تفاوت تره فرنگی با پیازچه | عکس تره فرنگی

تره فرنگی با پیازچه چه فرقی داره؟

A
۰

تره فرنگی از سبزیجات بهاری است که برای پیشگیری از مشکلات گوارشی و آلزایمر مفید است. این گیاه شباهت زیادی به پیازچه دارد. در ادامه از راه های تشخیص این دو سبزی صحبت کردیم.

تره فرنگی آنتی اکسیدان، فیبر و منیزیم زیادی دارد و می تواند از بدن در برابر انواع بیماری هایی مانند سرماخوردگی، دیابت، پوکی استخوان و سرطان محافظت کند. این سبزی با طبع سرد خشک، اغلب با پیازچه اشتباه گرفته می شود. در ادامه تفاوت تره فرنگی و پیازچه را می خوانید.

تره فرنگی

تره فرنگی
تره فرنگی

تره‌فرنگی یا گندنا یا نوش پیاز یک سبزی از سرده والک و از خانواده نرگسیان است. این سبزی که مصارف گوناگون خوراکی دارد معمولاً بدون طبخ مصرف نمی‌شود و لازم است که تفت داده شود. تره فرنگی از مهمترین سبزی‌ها با ارزش غذایی بالا و اثرات دارویی قابل توجه به شمار می‌رود و اثرات ضدسرطانی و آنتی‌بیوتیکی در مقابله و پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری‌های روده دارد. با این‌حال، عصارهٔ این سبزی سمی است و مصرف این عصاره، ممکن است موجب سردرد، تهوع و در موارد حاد مرگ شود.

از جمله مشخصات تره فرنگی خوب می‌توان به ساقه سفید متوسط و برگ‌هایی سبز و بدون لک اشاره کرد.

پیازچه

پیازچه
پیازچه

پیازچه یا پیاز سبز گیاهی است از خانواده پیاز و سیر و تره که به پیازچه ژاپنی نیز معروف است. پیازچه ترکیبی از پیاز و تره است و ظاهر آن شباهت زیادی به ترکیب پیاز و تره دارد. هر دو قسمت پیازچه خوراکی بوده و می توان از پیازچه در پخت و پز به عنوان چاشنی استفاده کرد. طعم پیازچه نسبت به پیاز ملایم‌تر است. ساقه‌های سبز پیازچه تندی ملایمی داشته و میزان تندی پایه سفید بیشتر است. پیازچه را بیشتر در تهیه سوپ، سالاد، سیب زمینی سرخ شده و به عنوان طعم دهنده استفاده می‌کنند.

تفاوت تره فرنگی و پیازچه

پیازچه از نظر اندازه نسبت به تره فرنگی کوچکتر بوده و طعم تندی دارد، تره فرنگی از نظر اندازه نسبت به پیازچه بزرگتر است و طعم شیرین تر و ملایم تری دارد.

کلاهک سفید سر پیازچه مانند پیاز دارای لایه های در هم تنیده است اما کلاهک سفید سر تره فرنگی لایه های زیادی ندارد.

برگ های پیازچه لوله ای شکل ولی برگ های تره فرنگی صاف و مثل تره هستند.

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها