بهترین آجیل برای کم کاری تیروئید

مبتلایان به کم کاری تیروئید این آجیل ها را بخورند

A
۰

کم کاری تیروئید از بیماری هایی است که باعث افزایش وزن و یبوست شدید می شود. در رژیم غذایی کم کاری تیروئید می توانید از آجیل های معرفی شده استفاده کنید.

کم کاری تیروئید از شایع ترین بیماری های غددی است. اضافه وزن ناگهانی٬ پف کردن صورت٬ یبوست و احساس سرما ازعلائم این بیماری هستند. در صورت ابتلا به کم کاری تیروئید با رژیم غذایی درست تا حدودی می توانید آن را کنترل کنید. در این مطلب از تاثیرات مصرف آجیل بر کم کاری تیروئید می خوانید.

آجیل های مفید برای کم کاری تیروئید

پسته

پسته، که مقادیری ید و سلنیوم دارد، می‌تواند در کنار درمان‌های دارویی به بهبود عملکرد تیروئید کمک کند. اگرچه میزان ید موجود در پسته برای تأمین نیاز کامل بدن کافی نیست، اما مصرف آن تحت نظر پزشک می‌تواند مفید باشد. همچنین، ویتامین E فراوان موجود در پسته به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند، و در نتیجه می‌تواند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مورد استفاده قرار گیرد.

گردو

گردو با داشتن سلنیوم فراوان، می‌تواند به بهبود عملکرد تیروئید و کاهش التهاب کمک کند. مصرف گردو به همراه داروهای تجویزی می‌تواند تأثیر مثبتی در کنترل متابولیسم و کاهش التهاب تیروئید داشته باشد. استفاده از گردو به عنوان بخشی از درمان‌های تخصصی تیروئید توصیه می‌شود و می‌تواند به عنوان یکی از بهترین آجیل‌ها برای این منظور در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید:با این دمنوش ها کم کاری تیروئید رو کنترل کنید

کم کاری تیروئید

بادام درختی

بادام درختی به دلیل دارا بودن مقادیر فراوان روی، منیزیم، سلنیوم و ید، به عنوان یکی از بهترین آجیل‌ها برای درمان کم کاری تیروئید شناخته شده است. متخصصان تغذیه و پزشکان طب سنتی، توصیه می‌کنند که افزودن بادام درختی به رژیم غذایی می‌تواند کمبودهای ید و سلنیوم در غده تیروئید را برطرف سازد. با این حال، توجه به توصیه‌های پزشک برای به کارگیری صحیح این آجیل ضروری است.

بادام درختی نه تنها غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است بلکه حاوی مقادیر بالای ویتامین E، یک آنتی‌اکسیدان قوی، است که می‌تواند به کاهش التهاب ناشی از کم کاری تیروئید کمک کند. این التهابات ممکن است به مرور زمان بر متابولیسم بدن تاثیر بگذارند. بادام درختی به بهبود و تسکین عملکرد تیروئید کمک می‌کند و می‌تواند جزئی از درمان‌های تخصصی تیروئید باشد.

بادام هندی

بادام هندی، که مشابه بادام درختی، غنی از سلنیوم است، در تنظیم و بهبود عملکرد غده تیروئید نقش مهمی ایفا می‌کند. ترکیب بادام هندی با دیگر آجیل‌های سرشار از مواد مغذی مانند پسته و فندق می‌تواند به افزایش اثربخشی درمان‌های کم کاری تیروئید کمک کند. مصرف این آجیل خوشمزه توصیه می‌شود تا در کنار روش‌های درمانی دیگر، به بهبود سریع‌تر و موثرتر بیماران کمک شود.

نحوه مصرف آجیل برای کم کاری تیروئید

برای درمان کم کاری تیروئید، مصرف آجیل می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشد، اما مهم است که مقدار مصرف آن کنترل شود. به طور کلی، مصرف روزانه ۲۰ تا ۲۵ دانه بادام درختی توصیه می‌شود. برای پسته و فندق، که کالری بیشتری دارند، باید محدودیت‌هایی در نظر گرفته شود تا از اضافه وزن جلوگیری شود. ترکیب آجیل‌ها در یک مخلوط متنوع می‌تواند بهترین راه برای تأمین نیازهای روزانه به سلنیوم و ید باشد.

مصرف آجیل و مغزیجات می‌تواند به صورت‌های مختلفی انجام شود، از خوردن آن‌ها به تنهایی گرفته تا استفاده در سالادها و غذاها. مثلاً، غذاهایی که با مغز گردو آماده می‌شوند یا افزودن مغز پسته و بادام به سالادها می‌تواند یک جایگزین عالی برای مصرف آجیل به تنهایی باشد. این تنوع در مصرف آجیل‌ها نه تنها به بهبود تنوع غذایی کمک می‌کند بلکه به تأمین مواد مغذی مورد نیاز برای تیروئید نیز کمک می‌کند.

 

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها