سفیدآب برای پوست | طرز استفاده سفیدآب برای صورت | خواص روشور برای پوست

با سفیدآب پوستت رو لایه برداری کن + نحوه تهیه ماسک

A
۰

سفیدآب از قدیم به عنوان بهترین لایه بردار طبیعی پوست که برای پاکسازی و رفع جوش های صورت به کار می رفته است. فواید روشور و روش تهیه ماسک با آن برای پوست را در ادامه توضیح می دهیم.

سفیدآب یا روشور از مواد طبیعی و بدون ضرری است که می توانید برای لایه برداری پوست، رفع لک و از بین بردن جوش های سر سیاه استفاده کنید. سفیدآب اگر با موادی مانند گلاب، روغن زیتون و یا ماست ترکیب شود برای پوست معجزه می کند. در ادامه نحوه تهیه بهترین ماسک های خانگی با سفیدآب را می خوانید.

خواص سفیدآب برای پوست

سفیداب بهترین لایه بردار طبیعی است که می تواند جایگزین خوبی برای انواع ماسک های لایه بردار باشد. سفیداب با پاک کردن سلول های مرده باعث می شود تا به قول معروف پوست مان نفس راحت بکشد.

در طول روز میلیون ها سلول بر اثر فعالیت می میرند و باید از روی پوست بدن پاک شوند. بهترین راه این است که هنگام استحمام مقداری سفیداب بر روی پوست مان بمالیم تا سلول های جدید بتوانند رشد کنند و باعث زیبایی پوست شوند.

یکی دیگر از خواص سفیداب این است که این ماده باعث رفع جوش‌ها و لک‌های پوست می‌شود. سفیداب باعث ضدعفونی شدن پوست بدن هم می‌شود.

بیشتر بخوانید:با قهوه پوستت رو لایه برداری کن

انواع ماسک صورت با سفیدآب

ماسک سفید آب، شیر و آرد برنج

  • برای این کار لازم است سفیداب رو بتراشید یا رنده کنید یا حتی می توانید از وسیله ای مانند گوشت کوب برای له و پودر کردن سفیدآب استفاده نمایید. سپس با آرد برنج و مقداری شیر کم چرب مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد. توجه داشته باشید که خمیر به قدری رقیق نشود که بر روی پوست نماند.

ماسک سفید آب و گلاب

  • برای تهیه این ماسک، همانند نمونه قبل سفید آب را پودر و با کمی گلاب ترکیب کنید. می توانید سفیدآب را چند ساعت در گلاب قرار دهید تا خیس شده و به آسانی له شود. سپس این مخلوط را روی پوست قرار داده و به آرامی و به حالت دورانی ماساژ بدید. این ماسک به دلیل داشتن گلاب، باعث نرمی و لطافت پوست خواهد شد.

ماسک سفیداب و آبلیمو

  • این ترکیب به عنوان یک لایه بردار قوی به روشن شدن رنگ پوست و جذب چربی های اضافه پوست کمک خواهد کرد. فقط توجه داشته باشید که ممکن است در نتیجه استفاده از این ماسک پوستتان خشک شود؛ پس مرطوب کننده را فراموش نکنید.

ماسک سفید آب، روغن زیتون و سدر

  • سفیدآب رو بتراشید و مقداری سدر و چند قطره روغن زیتون به آن اضافه کنید تا قوام پیدا کند. از این ماسک عالی می توانید به عنوان مرطوب کننده، روشن کننده و لایه بردار پوست استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:ماسک صورت با گل ختمی

ماسک سفید آب، زردچوبه و گلاب

  • همه ی مواد نام برده شده را به میزان یکسان با هم ترکیب کنید که به قوام برسد( نه خیلی رقیق و نه خیلی سفت). در این ماسک، سفیدآب کار لایه برداری رو انجام خواهد داد و زردچوبه هم همانطور که مطلع هستید به عنوان روشن کننده ی پوست کاربرد دارد. گلاب هم علاوه بر اینکه یک مرطوب کننده ی طبیعی است؛ اجازه نمی دهد، پوستتان رنگ بگیرد.

ماسک سفیدآب و ماست

  • پودر سفیدآب و ماست رو با هم ترکیب می کنید تا حالت خمیری پیدا کند. حالا خمیر را روی پوست قرار داده و بعد از گذشت 10 دقیقه الی یک ربع آن را بشویید. حواستان باشد که سفیدآب و هر ترکیبی که حاوی سفیدآب هست را روی قسمت های جوش دار ماساژ ندید چون این کار باعث تحریک آکنه خواهد شد.

ماسک سفید آب و خیار

  • خیار را رنده کنید و با پودر سفیدآب مخلوط کنید. می دانید که خیار یک آبرسان عالی است و قرار گرفتن آن در کنار سفیدآب باعث لطیف شدن پوست خواهد شد. می توانید به این ترکیب کمی نمک اضافه کنید که به عنوان اسکراب بهترین عملکرد را خواهد داشت.

منبع: کافه سبز
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها