استفاده از بهترین ماسک های خانگی برای جوش صورت

A
۰

درمان نقطه ای جوش صورت با استفاده از ماسک خانگی برای جوش ناشی از استرس می تواند التهاب را کاهش دهد و باکتری ها را از بین ببرد.

استفاده از ماسک های خانگی برای جوش ، یک راه موثر و نسبتاً ساده برای درمان انواع جوش صورت هستند، چه این جوش ها ناشی از استرس گاه به گاه بوده و چه یا مشکل آکنه مزمن باشد. علاوه بر این، درمان نقطه ای جوش صورت با استفاده از ماسک خانگی برای جوش ناشی از استرس می تواند التهاب را کاهش دهد و باکتری ها را بدون آسیب رساندن به سایر نواحی صورت از بین ببرد. ماسک‌ های خانگی برای جوش می‌ توانند از بروز جوش صورت جلوگیری کرده و تولید چربی صورت را متعادل کنند، همچنین در بسیاری از موارد در درمان جوش صورت نیز تاثیرگذار خواهند بود.

ماسک زردچوبه

ماسک صورت زردچوبه به طور طبیعی ضدعفونی کننده، ضد باکتری و ضد التهاب است صورت، بنابراین در تسکین پوست ملتهب ناشی از جوش صورت معجزه می کند. مواد مورد نیاز برای درست کردن این ماسک خانگی برای درمان جوش صورت به شرح زیر است:

  • سرکه سیب ارگانیک
  • 1/2 قاشق چای خوری پودر زردچوبه ارگانیک
  • 1 قاشق غذا خوری عسل خام ارگانیک
  • شیر

سرکه را روی یک تکه پنبه بمالید و روی تمام پوست صورت بکشید. پودر زردچوبه را با عسل مخلوط کنید و حدود پنج دقیقه صبر کنید تا ماسک روی صورت خشک شود. از دست های تمیز خود برای زدن ماسک استفاده کنید و از زدن ماسک به ناحیه دور چشم خودداری کنید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند، سپس با آب گرم صورت خود بشویید. اگر پودر زردچوبه رنگ مایل به زردی روی پوست صورت شما باقی می‌ گذارد، از پنبه آغشته به شیر برای پاک کردن نواحی لکه‌ دار استفاده کنید. این ماسک را می توان دو بار در هفته استفاده کرد.

ماسک درمان لک آووکادو و لیمو

آووکادو تولید کلاژن را تحریک کرده و به بازسازی سلولی کمک می کند. آووکادو همچنین سرشار از چربی های مرطوب کننده ضد التهابی است که منافذ پوست را مسدود نمی کنند. عسل نیز یک آنتی باکتریال است و آب لیمو نیز باعث روشن شدن رنگدانه ها می شود. مواد مورد نیاز برای درست کردن آن به شرح زیر است:

  • آووکادوی رسیده 1 عدد
  • 1 قاشق غذاخوری عسل خام
  • نصف لیمو

یک آووکادوی رسیده را له کنید تا یکدست شود، 1 قاشق غذا خوری عسل را با آن مخلوط کنید و نصف لیمو را داخل آن فشار دهید. مواد را کاملاً با هم مخلوط کنید و به عنوان یک درمان نقطه ای یا در مناطق بزرگتر مستعد جوش صورت استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید، از لیمو کمتر استفاده کنید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه روی پوست بماند. اگر چه لیمو دارای خواص روشن کنندگی و ضد لک است، اما می تواند پوست را به نور حساس کند. به دلیل حساسیت به نور، این ماسک را ترجیحاً در شب استفاده کنید، پس از آن صورت خود را کاملاً بشویید و اگر روز بعد در معرض آفتاب هستید، از ضد آفتاب اکسید روی 30+ SPF استفاده کنید.

ماسک عسل و جوش شیرین

جوش شیرین ضد التهاب را با آب لیمو لایه بردار و عسل تسکین دهنده ترکیب کنید تا یک ماسک صورت آسان و موثر برای درمان جوش صورت بسازید. مواد مورد نیاز برای تهیه ای ماسک به شرح زیر است:

  • 1 قاشق چایخوری لیمو
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق چایخوری جوش شیرین

آب لیمو، عسل و جوش شیرین را در یک کاسه کوچک با یکدیگر مخلوط کنید و روی صورت و گردن بمالید. از مالیدن ماسک به ناحیه نزدیک چشم خودداری کنید ( آب لیمو و عسل هر دو باعث سوزش و تحریک پذیری می شوند ). با ماساژ آن روی پوست خود آن را به اسکراب تبدیل نکنید. بعد از 15 دقیقه ماسک را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. به دلیل حساسیت به نور ناشی از لیمو، این ماسک را طبق دستور، بعد از ظهر و عصر ها به صورت بمالید و روز بعد هنگام بیرون رفتن همیشه از یک ضد آفتاب خوب استفاده کنید.

ماسک سرکه سیب و خاک رس

خاک رس ناخالصی ها را از منافذ بیرون می کشد، در حالی که اسید های طبیعی موجود در سرکه سیب با از بین بردن آرام سلول های مرده پوست، به درمان جوش صورت کمک می کند. برای درست کردن این ماسک به مواد زیر نیاز است:

  • 1 قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت
  • 1 عدد کپسول پروبیوتیک
  • 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب خام

خاک رس و پودر پروبیوتیک را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. سپس سرکه سیب را به آن اضافه کنید تا خمیری یکدست درست شود. برای به دست آوردن ماسکی با قوام صاف در صورت نیاز، استفاده بیشتر از سرکه سیب اشکالی ندارد. با انگشتان تمیز ماسک خانگی را روی صورت خود پخش کنید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند سپس آن را با با آب خنک بشویید و مرطوب کننده بزنید.

ماسک زغال و آلوئه ورا

زغال چوب روغن اضافی را جذب می کند و آلوئه ورا نیز تسکین دهنده و ضد التهاب پوست است و آن را به یک ماده ایده آل برای افزودن به هر ماسک خانگی جوش صورت تبدیل می کند. برای درست کردن آن مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 1 قاشق غذاخوری زغال چوب فعال
  • 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • به علاوه 1 قطره اسانس درخت چای

مواد را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید و قبل از استفاده روی پوست از انگشت خود برای مخلوط کردن آنها با هم استفاده کنید. با حرکات دایره ای، مخلوط زغال چوب را به مدت 1 دقیقه دور صورت خود بمالید، سپس اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه بماند سپس آن را بطور کامل با آب گرم بشویید.

ماسک سیر و شیر

سیر از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند و باکتری های مولد آکنه را از بین می برد و التهاب پوست را کاهش می دهد. سیر اگر مستقیماً روی پوست قرار داده شود، می تواند آن را دچار سوزش کند، بنابراین ابتدا آن را در آب، روغن جوجوبا یا آلوئه ورا رقیق کنید. جوجوبا بدون مسدود کردن منافذ باعث هیدراته شدن پوست می شود و اسید لاکتیک موجود در شیر نیز به آرامی پوست را لایه برداری می کند. برای درست کردن آن مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 1 حبه سیر له شده و ریز خرد شده
  • 1 قاشق چایخوری روغن جوجوبا
  • 2 قاشق غذاخوری شیر کامل (همچنین می توانید از عسل یا آلوئه ورا استفاده کنید)

سیر و روغن جوجوبا را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. سپس شیر ( عسل یا آلوئه ورا) را به آرامی اضافه کنید تا زمانی که قوام یکدستی حاصل شود. ماسک را به مدت 5 تا 10 دقیقه استفاده کنید، سپس به آرامی پوست را در حالی که با آب گرم شستشو می دهید، لایه برداری کنید.

ماسک آکنه پروبیوتیک

این ماسک با خیار به عنوان یک ضد التهابی طبیعی و پروبیوتیک های اضافی برای تغذیه میکروبیوم پوست، باعث آرامش پوست می شود. دانه های خیار سرشار از پتاسیم و ویتامین E هستند که به کاهش لک پوست کمک می کنند طرز تهیه آن نیز به شرح زیر است:

  • 1/2 خیار پوره شده
  • 2 قاشق غذاخوری ماست ساده
  • 1 عدد کپسول پروبیوتیک

مواد را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید و با دستان تمیز روی صورت تمیز بمالید. از ناحیه اطراف چشم دوری کنید. بگذارید ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن با آب گرم بشویید سپس مقداری تونر و مرطوب کننده به پوست صورت بمالید.

ماسک درمان لک جوز هندی

سه ماده ضد آکنه را با هم ترکیب کنید تا به سرعت جوش را کوچک نمایید بدون اینکه پوست شما خشک یا پوسته پوسته شود. برای تهیه این ماسک مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 1 آسپرین
  • ¼ قاشق چایخوری جوز هندی
  • 1 قاشق غذاخوری ماست ساده

یک آسپرین له شده، 1/4 قاشق چایخوری جوز هندی و 1 قاشق غذاخوری ماست را با هم مخلوط کنید تا خمیری صاف به دست آید و به آرامی روی پوست صورت بمالید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و با آب گرم بشویید.

ماسک درمان لک عسل خام

عسل کاربرد های بسیار زیادی دارد و در مبارزه با جوش صورت بسیار قدرتمند است. فقط عسل (مانوکا ایده آل است) را مستقیماً روی لک بزنید تا نه تنها با باکتری ها مبارزه کنید بلکه التهاب و قرمزی را نیز آرام کنید. بگذارید ماسک خانگی 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک آکنه روغن درخت چای

درخت چای به دلیل خواص ضد باکتریایی طبیعی آن یکی از بهترین روغن‌ های ضروری برای استفاده در برابر آکنه است، طرز تهیه ماسک خانگی ان نیز به شرح زیر است:

  • 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • 2 قطره روغن درخت چای
  • سفیده تخم مرغ 1 عدد

سفیده تخم مرغ را در یک کاسه کوچک بزنید سپس آلوئه ورا و روغن درخت چای را به آن اضافه کنید. سپس ماسک خانگی را با نوک انگشتان یا برس صورت روی صورت خود بمالید. بگذارید 10-15 دقیقه روی پوست بماند. آلوئه ورا پوست ملتهب را تسکین می دهد و روغن درخت چای نیز به باکتری های موجود در منافذ حمله می کند.

ماسک خیار برای درمان جوش صورت

خیار دارای مواد روشن کننده و همچنین خواص ضد التهابی است که پوست را تقویت و آبرسانی می کند. اگر با اسکار آکنه نیز مبارزه می کنید، این ماسک عالی است. اگر پروبیوتیک ها به آسانی در دسترس نباشند، این ماسک انتخاب مناسبی است. برای تهیه این ماسک به مواد زیر مورد نیاز است:

  • 1 عدد خیار پوست کنده
  • 1 قاشق غذاخوری ماست یونانی ارگانیک

خیار را پوره کنید (از جمله دانه ها و پوست آن) و سپس با ماست مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس کاملاً آن را بشویید. استفاده از مواد سرد داخل یخچال نیز برای پوست های حساس و تحریک شده فوق العاده تسکین دهنده خواهد بود.

دانه های چیا

جوش‌ های سرسیاه معمولاً با جوش های فعال مخلوط می‌ شوند و گاهی اوقات محل پرورش جوش‌ ها هستند. این ماسک بیشتر جوش های سرسیاه را هدف قرار می‌ دهد و باید هفته‌ ای یک بار در شب استفاده شود، زیرا آب لیمو می‌ تواند پوست را حساس به نور کند (قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممکن است منجر به بثورات پوستی و پرپیگمانتاسیون پوست شود). برای تهیه آن مراحل زیر را دنبال کنید:

  • سفیده تخم مرغ 1 عدد
  • 1/2 قاشق چایخوری خاک رس بنتونیت
  • 1/4 قاشق چایخوری آب لیمو

سفیده را با همزن بزنید تا پف کند، سپس خاک رس و آبلیمو را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این کار منجر به تشکیل یک خمیر یکدست می شود که شما آن را به منطقه t یا هر قسمت دیگری که مستعد جوش سرسیاه است بمالید. اگر کمی غلیظ است، که بستگی به نوع خاک رس مورد استفاده شما دارد، 1/2 قاشق چایخوری آب به آن اضافه کنید. بعد از 10 دقیقه که ماسک خشک شد و روی صورتتان ترک خورد، با آب گرم آن را بشویید حتما بعد از شستن صورت از روغن مناسب صورت یا مرطوب کننده شبانه استفاده کنید.

نتیجه گیری

ماسک‌ ها می‌ توانند روشی جالب برای تغییر روال عادی زندگی‌ و رسیدن به یک روز آرامش بخش باشند. امروزه محصولات ماسک زیادی در بازار وجود دارد اما انتخاب ماسک مناسب برای مشکلات پوستی خاص خود می تواند بسیار دشوار باشد و حتی ممکن است برای رسیدگی به نواحی مختلف صورت خود در زمان های مختلف به چندین ماسک نیاز داشته باشید. در عوض، می‌ توانید ماسک‌ های خانگی را با موادی که به راحتی در دسترس هستند و با کمترین قیمت درست کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها