انجیر خشک | فواید انجیر خشک | خواص انجیر خشک | انجیر خشک و لاغری

انجیر خشک؛ میوه ای که یه تنه لشکری از مریضی ها رو شکست میده!

A
۰

انجیر خشک دارای مزایای زیادی است؛ که در این مقاله برخی از فواید آن را با هم مرور می کنیم.

انجیر خشک یکی از میوه‌های پرخاصیت و خوشمزه است. که به‌ صورت تازه و خشک مصرف می‌شود. باید گفت که در کنار طعم شیرین و ملایم این میوه نباید از خواص انجیر خشک چشم‌ پوشی کرد. با ما همراه باشید تا فواید انجیر خشک را برایتان شرح دهیم.

خواص انجیر خشک

انجیر

مناسب برای زنان باردار:

انجیر خشک یکی از مناسب ترین خوراکی ها برای خانم های حامله و باردار است و از آنجایی که شامل مقادیر بسیار زیادی از فیبر، آهن، کلسیم و منیزیم است و همچنین از امگا ۳ نیز سرشار می باشد، برای خانم های باردار بسیار مناسب است و علاوه بر بهتر کردن وضعیت مادر در رشد بهتر جنین نیز کمک بسیاری می کند. از دیگر خواص انجیر خشک برای خانم های باردار، جلوگیری فوق العاده از زایمان زودرس است.

درمان کم خونی:

انجیر خشک حاوی مقدار زیادی از ویتامین C و آهن می باشد و دیگر همه ما می دانیم که هر ماده غذایی که هر دو این مواد مغذی را کنار یک دیگر داشته باشد برای درمان کم خونی در بدن فوق العاده است. بسیاری از اوقات دلیل کم خونی افراد فقر آهن است و آهن انجیر خشک باعث می شود که این مشکل برطرف شود. از طرفی دیگر ویتامین  C نیز در اینجا کمک می کند تا بتواند مشکل خون رسانی را نیز در بدن برطرف کند.

تقویت قوای جنسی؛ خواص انجیر خشک برای اسپرم:

یکی از مهم ترین خواص درمانی انجیر خشک، مخصوصا برای آقایان این است که قوای جنسی آقایان را تقویت می کند. بسیاری از مشکلات جنسی که برای آقایان به وجود می آید به دلیل سبک زندگی آنهاست و مصرف مواد مخدر، دارو های مختلف یا حتی بعضا ژنتیک یا بیماری های مخلتف باعث می شود که افراد دچار مشکلاتی شوند، اما مصرف روزانه ده عدد انجیر خشک می تواند این مشکل را در آقایان برطرف کنید و میل جنسی را نیز هم در مردان و هم در زنان افزایش دهد.

درمان یبوست؛ خواص انجیر خشک برای معده:

یبوست یکی از بیماری های دردناک در دنیاست که بسیاری از افراد گاها به آن مبتلا می شوند و زندگی کردن و دوام آوردن با این بیماری واقعا کار دشواری است. اما خبر خوب این است که مواد غذایی بسیار زیادی وجود دارند که می توانند از این بیماری پیشگیری کنند یا در زمان ابتلا به آن، درد آن را کم کنند و مشکلات مختلفی که برای ما به وجود می آید را برطرف کنند.

انجیر خشک شده یکی از خوراکی هایی است که در درمان و پیشگیری از یبوست نقش بسیار مهمی دارد. در واقع انجیر خشک خیسانده در آب یا شیر را می توان موثر ترین راه برای درمان یبوست دانست. فیبر موجود در انجیر خشک نیز باعث میشود که هضم غذا بسیار بهتر انجام بگیرد و این بیماری را به طور کامل برطرف می کند. فقط کافی است که برای رفع یبوست ۱۰۰ عدد انجیر خشک را به خوبی شسته و در ظرف آبی بخیسانید و صبح ها ناشتا میل کنید.

تقویت استخوان ها:

یکی از مواد معدنی که اشاره شد در انجیر خخشک به وفور یافت می شود، کلسیم است که در رشد و تقویت استخوان های بدن، به شدت تاثیر دارد و مفید است. هر چه کلسیم در رژیم غذایی شما بیشتر باشد، استخوان های شما نیز قوی تر می شوند و احتمال آسیب دیدگی یا ابتلا به پوکی استخوان در سنین بالا بسیار کاهش پیدا می کند. انجیر خشک همچنین دارای مقدار زیادی فسفر است که در شکل گیری و جوش خوردن استخوان کاربرد دارد و پس از آسیب دیدگی های جدی نیز به بهتر شدن حال شما کمک می کند. این مورد یکی از مهم ترین خواص انجیر خشک است.

خواص انجیر خشک برای لاغری:

فواید انجیر خشک برای بدن و سلامتی بسیار زیاد می باشد که یکی از این خواص، برای لاغری است. انجیر تازه یا خشک به دلیل داشتن مقدار زیادی کلسیم، پتاسیم، سدیم، آهن، ویتامین، مقدار زیادی فیبر و چربی کم باعث کاهش وزن در افراد می شود. بنابراین توصیه ما به شما با توجه به خاصیت انجیر خشک این است که روزان آن را به عنوان یک میان وعده میل کنید.

خواص انجیر خشک در شب:

یکی دیگر از انجیر خشک شده در هنگام شب آن است که باعث می شود کیفیت خواب ما افزایش یابد و راحت تر بتوانیم بخوابیم.

خواص انجیر خشک با عسل:

انجیر خشک شده

سالیان زیادی است که بسیاری از افراد از ترکیب عسل و انجیر خشک استفاده می کنند زیرا خواص آن بی نهایت می باشد؛ برای مثال از خواص انجیر خشک با این ترکیب جادویی می توان به افزایش قوای جنسی، تقویت حافظه، دفع سموم، خاصیت ضد سرطانی، درمان آرتروز و درمان مشکلات پوستی اشاره کرد. این نکته را در ذهن داشته باشید این خواص فقط گوشه ای از خواص بی نهایت انجیر و عسل می باشد.

دیگر خواص انجیر خشک عبارتند از:

  • تاثیر بسیار زیاد در رشد و سلامت مو
  • بسیار مفید برای تقویت حافظه
  • تاثیر شگفت انگیز در حفظ سلامت دهان و دندان
  • رفع انواع تنگی نفس
  • افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن
  • خواص انجیر خشک برای کمک به هضم و گوارش
  • تنظیم کننده فشار خون
  • موثر در کاهش یا افزایش وزن
  • مناسب برای بیماری های پوستی
منبع: ویکی گردی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها