رفع خستگی با دمنوش گل محمدی | طرز تهیه دمنوش گل محمدی

خواص جادویی دمنوش گل محمدی برای رفع خستگی بهاری + نحوه تهیه

A
۰

با دمنوش گل محمدی به راحتی می توانید به خستگی و خواب آلودگی بهاری غلبه کنید. در این مطلب از خواص و نحوه تهیه دمنوش گل محمدی بیشتر توضیح دادیم.

احساس خستگی دائمی٬ خواب آلودگی و افسردگی مشکلات اکثر افراد در فصل بهار است که باعث تنبلی و خواب زیاد می شود. دمنوش گل محمدی به شما کمک می کند که با چیره شدن بر افسردگی احساس شادی و آرامش داشته باشید و بر کسالت بهاری پیروز شوید. در ادامه نحوه تهیه دمنوش گل محمدی را بخوانید.

دمنوش گل محمدی برای کسالت بهاری

گل محمدی سرشار از ویتامین C است که سبب بهبود خلق و خو و رفع افسردگی و خستگی می‌شود.

گل محمدی طبیعت گرم دارد و برای تسکین اعصاب موثر و سرشار از ویتامین C است؛ البته در روند خشک شدن گل، ۲۵ تا ۶۰ درصد ویتامین C موجود در آن از بین می‌رود.

طرز تهیه دمنوش گل محمدی

مواد لازم برای تهیه دمنوش گل محمدی

  • یک لیوان گل محمدی ( گل رز)

  • چهار لیوان آب گرم

  • عسل و دارچین و هل به میزان دلخواه

بیشتر بخوانید:خواص گل محمدی برای یبوست

دمنوش گل محمدی

طرز تهیه دمنوش گل محمدی

  •   گل‌های محمدی را داخل یک قوری بریزید و روی آن‌ها آب گرم بریزید توجه داشته باشید که از آب گرم استفاده شود و از آب جوش استفاده نکنید. بعد از اینکه آب را در قوری ریختید برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. می‌توانید هنگام ریختن آب خل و دارچین را نیز اضافه کنید.

  • پس از ۱۰ یا ۱۵ دقیقه دمنوش گل رز یا گل محمدی شما آماده است و بسته به سلیقه خودتان می.توانید از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید. برخی از دستور‌ها به دمنوش گل محمدی چای سیاه، چای سبز و یا زعفران نیز اضافه می‌کنند که کاملا بسته به سلیقه و ذائقه شما است.

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها