خواص تخم گشنیز برای کاهش وزن | دمنوش تخم گشنیز برای لاغری

۵ ویژگی مهم تخم گشنیز برای لاغری + طریقه مصرف

A
۰

اگر در رژیم غذایی هستید و قصد دارید سرعت چربی سوزی و کاهش وزن را بیشتر کنید از تخم گشنیز استفاده کنید. دلایل و نحوه مصرف تخم گشنیز برای لاغری را در ادامه بخوانید.

تخم گشنیز را هم به عنوان ادویه و هم دمنوش می توانید استفاده کنید تا از خواص بی نظیر آن مانند حفظ سلامت قلب٬ درمان اسهال و کاهش کلسترول بهره مند شوید. در این مطلب از یک خاصیت مهم این دانه شگفت انگیز یعنی لاغرکنندگی آن توضیح داده ایم. با ما همراه باشید تا درباره نحوه استفاده از تخم گشنیز برای کاهش وزن بیشتر بدانید.

چرا تخم گشنیز برای کاهش وزن مفید است؟

کم کالری است

یکی از دلایل اصلی‌ای که گشنیز می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، کم‌کالری بودن آن است. یک فنجان برگ گشنیز تازه، فقط حدود 5 کالری دارد. این خاصیت گشنیز باعث می‌شود آن را با خیال راحت به رژیم غذاییتان اضافه کنید و بدون افزایش قابل توجه کالری دریافتی، به وعده‌های غذایی خود طعم و مزه بدهید.

سرشار از فیبر است

گشنیز سرشار از فیبر غذایی است و حدود 2.8 گرم در هر 100 گرم دارد. فیبر برای کاهش وزن ضروری است، زیرا به شما کمک می‌کند احساس سیری کنید و احتمال پرخوری را کاهش دهید.

متابولیسم را افزایش می‌دهد

تخم گشنیز متابولیسم را افزایش می دهد که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. متابولیسم سریع‌تر به این معنی است که بدن شما با سرعت بیشتری کالری می‌سوزاند، در نتیجه راحت‌تر وزن کم می‌کند.

دلیل اصلی‌ای که  که گشنیز از طریق آن متابولیسم را افزایش می‌دهد هنوز در حال تحقیق است، اما تصور می شود که به محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن مرتبط باشد.

به هضم غذا کمک می‌کند

همانطور که قبلا ذکر شد، گشنیز به هضم غذا کمک می‌کند. برای کاهش وزن، یک سیستم گوارشی سالم بسیار مهم است، زیرا تضمین می‌کند که مواد مغذی به درستی جذب شده و مواد زائد به طور موثر دفع می‌شوند.

این خاصیت گشنیز به جلوگیری از نفخ و یبوست کمک می‌کن و باعث می‌شود از نظر ذهنی هنگام دیدن شکمتان نفخ را نبینید و احساس نکنید که تلاش‌های شما برای کاهش وزن بیهوده بوده‌است.

بیشتر بخوانید:مهم ترین خواص تخم گشنیز که تا به حال نشنیدین!

دمنوش تخم گشنیز
تخم گشنیز

سطح قند خون را تنظیم می‌کند

گشنیز به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند. سطح قند خون ثابت می‌تواند به جلوگیری از هوس و پرخوری کمک کند هرچه قدر این هوس‌ها و پرخوری‌های کاذب کمتر باشد، فردی که رژیم دارد، راحت‌تر وزن کم می‌کند.

طرز تهیه دمنوش گشنیز برای لاغری

مواد لازم:

  •     1-2 قاشق چایخوری تخم گشنیز

  •     2 فنجان آب

  •     عسل یا لیمو به عنوان طعم دهنده (اختیاری)

مراحل تهیه:

  •     دانه‌های گشنیز را به آرامی با هاون خرد کنید. این کار به آزاد شدن روغن‌های ضروری و افزایش طعم دمنوش کمک می‌کند.

  •     آب را در کتری بجوشانید.

  •     دانه گشنیز له‌شده را به آب در حال جوش اضافه کنید؛

  •     حرارت را کم کنید و بگذارید حدود 5-10 دقیقه بجوشد؛

  •     دمنوش را در یک فنجان صاف کنید؛

  •     در صورت تمایل عسل یا لیمو را اضافه کنید.

منبع: لیمومی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها