خواص زوفا | فواید زوفا | طبع زوفا

زوفا؛ یک گل زیبا با خواص درمانی بی نظیر

A
۰

زوفا نوعی گیاه دارویی است که خواص درمانی زیادی مانند تنظیم چرخه قاعدگی و درمان سرفه دارد. برای آشنایی بیشتر با گیاه زوفا با ما همراه باشید.

زوفا گیاه دارویی زیبایی است که در جنوب اروپا و خاورمیانه کاشت می شود و به تازگی در مناطق شمالی ایران شروع به کاشت گیاه زوفا کرده اند. این گیاه زیبا خاصیت های درمانی زیادی برای سلامت بدن دارد. شما با استفاده از زوفا می توانید اکثر بیماری های مربوط به ریه و ... را درمان کنید. در ادامه از فواید این گیاه برای سلامت بدن توضیح دادیم.

زوفا چیست؟

زوفا یکی از گیاهان دارویی است که خواص و فواید بسیازی برای سلامت بدن دارد. زوفا گیاهی یک‌ساله است و در کنار جاده‌ها رشد می‌کند. زوفا شبیه به سایر اعضای خانواده نعناع بوده و روغن این گیاهی دارویی بویی شبیه به بوی کافور دارد. بوته‌های زوفا بلند و باریک بوده و برگ‌های این گیاه دارویی وارونه هستند. گیاه زوفا طبع گرم و خشک دارد.

خواص درمانی زوفا برای بیماری ها

درمان آسم و عفونت‌های ریوی

زوفا دارای خواص ضد ویروسی و ضد التهابی است و به همین دلیل در درمان عفونت‌هایی مانند عفونت‌های ریه بسیار تاثیرگذار و مفید است. مصرف دم کرده زوفا همراه با عسل می‌تواند برای درمان بیماری‌هایی مانند آسم و تنگی نفس کمک کننده و تاثیرگذار باشد.

تقویت دستگاه گوارش

زوفا با از بین بردن انگل گوارشی می‌تواند به بهبود هضم غذا کمک کند. زوفا می‌تواند در درمان کولیک، گازهای معده و گوارش موثر و مفید باشد.  زوفا با از بین بردن انگل دستگاه گوارش موجب بهبود اشتها نیز می‌شود.

زوفا و سلامت دستگاه ادراری

زوفا موجب بهبود دفع ادرار شده و همچنین التهاب موجود در دستگاه ادراری را التیام بخشیده و از این طریق به سلامت دستگاه ادراری کمک می‌کند.

زوفا

 تقویت سیستم ایمنی بدن

زوفا به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ها در خود می‌تواند موجب پیشگیری و درمان بسیاری لز بیماری‌های مزمن شود. زوفا با تقویت سیستم ایمنی بدن، از بدن در برابر بسیاری از ویروس‌ها و باکتری محافظت کرده و در درمان سرماخوردگی بسیار موثر است. کمک به درمان درد گلو و درد‌های عضلانی از دیگر خواص فوق‌العاده این گیاه است.

افزایش گردش خون

زوفا موجب افزایش و بهبود گردش خون در بدن و درنتیجه بهبود اکسیژن رسانی می‌شود.

زوفا برای تسکین درد قاعدگی

زوفا می‌تواند در تسکین و رفع مشکلات پیش از قاعدگی مانند سندروم پیش قاعدگی و همچنین بهبود و رفع بدخلقی شود.

مضرات زوفا

گیاه زوفا در کنار خواص و فواید بی‌نظیری که دارد در صورت زیاده روی در مصرف آن ممکن است مضرات و عوارضی را نیز برای شما به هم اه داشته باشد. زیاده روی در مصرف زوفا می‌تواند منجر به بروز عوارضی مانند افزایش خون، تشنج و آسیب‌های کبدی شود. همچنین مصرف زوفا برای خانم‌های باردار ممنوع است؛ زیرا موجب سقط جنین می‌شود. توصیه می‌شود که خانم‌های باردار نیز از مصرف زوفا خودداری کنند.

زوفا ممکن است مومب آلرژی و حساسیت شده که از جمله عوارض آلرژی‌زای این گیاه دارویی تورم پوستی و مشکلات تنفسی است. همچنین افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند باید از مشرف زوفا پرهیز کنند زیرا زوفا موجب افزایش فشار خون می‌شود.

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها