خواص کدو سبز برای چشم | فواید کدو سبز برای بینایی

برای پیشگیری از آب مروارید، کدو سبز بخورید

A
۰

کدو سبز حاوی مقدار زیادی ویتامین A است که برای چشم و تقویب بینایی مفید است. در ادامه از تاثیرات کدو سبز بر تقویت چشم بیشتر می خوانید.

کدو سبز از صیفی جاتی است ویتامین و مواد معدنی زیادی دارد و برای سلامت گوارش، حفظ سلامت قلب و دوران بارداری مفید است. از مهم ترین خاصیت های کدو سبز تقویت بینایی است که اینفوگیاهی در ادامه از خواص آن برای چشم توضیح می دهد.

فواید کدو سبز برای چشم

مقدار بالای ویتامین C و لوتئین موجود در کدو سبز به دید بهتر چشم‌ها کمک و سلامت چشم‌ها را بهتر حفظ می‌کند.

کدو سبز از نظر تغذیه‌ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامینC و ویتامین A به دلیل داشتن سطوح بالای کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فسفر و ... شناخته می‌شود. این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامینB1 و B6 مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کند.از دیگر مواد مغذی موجود در کدو سبز می‌توان به پروتئین، روی، کلسیم، آهن، نیاسین، تریپتوفان اشاره کرد.

کدو سبز به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین  Aکه به نام رتینول شناخته می‌شود، برای سلامت چشم‌ها بسیار مفید است. رتینول یک نوع پیگمانت است که برای حفظ و تقویت دید در شب و در شرایط نور کم مهم است. همچنین، مصرف کدو سبز می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند کاتاراکت، از دست رفتن بینایی و بیماری‌های حاد دیگری که به نظر شایع هستند، کمک کند

بیشتر بخوانید:خواص کلم بروکلی برای چشم

 

کدو سبز برای چشم

کدو سبز غنی از ویتامین C و بتاکاروتن است که این دو ماده برای سلامت چشم بسیار مهم هستند. همچنین کدو سبز حاوی آنتی اکسیدان‌هایی از جمله منگنز، لوتئین و زآگزانتین است که به بهبود عملکرد شبکیه و تقویت بینایی کمک می‌کنند و از ابتلا به بیماری‌های چشمی در سنین بالا جلوگیری می‌کنند.

تخریب ناشی از ماکولا با بالا رفتن سن باعث کاهش بینایی می‌شود که با دریافت این آنتی اکسیدان‌ها متناسب با نیاز بدن، از بروز آن جلوگیری خواهد شد. لوتئین و زآگزانتین همچنین ممکن است احتمال ایجاد آب‌مروارید را کاهش دهند. آب مروارید تار شدن عدسی است که می‌تواند منجر به دید ضعیف شود.

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها