دمنوش اسطوخودوس برای مغز | نحو تهیه چای اسطوخودوس

خواب آروم و بدون استرس با نوشیدن چای اسطوخودوس

A
۰

اگر بی خوابی برای شما هم دردسرساز شده است و شب ها خواب آرامی ندارید پیشنهاد می کنیم از چای اسطوخودوس استفاده کنید از خواص این چای در ادامه می خوانید.

چای اسطوخودوس یا گیاه لاوندر از آرامبخش ترین دمنوش هایی است که می توانید برای رفع استرس و داشتن خواب آرام استفاده کنید. این چای گیاهی که به عنوان نماد آرامش شناخته می شود خواص زیادی برای رفع اضطراب دارد و می تواند برای داشتن خواب آرام مفید باشد. در ادامه درباره تاثیرات چای اسطوخودوس برای خواب بیشتر می خوانید.

چای اسطوخودوس برای درمان بی خوابی

دم کرده اسطوخودوس آرام بخش اعصاب و تقویت کننده قوای جسمی و مغز است و برای درمان سردردهای با منشا سردی مفید است. از دیگر خواص اسطوخودوس برای مغز این است که تقویت کننده حافظه و تفکر است و مصفای روح یا پاک کننده روح است و حس شادی ایجاد می‌کند.

افراد زیادی با استفاده از خواص دمنوش های گیاهی سعی میکنند راحت تر به خواب روند و یا در طول شب مرتب از خواب بیدار نشوند. قطعا چای بابونه، دارچین و امثالهم تا کنون مورد استفاده بسیاری از افراد بوده است. اما اسطوخودوس عملکرد بهتری دارد.

بیشتر بخوانید:دمنوش این گیاه بهترین آرامبخش برای اعصاب است

چای اسطوخودوس
چای اسطوخودوس

با اسطوخودوس میتوانید خواب عمیقی را تجربه کنید. اسطوخودوس خاصیت ضد استرس و آرامبخشی دارد. به همین دلیل میتوان از گیاه برای بهبود اختلالات خواب استفاده کرد. اگر شب ها سخت به خواب می روید و یا چندین مرتبه از خواب بیدار میشود، به کمک اسطوخودوس می توانید خواب بهتر و با کیفیت تری را تجربه کنید. فقط کافی است به این گیاه اعتماد کنید. البته اگر میخواهید از اسطوخودوس برای درمان بیخوابی استفاده کنید توصیه میکنیم بدون مشورت با متخصص طب سنتی به مدت طولانی از این گیاه استفاده نکنید.

نحوه تهیه و مصرف دمنوش اسطوخودوس

هر شب یک ساعت پپیش از خواب، یک قاشق چای خوری اسطوخودوس خشک را در 200 میلی آب جوش بریزید. درب لیوان را با یک نعلبکی بپوشانید. اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه دم بکشد. دمنوش اسطوخودوس را می توانید همراه با کمی عسل میل کنید.

 

منبع: هزار و چهل گیاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها