خواص ملون برای پوست | فواید ملون برای صورت

ملون بخور تا پوست صاف و یکدستی داشته باشی

A
۰

درصد زیادی از میوه ملون را آب تشکیل داده است که برای آبرسانی و هیدراته کردن پوست خواص زیادی دارد. در ادامه از مهم ترین فواید ملون برای پوست بیشتر می خوانید.

ملون از پروتئین، فیبر و کربوهیدرات سالم تشکیل شده است که برای بدن خواص زیادی دارد و با طبع گرم خود می تواند برای پیشگیری از سرطان و درمان یبوست مفید باشد. این میوه بهاری به دلیل داشتن آب زیاد می تواند برای پوست مفید بوده و از خشکی و چروک پوست پیشگیری کند.

تاثیرات ملون روی پوست

وقتی که به آبرسانی به پوست و بدن فکر می کنید، احتمالا اولین چیزی که به ذهن می رسد، آب است. با این وجود، برای آبرسانی موثر و صحیح، بدن به بیش از این نیاز دارد- به الکترولیت نیز نیاز دارد. ملون حاوی 90 درصد آب و دارای الکترولیت هایی مانند: پتاسیم، منیزیم، سدیم و کلسیم است. این ترکیبات آب و مواد مغذی، ملون را به یک آبرسان مناسب برای بعد از تمرین، یا در حین بیماری و یا اگر تلاش می کنید در کل طول روز بدن خود را پرآب نگه دارید، تبدیل می کند.

بیشتر بخوانید:فواید آناناس برای صورت + ماسک

ملون پوست را نرم و لطیف می کند، بنابراین می توان از آن به صورت خارجی به عنوان ماسک صورت با خواص زیر استفاده کرد:

پوست خشک

  • ماسکی که از پالپ ملون تهیه می شود به مرطوب شدن پوست و جلوگیری از خشکی و چین و چروک پوست کمک می کند (سه قاشق غذاخوری ملون را با چنگال له کنید و به صورت ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت قرار دهید).

ملون برای پوست

بیشتر بخوانید:ماسک سیب ؛ قوی ترین ماسک برای درخشندگی پوست

افتادگی یا شل شدگی پوست

ملون به پوست رنگ می دهد و می تواند برای درمان یا جلوگیری از افتادگی پوست بسیار مفید باشد.چند تکه ملون را در غذاساز بریزید و آن را پوره کنید. آن را در یک کاسه تمیز بریزید و 1 قاشق غذاخوری عسل را به همراه 2 قاشق چایخوری شیر خشک اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. این را روی صورت و گردن خود پخش کنید و مانع از تماس آن با چشم خود شوید. اجازه دهید 20 دقیقه بماند، سپس آن را با آب خنک بشویید. با یک حوله نرم خشک کنید و یک مرطوب کننده ملایم بمالید.

برای رفع چین و چروک

  • کسانی که چین و چروک‌ هایی در صورت، گردن، بازوها، پاها و غیره دارند، ممکن است با استفاده از گاز آغشته به آب ملون و مرطوب کردن پوست به کاهش چین و چروک پوستی کمک کنند.

خوردن ملون به دلیل دارا بودن ویتامین C زیاد، ممکن است به تقویت پوست سالم کمک کند. مصرف کافی ویتامین C برای تولید مناسب کلاژن ضروری است، کلاژن یک پروتئین بزرگ ساختاری است که برای ترمیم و حفظ بافت پوست ضروری است.

علاوه بر این، از آنجا که ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است، برخی از تحقیقات نشان می دهند که ممکن است از پوست در برابر آسیب آفتاب محافظت کند. ملون یک منبع سرشار از ویتامین C است- تنها یک پیمانه (177 گرم) از این میوه، 53 درصد از مقدار مواد مغذی مورد نیاز روزانه به این ویتامین را برطرف می کند. اگرچه می توان با مصرف مواد غذایی مختلف، ویتامین C دریافت کرد، اما مصرف ملون یکی از روش های آسان رفع نیازهای سریع روزانه است- که فرآیند تقویت پوست سالم را بهبود می بخشد.

منبع: جهان شیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها