زردچوبه برای مغز | نحوه مصرف زردچوبه برای مغز

به کمک این ادویه مغزت رو تقویت کن

A
۰

زردچوبه از ادویه های پرطرفدار در غذای ایرانی است که خواص زیادی برای سلامت بدن دارد. در این مطلب از خواص ادویه برای سلامت مغز خواهید خواند.

زردچوبه از ادویه های پایه در اکثر غذاهای ایرانی است. این ادویه را ناشتا نیز می توانید با ترکیبات دیگر میل کنید تا از فواید آن بهره ببرید. از خواص زردچوبه می توان به درمان جوش و آکنه٬ درمان افسردگی و بهبود سلامت کبد اشاره کرد. در این مطلب به خواص زردچوبه برای کبد اشاره کرده ایم.

خواص زردچوبه برای مغز

با وجود این که زردچوبه در حال حاضر به عنوان درمان انواع بیماری ها و مشکلات فیزیکی مؤثر است. اما اینکه چگونه می تواند در تقویت عملکرد مغز مؤثر باشد یک راز است که تاکنون کسی به آن دست نیافته است.

ماده فعال زردچوبه که کورکومین نام دارد و این می تواند در آینده یک موفقیت بزرگ برای درمان آلزایمر باشد. یکی از علل اصلی این بیماری، داشتن پلاکت های بتای آمیلوئید است که می توانند مغز را تقویت کنند.

تحقیقات اخیر نشان می دهند که کورکومین توانایی جلوگیری از ایجاد چنین پلاکت در حدود 40% را دارند. به همین دلیل باعث می شوند که زردچوبه یکی از روش های ممکن برای درمان بیماری آلزایمر باشند.

بیشتر بخوانید:زردچوبه داروی لاغری

زردچوبه

اما این تنها فایده زردچوبه نیست. کورکومین دارای خواص ضد التهابی قدرتمند است. این به این معنا می باشد که می توانند هرگونه آسیب ناشی از التهاب را کاهش و رفع کنند.

افسردگی، که یکی از بیماری های مغزی شناخته شده است، می تواند به لطف زردچوبه درمان شود.

نحوه مصرف زردچوبه

مصرف عصاره زردچوبه احتمالا بهترین روش برای دریافت ترکیبات این ماده خوراکی در بدن محسوب نمی شود. مصرف ریشه به شکل کامل بهترین گزینه محسوب می شود. مصرف زردچوبه کامل این اطمینان را حاصل می کند که بدن تمامی عناصر موجود در آن را دریافت می کند.

مصرف زردچوبه به همراه فلفل سیاه و روغن نارگیل (یا روغن های سالم دیگر) جذب آن در بدن را بهبود می بخشد.

منبع: عصر ایران
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها