خواص روغن گل همیشه بهار | روغن گل همیشه بهار برای پوست

می دونستی با روغن همیشه بهار دیگه پوستت پیر نمیشه؟

A
۰

روغن گل همیشه بهار رو هم نوازدان و هم بزرگسالان می تونن استفاده کنند! این روغن می تونه یه راه حل خوب برای هر مشکل پوستی باشه.

درباره فواید روغن گل همیشه بهار چیزی می دونین؟ این روغن گیاهی مثل یه داروی خوب و موثر می مونه که می تونه بیشتر بیماری های مرتبط با پوست و مو رو درمان کنه. روغن گل همیشه بهار برعکس گیاهش هر چهار فصل سال در دسترس شماست و می تونین خیلی راحت از خواصش بهره مند بشین. این مطلب از اینفوگیاهی رو بخونین تا با خواص روغن گل همیشه بهار برای پوست و مو بیشتر آشنا بشین.

خواص روغن گل همیشه بهار برای پوست

پیشگیری از پیری زودرس

خشکی پوست باعث از زیبایی و جذابیت چهره  می کاهد .، هم چنین منجر به پیری زودرس پوست صورت می شود. این روغن خواص آبرسانی و مرطوب کنندگی دارد و از خشک شدن پوست پیشگیری می کند. آنتی اکسیدان های موجود در این روغن ، باعث التیام پوست آسیب دیده می‌شود و چهره را جوان‌تر و شاداب‌تر می‌کند.

 درمان پوست تحریک شده و زخمی

این گیاه دارای خواص ضد التهابی قوی است و برای تهیه داروهای درمان آفتاب سوختگی ، بثورات پوستی ، گزش حشرات ، خراشیدگی ها و سایر مشکلات پوستی خفیف  به کار می رود.  این گیاه هم چنین خواص ضدباکتری و ضد عفونی کننده  دارد و از عفونت زخم ها جلوگیری می کند.

 پیشگیری از آکنه (جوش)

خواص ضد باکتری این گیاه دارویی به پاکسازی باکتری‌ها در منافذ پوست کمک می‌کنند؛ وجود این باکتری‌ها در منافذ پوست به بروز آکنه منجر می‌شود.

مرطوب کننده عالی

حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست برای جوانی و شادابی پوست اهمیت دارد . این روغن یک مرطوب کننده فوق العاده برای پوست به حساب می آید و از پوست خشک و ترک خورده جلوگیری می کند.

بهبود آفتاب سوختگی

برای جلوگیری از  آفتاب سوختگی بهتر است که در ساعات طولانی در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیریم،ولی راه های مختلفی برای درمان و بهبود آفتاب سوختگی وجود دارد. روغن کالاندولا دارای خواص ضد التهاب است و پوستی که دچار آفتاب سوختگی شده است را تسکین می دهد و باعث کاهش قرمزی و التهاب آن می شود. شما می توانید چند قطره از این روغن را با مرطوب کننده مخلوط کنید و مستقیم روی پوست های آسیب دیده بمالید.

تسکین خارش

این روغن خواص تسکین دهنده و ضد التهاب دارد . اگر آن را بر روی محل گزش حشرات بمالیم . خارش ناشی از گزش آن ها از بین می رود. این ماده باعث تسکین خارش، کاهش قرمزی و التهاب می شود و هم چنین محل گزیدگی را ضدعفونی می کند.

روغن گل همیشه بهار
گل همیشه بهار

 

بیشتر بخوانید: طبع و نحوه مصرف گل همیشه بهار

برای درمان عفونت‌های گوش

منظور از عفونت گوش وجود آلودگی در گوش میانی است . به طور معمول بیشتر عفونت ها ؛ خود به خو و به مرور زمان از بین می روند . ولی برای بهبود سریع تر و جلوگیری از تشدید عفونت ، می توان از روغن گیاهی همیشه بهار استفاده کرد. از این قطره‌ها می‌توانید برای درمان گوش درد ناشی از عفونت به مدت سه تا چهار روز استفاده کنید و قطره را داخل گوش بریزید.

فوائد روغن همیشه بهار برای تقویت و رشد مو

رشد مو نقش مهمی در زیبایی ظاهر شما دارد . اگر صاحب موهای خشک یا چرب هستید و یا اینکه موهایتان دچار سفیدی زودرس شده یا ریزش دارد .  با استفاده از روغن گیاهی و ارگانیک همیشه بهار آن را تقویت کنید و باعث رویش مجدد آن شوید. این روغن همچنین خاصیت بازسازی دارد و به رشد موها کمک می کند و از آن در برابر عوامل محیطی محافظت می کند. این روغن دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است که قارچ‌ها و باکتری‌های پوست سر را از بین می برد  قارچ ها و میکروب ها باعث عفونت‌های پوستی مانند خارش، شوره سر می شوند . با استفاده موضعی این روغن می توان شوره سر را درمان کرد.

بهبود التهاب ناشی از پوشک نوزادان

با توجه به اینکه مادران از کوک دلبند خود بسیار مراقبت می کنند و هنگام پوشاک کردن او بسیار دقت می کنند  ، ولی با این حال ، کوکان گاهی اوقات دچار سوختگی ناشی از پوشک  می شوند. بنابراین باید یادبگیریم که اگر کوکان دچار این مشکل پوستی می شوند ، چگونه سریع تر آن را درمان کرده و از عود مجدد آن جلوگیری کنید. روغن همیشه بهار که ترکیبی ضد التهاب و ضد جوش است ، بهترین گزینه برای درمان التهابات ناشی از پوشک، برای پوست حساس نوزادان است . برای این منظور چند بار در روز مقداری از این روغن را به محل مورد نظر بمالید.

منبع: جهان شیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها