کتیرا برای پوست | طرز تهیه ماسک کتیرا برای پوست

معجزه درخشندگی و صاف شدن پوست با مصرف کتیرا

A
۰

کتیرا خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارد به همین دلیل برای پوست مفید می باشد. دیگر خاصیت ها و روش مصرف کتیرا برای پوست را در ادامه می خوانید.

کتیرا از گیاهانی است که خاصیت زیادی به دلیل مواد تشکیل دهنده اش دارد. این گیاه دارویی حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان و ویتامین های گروه مختلف است که برای پوست صورت مفید می باشند. اگر کتیرا را با مواد دیگر مخلوط کرده و برای پوست صورت استفاده کنید برای صورت بی نظیر است. در ادامه با خاصیت های کتیرا برای پوست بیشتر آشنا می شوید.

خواص کتیرا برای پوست صورت

 ضد التهاب: کتیرا خاصیت ضد التهابی دارد که می‌تواند در کنترل التهاب‌های پوستی و التهابات داخلی مانند التهاب مفاصل کمک کند. این خاصیت ضد التهابی به خاطر ترکیبات فعال موجود در کتیرا مانند کورکومین است که به تنظیم فعالیت سیستم ایمنی بدن و کاهش فرایندهای التهابی کمک می‌کند.

آنتی‌میکروبیال: کتیرا دارای ویژگی‌های ضد باکتریایی و ضد قارچی است که می‌تواند در مبارزه با عفونت‌های پوستی و باکتری‌ها و قارچ‌های موجود در پوست مؤثر باشد.

آنتی‌اکسیدان: ترکیبات آنتی‌اکسیدان موجود در کتیرا همچون کورکومین و کورستین قدرت مهار فعالیت رادیکال‌های آزاد را دارند. این خاصیت آنتی‌اکسیدانی می‌تواند عوارض التهابی در پوست را کاهش دهد و فرایند بازسازی سلول‌های پوست را تسریع کند.

مهارکننده رشد سلولی: کتیرا قابلیت مهار رشد سلول‌های غیرطبیعی مانند سلول‌های سرطانی را دارد. برخی از تحقیقات نشان داده است که ترکیبات فعال کتیرا می‌توانند به ایجاد آپوپتوز (مرگ سلولی برنامه‌ریزی شده) در سلول‌های سرطانی کمک کنند.

بیشتر بخوانید:با استفاده از کتیرا، بدون هیچ عوارضی موهات رو تقویت کن

آرامبخش و تسکین‌دهنده: کتیرا خاصیت آرامبخشی و تسکین‌دهندگی دارد که می‌تواند در کاهش علائم التهاب و خارش پوستی و اگزما به صورت موضعی مؤثر باشد.

نحوه مصرف کتیرا برای پوست

مواد لازم

  • ۳ قاشق چای‌خوری مخلوط کتیرا با پودر بادام

  • ۳ قاشق چای‌خوری شیر

  • ۱ عدد سفیده تخم‌مرغ

  • ۱۰ قاشق چای‌خوری گلاب.

طرز تهیه

مواد گفته‌شده را خوب با هم مخلوط کنید. در نهایت خمیری به ‌وجود می‌آید که می‌توانید آن را روی صورت و گردن بمالید. اجازه دهید خمیر ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و بعد آن را با آب بشویید. این ماسک پوست‌تان را شفاف می‌کند.

 

 

منبع: دیامگ
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها