عرق شنبلیله برای یبوست | فواید عرق شنبلیله برای یبوست

موثر ترین روش گیاهی برای رفع یبوست | عرق شنبلیله برای درمان یبوست

A
۰

عرق شنبلیله برای درمان مشکلات گوارشی٬ نفخ و یبوست بسیار مفید است. ادامه مطلب را بخوانید تا از دلایل کاربرد این عرق گیاهی برای رفع یبوست بیشتر بدانید.

عرق شنبلیله حاوی انواع ویتامین ها٬ فیبر و آهن است و مصرف آن خواص زیادی دارد. از مهم ترین ویژگی های که این عرق گیاهی رفع یبوست و مشکلات گوارشی مانند نفخ است. در ادامه اینفوگیاهی درباره خواص عرق شنبلیله و نحوه مصرف آن برای درمان یبوست توضیح می دهد.

مصرف عرق شنبلیله برای درمان یبوست

شنبلیله گیاهی است ، سرشار از مواد مغذی و ویتامین های مختلف که برای سلامتی بدن بسیار لازم می باشند . عرق گیاه دارویی شنبلیه نیز همانند عرق های گیاهان دارویی دیگر ، برای درمان بیماری یبوست کاربرد بسیار زیادی دارد . همچنین این عرق گیاهی برای بهبود ، ناراحتی های معده و سیستم گوارش نیز می تواند مفید باشد.

این گیاه دارای فیبر و آنتی اکسیدان است و همین دو مورد کافی است که به خواص درمانی آن در راستای بهبود دردهای التهابی و مشکلات گوارشی توجه شود.

بیشتر بخوانید:چطوری با گیاهان دارویی یبوست را درمان کنیم؟

عرق شنبلیله

دانه‌های شنبلیله برای تقویت دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می‌گیرد و عرق این گیاه باعث بهبود گرفتگی‌های معده می شود و  یکی از بهترین درمان‌ها برای یبوست است. وجود فیبر محلول در عرق شنبلیله باعث می‌شود روده آب بیشتری را جذب کند و به مدفوع بیافزاید که در نتیجه حرکت مدفوع در روده را راحت‌تر کرده و از دردهای ناشی از یبوست می‌کاهد. همچنین ساپونین موجود در این عرق گیاهی مواد مضر و سمی را از دستگاه گوارش دفع کرده و به پاکسازی روده کمک می کند.

روش مصرف عرق شنبلیله برای یبوست

برای استفاده از مزایا و خواص عرق شنبلیله، می توانید نصف استکان از این عرق گیاهی را قبل از وعده های غذایی میل کنید

 

منبع: جهان شیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها