ماسک روغن دنبه برای پوست | روغن دنبه برای لک صورت

با خواص استثنایی روغن دنبه برای پوست آشنا هستی؟

A
۰

روغن دنبه آکنه را از بین برده و با محافظت از پوست در برابر آفتاب؛ باعث جوانسازی پوست می شود. دیگر خواص روغن دنبه برای صورت را در ادامه می خوانید.

روغن دنبه از مفیدترین روغن های حیوانی به حساب می آید که طبع گرمی داشته و اکثرا در آشپزس از آن استفاده می کنند. از این روغن برای کاهش کلسترول بد، بهبود افسردگی و زیاد شدن انرژی می توانید استفاده کنید. یکی از خاصیت های روغن دنبه؛ فواید آن برای پوست است که باعث درخشش پوست و پیشگیری از آفتاب سوختی می شود. در ادامه درباره خاصیت های روغن دنبه برای صورت بیشتر می خوانید.

خواص روغن دنبه برای پوست

درمان خشکی پوست

روغن دنبه، با دارا بودن چربی‌ها و لیپیدهای طبیعی، یک درمان قدرتمند برای خشکی پوست به شمار می‌رود. استفاده روزانه از این روغن، پوست را مرطوب نگه داشته و به طولانی‌مدت آن را تغذیه می‌کند. کشف کنید چگونه روغن دنبه می‌تواند به طور مؤثری خشکی پوست شما را درمان کند.

جوانسازی پوست

روغن دنبه، غنی از ویتامین‌های A، D و K، یک سپر محافظ در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد به پوست است. این روغن نه تنها چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک کرده و از تجزیه کلاژن جلوگیری می‌کند. فراتر از یک درمان، روغن دنبه به جوان‌سازی پوست شما کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:چرا قدیمی ها آنقدر به روغن دنبه علاقه دارن؟

رفع آکنه

روغن دنبه، با اسیدهای چرب ضروری که دارد، نه تنها به تعادل چربی پوست کمک می‌کند بلکه از بروز آکنه نیز جلوگیری می‌نماید. این روغن با خاصیت ضدالتهابی خود به ترمیم و بهبود پوست آسیب‌دیده کمک کرده و مانع از بروز جوش می‌شود. کاهش ترشحات چربی و پیشگیری از آکنه، تنها بخشی از مزایای استفاده از روغن دنبه است.

حفاظت از پوست در برابر عفونت

روغن دنبه، غنی از ویتامین D، دارای خاصیت ضد میکروبی بی‌نظیری است که به پوست کمک می‌کند تا از عفونت‌ها دور بماند. این روغن با دارا بودن امگا ۳ و امگا ۶، یک محافظ قوی در برابر انواع عفونت‌های پوستی از جمله اگزما و حساسیت‌ها است. فراهم آوردن یک لایه حفاظتی برای پوست شما، از جمله خواصیت‌های برجسته روغن دنبه است.

تعادل چربی پوست

استفاده از روغن دنبه، به دلیل جذب سریع و عدم ایجاد حس چربی، به تعادل چربی پوست کمک می‌کند. این روغن فوق‌العاده با متعادل کردن ترشحات چربی، پوست را در وضعیت ایده‌آل نگه می‌دارد و از تجمع بیش از حد چربی که می‌تواند منجر به مشکلات پوستی شود، جلوگیری می‌کند.

محافظت از پوست در مقابل آفتاب

روغن دنبه، با محتوای بالای ویتامین E، یک حفاظ طبیعی در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه مضر نور خورشید است. این روغن نه تنها پوست را محافظت می‌کند بلکه به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و از پیری زودرس جلوگیری می‌نماید.

روشن‌کننده پوست

روغن دنبه با داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های متعدد، به روشن و شفاف شدن پوست کمک کرده و لکه‌های پوستی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. ماساژ دادن پوست با این روغن، درخشش طبیعی را به پوست بازمی‌گرداند و به بهبود و یکنواخت شدن رنگ پوست کمک می‌کند.

طرز تهیه ماسک صورت با روغن دنبه

برای تهیه این ماسک صورت تنها کافیه مقدار دو قاشق غذا خوری روغن دنبه را به همراه دو قاشق غذا خوری آرد نخودچی و همچنین آب ترکیب کنید تابه غلظتی مناسب برسد و آنرا روی صورت خود به مدت بیست دقیقه بگذارید. بعد از برداشتن ماسک صورت باید آنرا با آب سرد بشویید و تنها سه بار در هفته آنرا استفاده کنید.

منبع: فرطب
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها