خواص نارنج برای پوست | نحوه مصرف نارنج برای پوست

با استفاده از نارنج پوستت رو مثل آینه کن

A
۰

نارنج به دلیل خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی که دارد از مهم ترین مرکباتی است که می توان برای پوست استفاده کرد. طریقه استفاده از آن را در ادامه بخوانید.

نارنج از مرکباتی است که در فصل بهار به وفور یافت می شود. از بهار نارنج و میوه آن و همچنین عرق آن استفاده های درمانی زیادی می توان کرد. از خواص نارنج که ممکن است درباره آن اطلاع نداشته باشید فواید بی نظیر آن برای پوست است. در این مطلب از دلایل استفاده از نارنج برای پوست توضیح دادیم.

فواید نارنج برای پوست

کاهش چربی و آکنه پوست

یکی از فواید اصلی نارنج خاصیت انقباضی آن می باشد. نارنج باعث جذب چربی اضافی پوست می شود و همچنین این موضوع باعث می شود تا پوست های چرب آرام شود. پوست بعد از استفاده و مصرف نارنج مرطوب تر شده و از حالت خشکی خارج می شود.

خواص آنتی باکتریالی

پوست نارنج دارای خواص آنتی باکتریال و ضدقارچ می باشد که باعث می شود آکنه های موجود روی پوست از بین برود. آنتی باکتریال موجود در پوست نارنج به تمیز نگه داشتن پوست و چربی اضافی پوست کمک می کند. سوزش و قرمزی پوست را تسکین داده و آسیب های گذشته پوست را ترمیم می کند.

مقابله با قارچ پوستی

اگر شما درگیر عفونت های قارچی پوست هستید نارنج انتخاب ایده آلی برای شما می باشد. سعی کنید عصاره نارنج را مستقیما روی محل عفونت قرار دهید.

بیشتر بخوانید:چه زمانی نباید از نارنج استفاده کرد

نارنج

تسکین ورم و پف چشم

شما می توانید از دمنوش نارنج استفاده کنید. کیسه های سرد دمنوش نارنج را برای تسکین و ورم چشم و بیدار کردن چشم های خمار استفاده کنید.

خاصیت ضد پیری پوست نارنج

یکی از مهم ترین خواص نارنج وجود بتاکاروتن است. بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که از آسیب رسیدن به سلول ها جلوگیری می کند. بتاکاروتن از پوست بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و نشانه های کهولت سن را از بین می برد.

مسکن دردهای سطحی پوست

به دلیل وجود خواص ضد التهابی در نارنج و روغن آن یک انتخاب مناسب برای سلامت پوست می باشد. شما می توانید برای تسکین دردهای سطح پوست بوی نارنج را استنشاق کنید.

نحوه استفاده از نارنج برای پوست

اگر نارنج به‌صورت کامل همراه با پوست و دانه با حرارت کم همراه با کمی آب پخته شود تا اجزایش از هم جدا شوند و روی پوست مالیده شود؛ برای پوست خواص زیادی دارد.

 

منبع: جوانه سبز
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها