خواص کلم بروکلی پحته | روش های پخت کلم بروکلی

کلم بروکلی رو بپز تا خاصیتش ۲ برابر شه! | فواید کلم بروکلی پخته

A
۰

کلم بروکلی را هم خام و هم پخته می توانید مصرف کنید تا از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید. در این مطب از فواید کلم بروکلی پخته می خوانید.

کلم بروکلی از سبزیجاتی است که مقادیر زیادی کلسیم٬ روی٬ منیزیم دارد و می تواند برای پیشگیری از سرطان مفید باشد. این سبزی هم خام و پخته شده مورد استفاده قرار می گیرد و در انواع سالادها٬ پاستاها و غذاهای بخارپز به کار می رود. در این مطلب درباره خواص کلم بروکلی پخته شده و چند روش پخت آن توضیح دادیم.

کلم بروکلی پخته شده چه خواصی دارد؟

قابلیت جذب آنتی‌اکسیدان‌ها

کلم بروکلی آب‌پز شده دارای آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است که می‌توانند به رفع استرس اکسیداتیو در بدن کمک کنند.

 کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی

مصرف کلم بروکلی آب‌پز شده می‌تواند سطح کلسترول خون را کاهش داده و برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مفید باشد.

کاهش خطر بروز بیماری‌های سرطانی

مواد شیمیایی موجود در کلم بروکلی آب‌پز شده می‌توانند فرایند رشد سلول‌های سرطانی را کند کرده و خطر بروز بیماری‌های سرطانی را کاهش دهند.

کاهش التهابات

مصرف کلم بروکلی آب‌پز شده می‌تواند به کاهش التهابات موجود در بدن کمک کند و برای بهبود وضعیت بیماران مبتلا به بیماری‌های التهابی مفید باشد.

تقویت سیستم ایمنی

وجود ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های دیگر در کلم بروکلی آب‌پز شده می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و برای مقابله با عفونت‌ها و بیماری‌ها مفید باشد.

بیشتر بخوانید:خواص کلم بروکلی برای چشم

کلم بروکلی

روش های پخت کلم بروکلی

  بخارپز

این روش یکی از بهترین روش‌های پخت کلم بروکلی است زیرا باعث حفظ مواد مغذی و طعم سبزی می‌شود. برای بخارپز کردن کلم، می‌توانید حدود ۵ دقیقه آن را روی بخار آب قرار دهید تا خوب مغزپخت شود.

سرخ کردن

در این روش، کلم بروکلی را در کمی روغن داغ سرخ می‌کنیم تا بافت و طعم مناسبی بگیرد. برای سرخ کردن کلم بروکلی، آن را با یک لایه روغن درون تابه می‌ریزیم و سپس در حرارت متوسط به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه سرخ می‌کنیم.

پخت در آب

در این روش، کلم بروکلی را در آب جوشانده و سپس برای ۳ تا ۵ دقیقه در حرارت متوسط می‌پزیم تا کمی نرم شود. پس از پخت، می‌توانید کلم بروکلی را در کنار غذای دیگر یا به عنوان غذای کامل مصرف کنید

پوره

می‌توانید کلم بروکلی را به صورت پوره مصرف کنید. برای این کار، کلم بروکلی را پخته و سپس آن را با کمی شیر و کمی پنیر ترکیب کرده و به صورت پوره سرو کنید. همچنین، می‌توانید به پوره کلم بروکلی برنج یا حبوباتی مانند نخودفرنگی یا لوبیا نیز اضافه کنید تا طعم و مزه آن را بهبود بخشید.

 

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها