بوتاکس طبیعی صورت | بوتاکس خانگی پوست

بهترین راهکارهای بوتاکس طبیعی پوست مختص خانم های 40 سال به بالا

A
۰

بوتاکس طبیعی پوست با استفاده از خوراکی هایی مانند نشاسته ذرت، آلوئه ورا و دیگر موادی که می توانند چروک های پوستی را از بین ببرند؛ راه حلی مفید و دور از عارضه است. با این خوراکی های بوتاکس کننده طبیعی آشنا شوید.

بوتاکس این روزها بیشترین طرفداران را در میان کارهای زیبایی دارد. مهم نیست چند ساله هستید افراد با دیدن چین و چروک روی صورت سریعا تصمیم به بوتاکس می گیرند. اینفوگیاهی در این مطلب چند ماده غذایی مقوی نام برده است که به دلیل مواد تشکیل دهنده ای که دارند قادر به از بین بردن و رفع چروک های پوستی هستند. در ادامه با برخی از این خوراکی ها آشنا می شوید.

خوراکی های مفید برای کاهش چین و چروک پوست

ژله و ژلاتین

 شاید تعجب کنید اگر بشنوید که ژله‌ای که به عنوان دسر مصرف می‌کنیم می‌تواند نقش یک بوتاکس طبیعی را بازی کند. ژله که از ژلاتین طبیعی ساخته می‌شود برای دردهای مفصلی نیز مفید است. ژله به دلیل دارا بودن آمینه اسیدهای طبیعی یک کلاژن ساز طبیعی محسوب می‌شود. از طرفی ژله دارای اسید اسپارتیک غنی است که در فرآیند بازسازی پوست نقش دارد.

جوش شیرین

جوش شیرین که نام علمی آن بی کربنات سدیم است دارای خواص خوراکی و ضدباکتری متعددی است. همچنین در صنعت زیبایی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. جوش شیرین با لایه برداری پوست سلول‌های مرده را از سطح پوست پاک کرده ومنافذ پوست را پاکسازی می‌کند. به همین دلیل پس از استفاده از انواع ماسک جوش شیرین احساس می‌کنید پوستتان شفافتر شده و چروک‌های ظریف پوست از بین رفته است. اما با این حال جوش شیرین می‌تواند PH طبیعی پوست را بر هم زده و در طولانی مدت چروک‌های بیشتری ایجاد کند.

نشاسته ذرت

نشاسته ذرت دارای خواص متعددی در محافظت و بازسازی سلول‌های پوستی دارد. نشاسته ذرت همچنین تنظیم‌کننده سبیوم پوست است. اما در کنار همه این مزایای ارزشمند نشاسته ذرت یک بوتاکس طبیعی نیز محسوب می‌شود. آبرسان قوی پوست است. قرمزی و التهاب پوست را رفع می کند. هم خوراکی و هم موضعی. بخاطر وجود آنتی اکسیدانهای متعدد با رادیکال‌های آزاد که باعث پیری پوست می‌شوند مبارزه کرده و علائم اولیه پیری پوست را رفع می‌کند.

خامه ترش

اسید لاکتیک موجود در خامه ترش نوعی آلفا هیدروکسید اسید است که سلول‌های مرده پوست را حذف کرده و آنها را با سلول‌های جدید جایگزین می‌کند. مصرف خامه ترش رنگ پوست را یکنواخت کرده و خطوط ریز و چین و چروک را از رفع می‌کند.

بیشتر بخوانید:با این میوه ها پوستت رو طبیعی بوتاکس کن

بوتاکس طبیعی

قلم گاو

 چین و چروک پوست بر اثر کاهش تولید کلاژن توسط سلول‌های پوستی ایجاد می‌شود. کلاژن علاوه بر پوست صورت در داشتن پوست و موی سالم نیز نقشی اساسی دارد. عصاره قلم گاو حاوی مقادیر بالایی کلاژن است که می‌تواند مواد مغذی پوست، مو و ناخن را تامین کرده و همچنین به بهبود سیستم گوارش کمک کند.

پای مرغ

 اگر می‌خواهید پوستتان بدون چین و چروک بماند، اما بودجه آن را برای محصولات ضدپیری گران قیمت ندارید، به جای آن کمی پای مرغ بگیرید. مصرف آنها اغلب بدن شما را با کلاژن پر می کند که به سفت نگه داشتن پوست کمک می کند، بنابراین از افتادگی و همچنین ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

تخم مرغ

 پروتئین های موجود در ماسک صورت مبتنی بر تخم مرغ به چسباندن رطوبت به پوست کمک می کند و مزایای ضد پیری را ارائه می دهد. هیدراتاسیون ارائه شده توسط تخم مرغ، پوست را حجیم می کند و باعث می شود خطوط و چین و چروک ها کمتر دیده شوند.

کفیر

علاوه بر این، کفیر حاوی آلفا هیدروکسیل اسید (AHA)، نوعی اسید لاکتیک است که سطح PH بدن ما را متعادل می کند، بنابراین به کاهش چین و چروک و کاهش روند پیری کمک می کند.

ژل آلوئه ورا

استفاده از ژل آلوئه ورا هنگام مواجهه با آفتاب سوختگی مفید است، اما مصرف آلوئه راه دیگری برای دریافت فواید برای پوست است. یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ منتشر شده در مجله درماتولوژی نشان داد که دوزهای کم آلوئه باعث افزایش محتوای کلاژن در لایه درم پوست (لایه میانی) می شود.

منبع: ژین طب
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها