خواص تره فرنگی | طبع تره فرنگی | نام دیگر تره فرنگی

با مصرف تره فرنگی روی مریضی ها خط قرمز بکش

A
۰

تره فرنگی از سبزیجاتی است که می تواند سلامت گوارش را تضمین کرده و از سرطان پیشگیری کند. بهترین خواص این سبزی را در ادامه بخوانید.

تره فرنگی آنتی اکسیدان زیادی دارد که می تواند بسیاری از التهابات را برطرف کرده و مشکلات یبوست، معده و روده را درمان کند. این سبزی منیزیم و کلسیم زیادی دارد که برای پوکی استخوان مفید بوده و با ویتامین هایش توانایی درمان کم خونی را دارد. دیگر خواص تره فرنگی را اینفوگیاهی توضیح می دهد.

طبع تره فرنگی

تره فرنگی، بلعکس ظاهر سبز و سرد خود دارای طبعی گرم و نسبتاً خشک است. 

فواید تره فرنگی

گیاه دارویی تره فرنگی یا گندنا یا نوش پیاز؛ سرشار از انواع آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئید‌ها، ویتامین K، ویتامین B6، ویتامین E، ویتامین A، ویتامین C، فولات، تیامین، منگنز، مس، آهن، کلسیم، منیزیم و اسیدهای چرب امگا ۳ است. خواص تره فرنگی برای سلامتی بسیار فراوان است

 برای فشار خون

تره فرنگی غنی از فلاونوئید است که حضور و وجود این فلاونوئید‌ها موجب افزایش تولید اکسید نیتریک می‌شود و به این دلیل موجب رقیق شدن خون و همزمان آرام شدن رگ‌ها خونی می‌شود و به این طریق موجب کاهش فشار خون می‌شود.

بنابراین یکی دیگراز خواص تره فرنگی کنترل سطح فشار خون است.

برای دیابت

آنزیم آمیلاز، آنزیمی است که وظیفه تجزیه کربوهیدرات‌های پیچیده را به قند دارد. تره فرنگی با مهار این آنزیم آمیلاز موجب کاهش سرعت گلوکز در خون می‌شود و در مبتلایان به دیابت نوع ۲ خطر افزایش قند خون را کاهش می‌دهند.

تره فرنگی حاوی آلیسین است که وجود آلیسین خطر و احتمال ابتلا به سندرم متابولیک و نوروپاتی دیابتی را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:کنگر فرنگی؛ یک سبزی همه کاره در طب سنتی

 برای چشم

لوتئین و زاکسانتین موجود در تره فرنگی موجب تقویت بینایی می‌شود. از خواص تره فرنگی می‌توان به کاهش خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن اشاره کرد.

 سرماخوردگی

از بهترین درمان‌های طبیعی برای سرماخوردگی و آنفلاونزا و تب یونجه می‌توان به تره فرنگی اشاره کرد. تره فرنگی غنی از ویتامین C و ویتامین A است که این ویتامین‌ها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند و با تقویت ایمنی فرد بیمار احتمال و خطر ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های عفونی دیگر را کاهش می‌دهند. بنابراین یکی از خواص تره فرنگی این است که می‌تواند در درمان سرماخوردگی موثر و مفید باشد.

 برای یبوست

تره فرنگی حاوی مقادیر بالای فیبر است و فیبر موجود در آن می‌تواند به بهبود حرکات روده کمک کند که این موضوع برای پیشگیری از ابتلا به یبوست و همچنین درمان یبوست بسیار موثر و مفید است‌.

خواص تره فرنگی
تره فرنگی

 برای درمان کم خونی

تره فرنگی حاوی مقادیر بالای آهن و ویتامین‌های گروه B است که موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون می‌شوند و از این طریق برای درمان کم خونی فقر آهن و آنمی موثر و کمک کننده خواهد بود‌.

 برای معده و دستگاه گوارش

گفتیم یکی از خواص تره فرنگی داشتن فیبر در مقادیر بالا است. این فیبر موجود در تره فرنگی به هضم غذا کمک می‌کند و موجب تقویت و سلامت معده و دستگاه گوارش می‌شود.

 برای درمان بیماری‌های التهابی مزمن

یکی دیگر از خواص تره فرنگی داشتن ویتامین K است که به این گیاه دارویی خاصیت ضدالتهابی بخشیده است. تره فرنگی با داشتن خاصیت ضد التهابی می‌تواند خطر ابتلا به برخی بیماری‌های التهابی مزمن از جمله دیابت، چاقی و آرتریت روماتوئید کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:ریواس و این همه خاصیت برای پوست و مو

برای پوکی استخوان

ویتامین K از جمله ویتامین‌های موجود در تره فرنگی است که استخوان‌ها را تقویت می‌کند و خطر ابتلا به پوکی استخوان را در خانم‌ها و آقایان کاهش می‌دهد.

 برای سرطان

یکی دیگر از خواص تره فرنگی این است که دارای آنتی اکسیدان‌ها و پلی فنول‌ها است که موجب پیشگیری از تشکیل تومورهای بدخیم در بدن می‌شود و خطر و احتمال ابتلا به سرطان‌هایی مانند سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و سرطان تخمدان را کاهش می‌دهند.

 برای پارکینسون و آلزایمر

تره فرنگی حاوی منیزیم، فسفر و فولات است و این مواد موجب می‌شوند تا تره فرنگی موجب بهبود تمرکز، تقویت حافظه و توانایی مغز برای پردازش اطلاعات شود و همچنین باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند زوال عقل، آلزایمر و پارکینسون ش

 

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها