فواید خرما برای کودکان | دادن خرما به کودکان

خرما رو از چه سنی میشه به بچه ها داد؟ + فواید

A
۰

خرما از میوه های پرخاصیت است که برای افزایش انرژی کودک و رفع یبوست آن ها مفید است. مهم ترین خواص میوه خرما برای کودکان را در ادامه می خوانید.

خرما سرشار از مواد مغذی است و از کم کالری ترین خوراکی ها به حساب می آید. این خوراکی کوچک اما پرفایده می تواند برای رفع مشکلات گوارشی بچه های شما مفید باشد و با موادی مانند کلسیم و منیزیم به استحکام استخوان بندی کودکان کمک کند. دیگر دلایل خواص خرما به کودکان را در ادامه بخوانید.

خواص خرما برای کودکان

رشد استخوان‌ها

کلسیم و منیزیم برای رشد استخوان‌ها خوب هستند. خرما حاوی مقادیر زیادی از منیزیم و کلسیم است. بنابراین، آن‌ها به تقویت و رشد استخوان‌های کودک کمک می‌کنند.

تقویت حافظه

پتاسیم به رشد و پیشرفت مغز کمک می‌کند و مقدار قابل توجهی از این مواد مغذی در خرما وجود دارد، بنابراین، توانایی کودک در شناخت محیط اطراف پیشرفت می‌کند.

پیشگیری از سوءهاضمه

خرما به حذف موجودات انگلی کمک می‌کند و به پرورش باکتری‌های گرم در روده کمک می‌کند. این کار به جلوگیری از مشکلات روده‌ای که یک نگرانی عمومی در میان کودکان است، کمک می‌کند.

محافظت از کبد

نوزادان کاملا حساس به عفونت ویروسی و باکتریایی هستند که به نوبه‌خود منجر به بروز عوارض کبدی مانند یرقان، حصبه و هپاتیت می‌شود که کودکان طعمه آن می‌شوند. بااین‌حال، مشاهده می‌شود که خرما دارای خواص حفاظت از کبد است و بنابراین یک مورد از موادغذایی عالی برای پیشگیری از بیماری‌ها است و می‌توانید در رژیم غذایی کودک خود بگنجانید.

رفلاکس

کودکان ممکن است از رفلاک معده، اسید و زخم معده رنج ببرند. خرما دارای خواصی است که به تسکین زخم معده کمک می‌کند و طبق توصیه پزشک شما، می‌تواند به مراحل درمانی و پزشکی شما به طور منظم افزوده شود. بااین‌حال، قبل از استفاده از خرما برای درمان زخم معده با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

استحکام لثه

هنگام درآمدن دندان‌ها، برای رشد بهتر دندان‌ می‌توانید به کودک خود خرما بدهید. خرما به تقویت لثه کمک می‌کند و دندان‌هایی قوی‌تر و با سرعت بیش‌تری رشد می‌کنند. جویدن خرما می‌تواند یکی از ورزش‌های خوب دندان‌پزشکی باشد که کودکان می توانند با انجام دادن آن از مزایای آن بهره ببرند.

برای دوران تب و آبله

اگر کودک شما در حال بهبودی از بیماری تب یا آبله است، خرما به بهبود سریع‌تر کودک شما کمک می‌کند. زیرا ترکیبی سرشار از موادمغذی در خرما وجود دارد. شما می‌توانید خرما را با شیر نیز مخلوط کنید.

خرما برای کودکان

درمان اسهال خونی

به علت عفونت باکتریایی در روده بزرگ ممکن است کودک دچار اسهال خونی شود. این امر با تغذیه کودک با خرماهای رسیده و شیرین کنترل می‌شود.

تسکین یبوست

میزان بالای فیبر رژیمی که در خرما وجود دارد، حجم زیادی به مدفوع اضافه می‌کند و جذب آب را افزایش می‌دهد و به حرکت روان روده برای کودکان کمک می‌کند.

تسکین‌ دهنده تب

عفونت یک اتفاق معمول و رایج در میان کودکان است. خرما به از بین بردن برخی از ناراحتی‌های معده مانند اسیدی شدن و اسهال که همراه با افزایش درجه حرارت بدن اتفاق می‌افتد، کمک می کند. مخلوط خرما و شیر بسیار مقوی است و به بهبودی سریع کودک هنگامی که تب دارد کمک می‌کند.

بهبود سطح هموگلوبین

خرما حاوی مقدار بالایی از آهن است. این‌کار به افزایش مقدار هموگلوبین در گلبول‌های قرمز کودک شما کمک می‌کند. دادن خرما به کودک موجب رشد موهای سالم و تغذیه پوست کودک می‌شود.

میزان خرمای مصرفی روزانه برای کودکان

تنها با یک عدد خرما همراه با دیگر میوه‌ها شروع کنید تا کودک شما بتواند طعم خرما را تشخیص دهد و تعداد مصرف خرما را بیش‌تر کند. برای دادن خرما به کودک، می‌توانید آن را با دیگر میوه‌ها پوره کنید یا بخارپز کنید. شما می‌توانید با یک عدد خرما در روز شروع کنید و به تدریج مقدار آن را روزانه به ۲ تا ۳ عدد افزایش دهید.

از چه سنی می‌توان به کودک خرما داد؟

 به یاد داشته باشید که به محض شروع غذای کمکی برای فرزندتان، به او خرما ندهید. چرا که بهتر است ماه اول غذای کودک شامل حریره بادام و فرنی باشد چرا که تا الان فقط از شیر تغذیه می‌کرده و یکباره نباید غذای جامد به‌او داد. پس از گذشت مدتی، تکه کوچکی از خرما به فرزندتان بدهید تا واکنش او را نسبت به این ماده غذایی بررسی کنید. از خرماهایی نرم استفاده کنید و خرمای خشک به فرزندتان ندهید تا خوردن آن برای کودک آسان باشد. همچنین می‌توانید آن را له یا پوره کنید.

منبع: کودکت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها