خواص ملون | فواید ملون برای بدن | طبع ملون

همه چیز درباره خواص باورنکردنی ملون برای سلامت بدن

A
۰

ملون از میوه های بهاری و تابستانی است که فواید بی نظیری مانند درمان عفونت های ادرای و بیماری های مربوط به دستگاه گردش خون دارد. در ادامه خواص ملون را می خوانید.

ملون ( Melon ) سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که باعث می شود از بروز بیماری هایی مانند عفونت ادراری، یبوست و مشکلات کبدی پیشگیری کند و همچنین برای پیشگیری از سرطان مفید است. در ادامه مهم ترین فواید ملون را اینفوگیاهی توضیح می دهد.

ارزش غذایی ملون

به عنوان یک منبع انرژی، ۱۰۰ گرم ملون ۳۵ کیلو کالری را تامین می کند.

  •     بیش از ۸۹ درصد آب است

  •     ۸۸ درصد چربی

  •     نزدیک به ۰.۳ درصد پروتئین

  •     بیش از ۸ درصد کربوهیدرات

  •     ۸ درصد فیبر

طبع ملون

طبع میوه ملون مانند طالبی گرم و تر است. بنابراین اگر افراد گرم مزاج در مصرف این میوه زیاده روی کنند ، دچار خارش گلو ، سوزش دهان و یا حتی سردرد می شوند. برای کاهش این عوارض باید این افراد بعد از خوردن ملون مقداری سرکه بنوشند و یا مقداری سرکه رقیق شده را غرغره کنند.

ویتامین های موجود در ملون

  •     مواد معدنی ملون: ملون سرشار از پتاسیم، فسفر، منیزیم و کلسیم است، اما حاوی سدیم، آهن، روی، سلنیوم، منگنز و مس نیز هست.

  •     ویتامین های ملون: حاوی مقدار زیادی ویتامین A، ویتامین C و ویتامین B9 هستند. آنها همچنین حاوی سایر ویتامین های B و ویتامین E هستند.

بیشتر بخوانید:مهم ترین خواص گوجه سبز که از آن بی خبرید!

فواید ملون

عفونت مجاری ادراری

مشکل عفونت های دستگاه ادراری (UTI) بسیار شایع است. به ویژه در زنان و دختران بسیار زیاد است. این می تواند به دلایل مختلفی مانند استفاده از توالت های آلوده ایجاد شود. ملون می تواند به کاهش درد در ادرار کمک کند. همچنین به دلیل ماهیت ادرارآور می تواند سموم را از بدن خارج کند.

دستگاه گردش خون

ملون به دلیل محتوای آدنوزین به جلوگیری از تشکیل لخته های خون کمک می کند. بنابراین برای درمان بیماری هایی که به دلیل گردش خون ضعیف ایجاد می شوند از جمله آنژین صدری، حملات قلبی، سکته مغزی و غیره مفید است.

آترواسکلروز

آترواسکلروز شرایطی است که در اثر تجمع پلاک در شریان ها ایجاد می شود. این باعث مسدود شدن آنها و جریان خون می شود. ملون سرشار از آب است که به دفع سمومی که باعث ایجاد پلاک می شوند، کمک می کند. از این رو، ملون می تواند تصلب شرایین را درمان کند

خواص ملون
ملون

مقابله با سرطان

با توجه به محتوای بتا کاروتن، ملون از بروز سرطان جلوگیری می کند. جمعیت هایی که این میوه را مصرف می کنند، میزان سرطان کمتری دارند.

کرم‌های حلقوی

خوردن دانه‌ های ملون خرد شده، به صورت خام به از بین بردن کرم ‌های روده کمک می‌ کند.

روماتیسم

خاصیت ادرارآور آن در بیماری هایی که دفع مایعات بدن با مشکل مواجه است مانند روماتیسم یا نقرس بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید:مهم ترین خواص عناب خشک که باید بدانید

یبوست

ملون می تواند به کنترل یبوست کمک کند. یبوست ناشی از یک سبک زندگی ناسالم است. ملون حاوی فیبر سلولزی است که برای تسهیل حرکت روده و جلوگیری از یبوست بسیار مفید است.

کمک به کاهش وزن

ملون باعث می ‌شود فرد احساس سیری کند. این منجر به از دست دادن اشتها می شود و به افراد کمک می کند تا رژیم غذایی و مصرف غذا را کنترل کنند. از این رو، ملون می تواند به کنترل وزن کمک کند.

منوراژی

منوراژی وضعیتی است که باعث خونریزی طولانی مدت قاعدگی در زنان می شود. این امر باعث از دست دادن خون اضافی در طول دوره قاعدگی می شود. منوراژی را می توان با مصرف ملون کنترل کرد.

استئاتوز کبد

استئاتوز کبد عارضه ای است که در اثر تجمع چربی در کبد ایجاد می شود. این وضعیت می تواند به شدت به کبد آسیب برساند. ملون میوه ای سرشار از آب است که می تواند به دفع سموم و چربی ها از بدن کمک کند. این منجر به کاهش خطر ابتلا به استئاتوز کبدی می شود.

منبع: جهان شیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها