روغن اسطوخودوس برای نیش حشرات | روغن لاوندر برای نیش حشرات

با کمک روغن اسطوخودوس به جنگ پشه ها برو

A
۰

روغن اسطوخودس با خاصیت دافع حشرات و از بین بردن خارش نیش حشره ها بهترین انتخاب برای کسانی است که به این موارد حساسیت دارند! در ادامه از خاصیت های این روغن گیاهی برای حشرات بیشتر می خوانید.

روغن اسطوخودوس یا روغن لاوندر که در واقع از گیاه اسطوخودوس به دست می آید خواص زیادی برای سلامت بدن مخصوصا سلامت پوست دارد. یکی از کاربردهای این روغن گیاهی می تواند دفع حشرات و کاهش خارش گزیدگی حشره ها باشد. در ادامه درباره این ویژگی روغن اسطوخودوس بیشتر می خوانید.

روغن اسطوخودوس و دفع حشرات

روغن اسطوخودوس یک اسانس است که از گیاه اسطوخودوس به دست می‌آید. می‌توان آن را به صورت موضعی، خوراکی یا در رایحه درمانی مصرف کرد. روغن اسطوخودوس می‌تواند به طرق مختلف از جمله کاهش آکنه، کمک به یکنواخت شدن رنگ پوست و کاهش چین و چروک برای پوست مفید باشد.

بیشتر بخوانید:مهمترین فواید روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس برای نیش حشرات دو منظوره عمل می‌کند؛ به این معنی که هم به عنوان یک دافع حشرات عمل می‌کند و هم می‌تواند خارش نیش حشرات را تسکین دهد. بسیاری از اسپری‌های دافع پشه حاوی روغن اسطوخودوس هستند. می‌توان از اسپری و شمع برای دفع پشه‌ها و سایر حشرات استفاده کرد.

روغن اسطوخودوس برای نیش حشرات

می‌توانید 7 قطره روغن اسطوخودوس به شمع اضافه کنید و آن را در فضای باز قرار دهید. برای اسپری، 250 میلی لیتر آب و 4 قطره روغن اسطوخودوس را در یک بطری اسپری مخلوط کنید و آن را تکان دهید. از آنجایی که این یک درمان طبیعی است، می‌توانید قبل از بیرون رفتن، آن را روی بدن و لباس خود اسپری کنید.

بیشتر بخوانید:عرق اسطوخودوس با طعم تلخ و فواید شیرینش، معجزه میکنه

نیش حشرات باعث قرمزی، خارش و درد می‌شود و گاهی اوقات ممکن است عفونی شود. روغن اسطوخودوس با دفع باکتری‌ها و کاهش التهاب به تسکین نیش حشرات کمک می‌کند. همچنین به طور طبیعی در تسکین درد کمک موثر است.

برای درمان نیش حشره با روغن اسطوخودوس، 1 یا 2 قطره را با روغن حامل مانند نارگیل مخلوط کنید. مخلوط را دو بار در روز یا بیشتر روی محل نیش قرار دهید. اگر دچار سوزش و درد هستید، مخلوط کردن یک قطره روغن نعناع می‌تواند به بی‌حس شدن موضع کمک کند. این ماده برای درمان پیچک سمی نیز خوب عمل می کند.

منبع: مثبت سبز
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها