اسکراب لب خانگی | لایه برداری لب در خانه

پوسته لب ها رو با این اسکراب ها نابود کن + نحوه تهیه

A
۰

لب هایی که خشک شدند و پوست زیاد دارند می توانید با استفاده از اسکراب ها لایه برداری کنید تا از خشکی راحت شده و ویتامین رسانی به آن ها انجام شود. نحوه تهیه بهترین اسکراب های خانگی را بخوانید.

یکی از راه های از بین بردن خشکی لب و پوسته پوسته های آن استفاده از لایه بردار ها است تا لب های نرم و خوش حالتی داشته باشید. برای ساخت اسکراب لب می توانید از موادی مانند عسل، دارچین و روغن های گیاهی استفاده کنید تا ضمن لایه برداری با خواصی که دارند ویتامین و مواد لازم را به لب ها برسانند.

اسکراب لب نارگیل و عسل

روغن نارگیل، خاصیت نرم کنندگی و رطوبت رسانی عالی دارد. این روغن مغذی، پکیج کاملی از انواع ویتامین و مواد ضروری است و به خوبی پوست لب را تغذیه  می‌کند. به علاوه، ساختار لیپیدی(چرب) این روغن، به عمق لایه‌های پوستی نفوذ می‌نماید و رطوبت مورد نیاز پوستتان را فراهم می‌کند. همچنین، مانع از خشکی و پوسته پوسته شدن لب‌ها نیز می‌شود. عسل، به عنوان منبعی سرشار از پروتئین و آمینو اسید، نقش تقویت کنندگی خوبی برای پوست لب دارد. قدرت آنتی اکسیدان عسل نیز در کاهش خطوط لب موثر است. در این ماسک، از شکر قهوه‌ای به عنوان لایه بردار طبیعی استفاده می‌شود. برای ساخت این اسکراب لب، می‌توانید دستور زیر را دنبال نمایید:

  • ظرف تمیز و کوچکی را انتخاب نمایید و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل را در آن بریزید و باهم مخلوط کنید. در مرحله بعد، یک قاشق چای خوری شکر قهوه‌ای را به ظرف بیفزایید و مواد را کاملا ترکیب نمایید. حالا می‌توانید مقداری از اسکراب را روی لب‌هایتان بمالید و برای حدود یک دقیقه ماساژ دهید. در آخر لب‌هایتان را با آب ولرم یا خنک آبکشی و آرام خشک کنید.

اسکراب لب نعنا و روغن زیتون

وجود عصاره نعناع در این اسکراب، به لب‌هایتان حجم می‌بخشد و خطوط ریز آن را پر می‌کند. به علاوه، روغن زیتون ماده‌ای سرشار از انواع مواد آنتی اکسیدان است و از پیری پوست و ایجاد خطوط عمیق در بافت لب جلوگیری می‌نماید. علاوه بر این ، به عنوان نوعی مرطوب کننده طبیعی عمل می‌کند و آب و رطوبت مورد نیاز سلول‌های لب را فراهم می‌نماید.

  • برای ساخت این اسکراب می‌توانید به صورت دلخواه از اسانس یا روغن نعناع کمک بگیرید. 8 تا 10 قطره از آن را در ظرف مناسبی بریزید و یک قاشق چای خوری شکر را به آن بیفزایید. در ادامه، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون نیز به ترکیب مورد نظرتان اضافه کنید. در صورت تمایل، می‌توانید از نصف قاشق غذاخوری روغن هسته انگور نیز استفاده نمایید. این روغن، تاثیر قابل توجهی در تامین مواد مغذی پوست دارد و می‌تواند کمک کننده باشد. در آخر مواد را برای چند ثانیه هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. سپس مقداری از آن را روی لبتان بمالید و چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید و با آب ولرم بشویید.

اسکراب لب عسل و اسطوخودوس

این ترکیب خاص، یکی از بهترین اسکراب‌های لب خانگی است. عسل خام، به رفع ترک خوردگی لب و روشن شدن پوستتان کمک می‌کند. همچنین، قدرت نرم کنندگی خوبی دارد و طراوت دوباره‌ای به لب‌هایان هدیه می‌دهد. اسطوخودوس به کار رفته در این اسکراب، لب‌هایتان را عمیقا تغذیه می‌کند و گزینه‌ای عالی برای تقویت لب‌های حساس به شمار می‌رود. برای استفاده از این اسکراب بی‌نظیر می‌توانید مطابق گام‌های زیر پیش بروید:

  • یک قاشق غذاخوری عسل را در ظرف تمیزی بریزید. در ادامه، 1 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای را به آن بیفزایید و کمی هم بزنید تا دانه‌های شکر در عسل پخش شوند. نهایتا، 5 تا 6 قطره از عصاره یا روغن اسطوخودوس را به اسکراب بیفزایید و برای چند ثانیه مواد را به خوبی هم بزنید. اسکراب را روی لب‌هایتان بمالید و 2 تا 3 دقیقه با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید و سپس بشویید.

اسکراب لب

اسکراب لب شکلاتی

اسکراب لب شکلاتی، احتمالا یکی از هیجان انگیزترین اسکراب‌هایی است که تا به حال امتحان کرده‌اید.کاکائو موجود در این اسکراب به رطوبت رسانی عمیق لب‌هایتان کمک می‌کند و قدرت لایه برداری خوبی نیز دارد. عصاره وانیل، منبعی مغذی از انواع آنتی اکسیدان‌ها است و در رفع آسیب‌های پوستی ناشی از رادیکال‌های آزاد موثر است. به علاوه، خواص ضد پیری دارد و در از ظهور خطوط ریز و چین و چروک‌های دور لب جلوگیری می‌کند.

  • پیش از هر کاری، بهتر است کاسه شیشه‌ای تمیز و متوسطی را انتخاب کنید. حالا 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با یک قاشق چای خوری عصاره وانیل ترکیب نمایید. در ادامه، 2 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای را نیز به به کاسه بیفزایید. در صورت تمایل، می‌توانید با افزودن نصف قاشق چای‌خوری عسل از خواص این ماده طبیعی نیز بهره مند شوید. نهایتا، یک تا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را به ترکیب فوق اضافه کنید به خوبی هم بزنید تا مواد به شکل یکدستی باهم مخلوط شوند. مقداری از اسکراب را روی لب‌هایتان بمالید و با حرکات دایره‌ای ملایم مالش دهید. در این مرحله، توصیه می‌شود بگذارید ماسک برای چند دقیقه روی لب‌هایتان بماند و در آخر با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

اسکراب لب دارچین و عسل

به دنبال اسکراب لب معجزه آسایی برای افزایش حجم لب‌هایتان هستید؟ اسکراب دارچین را امتحان کنید تا شگفت زده شوید. دارچین یکی از منابع شناخته شده آنتی اکسیدان است و تاثیر قابل توجهی در رفع نشانه‌های پیری و جلوگیری از ایجاد چین و چروک دارد. همچنین، روغن زیتون با آبرسانی عمیق پوست لب، از خشکی آن جلوگیری می‌کند.در صورت تمایل، می‌توانید از دستور زیر برای بهره‌مندی از خواص این اسکراب کمک بگیرید:

  • کار ساخت این اسکراب را با پودر کردن مقداری چوب دارچین شروع کنید و سپس نصف قاشق غذاخوری از آن را در ظرف تمیزی بریزید. البته می‌توانید از پودر دارچین آماده موجود در بازار نیز برای این کار استفاده نمایید. در ادامه، نصف قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای را به مواد اضافه نمایید. برای تکمیل عملکرد نرم کنندگی این اسکراب، می‌توانید از یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل نیز استفاده کنید.حالا مواد را به خوبی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. اسکراب شما آماده است و برای استفاده از آن، کافی با کمک انگشت خود یا پد ماسک، آن را روی لب‌هایتان بمالید و ماساژ دهید. بعد از 3 تا 4 دقیقه لب‌هایتان را بشویید و از اثرات سریع و جادویی این ماسک لذت ببرید.

اسکراب لب توت فرنگی و کیوی

اسکراب میوه‌ای توت فرنگی و کیوی، منبعی مغذی از مواد آبرسان است و رطوبت و آب مورد نیاز پوستتان را در کمترین زمان ممکن فراهم می‌کند. توت فرنگی حاوی مقدار قابل توجهی مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری است و به رفع تیرگی لب نیز کمک می‌نماید. همچنین، کیوی خاصیت التیام بخش فوق‌العاده‌ای دارد و در تسکین درد و سوزش لب‌ها موثر است.

  • نصف کیوی را پوست بگیرید و به کمک چنگال یا مخلوط کن پوره کنید. این کار را با یک عدد توت فرنگی متوسط نیز انجام دهید و آنها را در ظرف تمیزی با هم مخلوط کنید. در ادامه، 2 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را به پوره اضافه نمایید. برای تغذیه بیشتر لب‌ها، می‌تواند چند قطره ویتامین E را نیز به ظرف اسکرابتان بیفزایید. مواد را با هم مخلوط کنید تا تا خمیری یکدست ایجاد شود .حالا اسکراب را روی لب‌هایتان بمالید و به آرامی ماساژ دهید. پس از 1 تا 2 دقیقه اسکراب را از روی لب‌هایتان بشویید و خشک کنید.

منبع: روژا
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها