خواص چای سفید | فواید چای سفید | نحوه تهیه چای سفید

۸ مورد از مهم ترین فواید چای سفید

A
۰

چای سفید را دم کرده و نوش جان کنید تا از دندان ها محافظت کرده و آنتی اکسیدان را در بدنتان جاری کنید. نحوه تهیه چای سفید را در ادامه بخوانید.

چای سفید از نوشیدنی های پرفایده است. چای سفید برگ های سفید یا نقره ای مانند دارد که دم کرده آن می تواند برای سلامت قلب مفید باشد و از خطر ابتلا به سرطان بکاهد. در این مطلب نحوه تهیه چای سفید و خواص آن برای سلامت بدن را خواهید خواند.

خواص چای سفید

سرشار از آنتی اکسیدان هاست

دمنوش لاغری چای سفید سرشار از پلی فنل ها است که دارای مزیت آنتی اکسیدانی هستند. آنها با محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد به کاهش التهاب مزمن کمک می کنند. از آنجا که کاهش التهاب به کاهش وزن نیز کمک می کند بنابراین به ارتباط نه چندان آشکار چای سفید و لاغری نیز می توان پی برد.

کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی

پلی فنل ها مانند آنهایی که در چای سفید پیدا می شود به استراحت رگ های خونی، تقویت ایمنی و پیشگیری از تبدیل شدن کلسترول بد به اکسیده شدن کمک می کنند. این فاکتورها نیز در کاهش خطر بیماری های قلبی مفید هستند.

کمک به کاهش وزن

حتما در مورد چای سفید و لاغری مطالبی را از گوشه و کنار شنیدید. چای سفید منبعی مناسب از کافئین و کاتچین است. این دو ماده تاثیری هماهنگ در چربی سوزی و افزایش سرعت سوخت و ساز بدن دارد.

چای سفید
چای سفید

بیشتر بخوانید:خواص بی نظیر چای کوهی

محافظت از دندان ها

چای سفید منبعی غنی از فلوراید، کاتچین و تانن ها است. چندین پژوهش نشان دادند این مواد به مقابله با باکتری هایی که سبب ایجاد پلاک روی دندان ها می شوند کمک می کنند.

ضد سرطان است

نتایج پژوهش ها نشان دادند عصاره چای سفید چندین نوع از سلول های سرطانی را متوقف کردند و اجازه پخش شدن به آنها نمی دهند. با این حال برای اثبات کامل این موضوع به بررسی های انسانی بیشتری نیاز است.

کاهش خطر مقاومت به انسولین

مقاومت به انسولین مشکلی خطرناک است که با بیماری های مزمن بسیاری ارتباط دارد. پژوهش ها نشان دادند پلی فنل ها مانند آنهایی که در چای سفید پیدا می شوند خطر مقاومت به انسولین را کاهش و کنترل روی قند خون را افزایش می دهند.

جلوگیری از پوکی استخوان

پوکی استخوان در میان افراد مسن شایع است و سبب شکستگی می شود. ترکیبات یافت شده در دمنوش لاغری چای سفید از جمله پلی فنل هایی که کاتچین نام دارند خطر ابتلا به پوکی استخوان را با بهبود رشد استخوان و جلوگیری از ضعیف شدن استخوان ها کاهش می دهند.

 مقابله با پیری پوست

چای سفید و ترکیباتش از پوست در برابر آسیب های مرتبط با پیری جلوگیری می کنند. این مورد شامل آسیب های خارجی از اشعه های UV خورشید و آسیب های داخلی از ترکیبات سلولی که به شبکه فیبر پوست آسیب برسانند، می شود.

نحوه تهیه چای سفید

  •  مقداری آب را جوش بیاورید و بعد ۲ دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود.

  •  سپس آب را روی یک قاشق غذاخوری برگ چای سفید بریزید.

  • حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.

  • همچنین می‌توانید از چای سفید به صورت تی بگ یا کیسه‌ای هم استفاده نمایید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

منبع: دکتر کرمانی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها