مویز

فواید مویز | طریقه مصرف مویز

خواص بی نظیر مویز برای سلامت بدن که کسی بهت نمیگه!

A
۰

مویز که از انگور به دست می آید برای سلامت بدن خاصیت های زیادی مانند کمک به هضم غذا و پیشگیری از کم خونی را دارد. ادامه مطلب را بخوانید تا با مویز و خواصش بیشتر آشنا شوید.

مویز از انگور سیاه به دست می آید و شامل برخی ویتامین های گروه ب، پتاسیم و کلسیم می باشد. این میوه به دلیل خاصیت های بی نظیری مانند کاهش التهابات و تقویت استخوان می تواند برای سلامت بدن خاصیت زیادی داشته باشد. در ادامه اینفوگیاهی درباره خاصیت های مویز برای سلامت بدن بیشتر توضیح می دهد.

مویز و خواص آن برای سلامت بدن

 مویز در واقع انگور سیاه خشک شده است و سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها است و جایگاه ویژه‌ای در بین آجیل‌ها دارد. مویز دارای خواص و فواید فراوانی برای سلامت بدن و رفع مشکلات و بیماری‌های بدن دارد

مویز منبع غنی‌ای از مواد مغذی ضروری است که نقش مهمی در حمایت از سلامت کلی بدن ایفا می‌کنند. این میوه که از خشک کردن انگور به‌دست می‌آید، ویتامین‌های خیلی زیادی از جمله ویتامین‌های گروه B مانند B6 و نیاسین را دارد که انرژی مورد نیاز بدن را فراهم کرده و به حفظ عملکرد سیستم عصبی کمک می‌کند.

مویز همچنین دارای مقادیر قابل توجهی از آهن است که تولید گلبول‌های قرمز خون را ممکن می‌کند. پتاسیم موجود در این میوه خشک شده هم روی تنظیم فشار خون نقش دارد. جدا از این، یکی دیگر از خواص مویز، داشتن کلسیم زیاد است که به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند و به عنوان یک منبع مهم برای پیشگیری از بیماری‌های استخوانی مثل پوکی استخوان شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره انگور و خواص آن

خواص درمانی مویز

 تقویت سیستم ایمنی

مویز به دلیل داشتن ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها، به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و از بدن در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها محافظت می‌کند.

کمک به هضم غذا

فیبر بالای موجود در مویز باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و در پیشگیری از یبوست نقش دارد.

حفظ سلامت قلب

گزارش Dietary Guidelines for Americans نشان داده که مصرف منظم مویز می‌تواند به کاهش فشار خون و کلسترول LDL (کلسترول بد) کمک کند؛ دو عامل اصلی‌ای که منشأ بروز بیماری‌های قلبی هستند.

پیشگیری از کم‌خونی

محتوای آهن مویز، به‌ویژه برای زنانی که ممکن است به دلیل قاعدگی دچار کم‌خونی شوند، اهمیت دارد و می‌تواند در بهبود کم‌خونی نقش داشته باشد.

حمایت از سلامت چشم

مویز حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند لوتئین و زیگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم‌ها مهم هستند و می‌توانند از بیماری‌های مرتبط با سن مانند دژنراسیون شبکیه چشم جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:آیا انگور برای سلامت شما مفید است؟

مویز
مویز

کنترل قند خون

با وجود داشتن قند طبیعی، فیبر موجود در مویز به کنترل سطح قند خون کمک می‌کند، موضوعی که به‌ویژه برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 حیاتی است.

 کاهش التهاب

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در مویز، مانند کوئرستین، به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کنند، که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مثل آرتریت و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

 تقویت استخوان‌ها

مویز منبع خوبی از بور است، ماده‌ای معدنی که به حفظ استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند و در جلوگیری از پوکی استخوان هم نقش دارد.

 یکی از خواص مویز این است که مواد معدنی‌ مثل منیزیم و روی دارد که هر دو برای سلامتی حیاتی هستند. منیزیم باعث بهبود عملکرد عضلانی می‌شود و سیستم اعصاب را بهبود می‌بخشد. از آن طرف، روی برای ترمیم بافت‌ها و عملکرد مناسب سیستم ایمنی ضروری است.

بیشتر بخوانید:تاثیرات مصرف انگور بر طول عمر

نحوه مصرف مویز

برای استفاده از مویز در رژیم‌های خودتان، توصیه می‌شود آن را با مواد غذایی کم کالری مثل ماست یا سالاد ترکیب کنید. این ترکیب می‌تواند به تقویت محتوای مغذی وعده‌های غذایی کمک کند تا کالری زیادی وارد بدن‌تان نشود. در ادامه به روش‌هایی اشاره می‌کنیم که می‌توانید مویز را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید:

  •     مویز می‌تواند به عنوان یک میان‌وعده سریع و سالم مورد استفاده قرار گیرد. می‌توانید آن را با آجیل‌ها و دانه‌های مختلف ترکیب کنید و بین وعده‌های غذایی اصلی‌تان بخورید.

  •     مویز را می‌توان به جو دوسر، ماست یا سایر غلات صبحانه اضافه کرد تا طعم و محتوای تغذیه‌ای آن‌ها افزایش پیدا کند و جدا از آن، یک صبحانه خوشمزه بخورید.

  •     اضافه کردن آن به دستورالعمل‌های غذایی از جمله کیک‌ها، کوکی‌ها و سالادهای مختلف هم ایده خوبی است تا طعم لذیذتری به آن‌ها بخشید و جدا از آن، از خواص مویز استفاده کرد.

منبع: لیمومی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها