ZjNkugcpyE28

تقویت ابرو با روش های گیاهی | پرپشت شدن ابرو در یک هفته

روش‌ های گیاهی برای پرپشت کردن ابرو در خانه

A
۰

روش‌ های گیاهی برای پر پشت کردن ابرو استفاده از مواردی مانند فندق و یا ترکیبات با تخم مرغ است. در ادامه درباره تقویت ابرو در خانه بیشتر می خوانید.

ابرو بیشترین تاثیر را در زیبایی چهره داشته و بهتر است اگر ابروهای کم پشتی دارید به جای کارهای زیبایی و یا استفاده از مداد ابرو؛ ابرو را روش های خانگی تقویت کنید. در این مطلب اینفوگیاهی چند شیوه مختلف برای تقویت و پرپشت شدن ابرو در خانه آموزش می دهد. با ما همراه باشید.

چگونه در خانه ابرو را تقویت کنیم؟

ماساژ ابروها

به طور کلی ماساژ دادن هم برای پوست صورت مفید است و هم برای موها، برای ماساژ دادن ابرو ها بهترین کار این است که با یک برس کوچک مخصوص، ابرو ها را در جهت رویش مو ها شانه کنید، علاوه بر این می‌ توانید با نوک انگشت‌ ها با حرکاتی دوار به سمت گوشه‌ های صورت، قسمت ابرو ها را با روغن بادام ماساژ دهید، بهتر است این کار را ۲ بار در روز انجام دهید. اجازه دهید روغن بادام حداقل ۱۵ دقیقه روی ابرو ها باقی بماند و بعد صورت را بشویید. روغن بادام سرشار از ویتامین E، ویتامین D و منیزیم است که همه این مواد می‌ توانند به رشد ابرو ها کمک کنند.

بیشتر بخوانید:بدون دردسر و هزینه ابروهات رو لیفت کن

روش‌ هایی برای تقویت ابروهای کم ‌پشت

  1. شاید جالب باشد بدانید وازلین ماده دیگری است که می‌ تواند در رشد ابرو ها موثر باشد. استفاده از وازلین نیز تقریبا همانند روغن زیتون است؛ با این تفاوت که شاید مجبور باشید ۲ بار در روز از آن استفاده کنید. البته روغن زیتون رشد ابرو ها را سریع تر می‌ کند، ولی وازلین بیشتر روی موی ابرو ها تاثیر دارد و آنها را ضخیم تر می‌ کند و در نتیجه ابرو ها پر پشت تر به نظر خواهند رسید. وازلین بیشتر برای کسانی مناسب است که ابرو های باریک را ترجیح می‌ دهند ولی دوست دارند ابروهایشان پر و یک دست به نظر برسد.

  2. چند فندق را از پوست جدا کرده و آنها را روی شعله‌ ی مستقیم گاز قرار دهید تا کاملاً سیاه شده و بسوزند. سپس سوخته‌ های آن را در ظرفی کوچک و مناسب بریزید و خوب له کنید به طوری که مثل سرمه‌ ی چشم، پودری و کاملاً به شکل آسیاب شده درآید. می‌ توانید برای پودر کردن آنها از هاون‌ های کوچک سنگی استفاده نمایید و بعد از آن، سوخته‌ های فندق را در قوطی یا ظرف کوچک مناسب ریخته و هر شب وقت خواب با وسیله‌ ی باریکی مثل میله‌ های کوچک درون سرمه دان‌ ها آن ها را لا به لای ابرو ها بزنید. سعی کنید که مواد خوب به ریشه‌ ها مالیده شود. روز بعد پودر را بشویید و این کار را سه الی چهار هفته مرتب ادامه دهید تا نتیجه بگیرید. روغنی که از سوختن دانه‌ های فندق بدست می‌ آید و داخل آن‌ ها وجود دارد باعث رشد ابرو ها و در آمدن ابرو های ریخته شده می‌ گردد و رنگ سیاه آن نیز، ابرو ها را به طور طبیعی تیره‌ تر خواهد کرد و باعث استحکام تار آن ها خواهد شد

  3. شیر حاوی ویتامین‌ ها و مواد معدنی ضروری است. آن ها می‌ توانند به تغذیه فولیکول‌ های مو کمک کرده و ابرو های شما را ضخیم‌ تر کنند. پنبه‌ای را به شیر آغشته کرده و بگذارید برای 15 دقیقه روی ابرو ها باقی بماند. این کار را هر روز انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.

  4. دانه‌ های شنبلیله جزء مهم مراقبت از مو محسوب می‌ شوند و به تقویت رشد موهای ابرو نیز کمک می کنند. پس برای این منظور، دانه ‌های شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید. آن را خوب به صورت خمیر درآورده، و روی ابرو های خود بمالید. بگذارید به مدت 30-45 دقیقه در همان حالت باقی بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید.

  5. برای تقویت ابروها می‌ توانید یک قاشق چای خوری سفیده و زرده‌ ی تخم مرغ را خوب هم بزنید، و به مدت 5 دقیقه روی ریشه‌ ی موهای ابرو بگذارید، سپس آن را با آب ولرم بشویید و برس بزنید.

گیاهان پرپشت کننده ابرو

بیشتر بخوانید:پرپشت کردن ابرو در کمترین زمان با این روغن های گیاهی

آیا ماینوکسیدیل هم موثر است؟

به گفته‌ی برخی، استفاده روزانه از محلول ۵ درصد ماینوکسیدیل نیز می تواند برای رشد ابرو ها کاربرد داشته باشد که در داروخانه‌ ها ماینوکسیدیل در اختیار همه قرار می‌ گیرد. در این روش، با احتیاط زیاد روزی یک بار مقداری از این ماده روی خط ابرو مالیده می‌ شود و می‌ تواند برای رشد موی سر و ابرو ها موثر باشد. البته متوجه باشید که قطع یک باره این ماده می‌ تواند موجب ریزش بیشتر ابرو ها شود. همان طور که می‌ دانید این روز ها مواد تقویتی بسیاری برای ابرو در داروخانه‌ ها موجود است که استفاده از بعضی از آنها تاثیر زیادی دارد، اما به هرحال ما توصیه می‌ کنیم که از روش‌ های مطمئن گیاهی و خانگی استفاده کنید تا از عوارض احتمالی موارد غیر گیاهی پیشگیری کرده، و از اثرات موقتی دارو ها و محلول‌ های شیمیایی در امان باشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها