گوجه سبز برای کودکان | مضرات گوجه سبز برای بچه ها

بچه ها از چند سالگی می تونن گوجه سبز بخورن؟

A
۰

گوجه سبز از میوه های ملین است و بهتر است کودکان زیر ۳ سال آن را مصرف نکنند. در دامه از مضرات گوجه سبز برای کودکان بیشتر می خوانید.

گوجه سبز از محبوب ترین میوه های بهاری مخصوصا در میان کودکان است. این میوه برای تقویت چشم، سلامت دستگاه گوارش و کبد مفید بوده و می تواند برای تناسب اندام موثر باشد. اما آیا خواص گوجه سبز برای کودکان هم به همین اندازه است و آن ها می توانند به اندازه بزرگسالان گوجه سبز مصرف کنند؟ اینفوگیاهی درباره این مسئله بیشتر توضیح می دهد.

سن مناسب مصرف گوجه سبز برای کودکان 

مصرف میوه های ملین در کودکان می تواند باعث ایجاد مشکل در هضم دستگاه گوارش آنها شود و کودکان را با مشکلات بعدی مواجه کند.

با توجه به حساس بودن دستگاه گوارش کودکان، مصرف میوه های ملین مانند گوجه سبز توسط کودکان زیر ۳سال خطر مسمومیت و ایجاد اسهال را ایجاد می کند. به دلیل چیدن میوه ها به صورت نارس و زودهنگام به خصوص در میوه هایی چون گوجه سبز، چغاله بادام و سم پاشی زیاد آنها که باعث آلودگی بیشتر میوه می شود، امکان هضم آن را در دستگاه گوارش کودک مشکل تر می کند که با رشد بیشتر میوه و حرارت خورشید و شست و شوی تدریجی سم با آب بارندگی و آبیاری، سطح تماس سم با میوه کمتر می شود که این امر در میوه هایی که به صورت رسیده مصرف می شوند و ملین نیستند، به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید:چه کسانی نباید گوجه سبز بخورند؟

گوجه سبز برای کودکان

در صورت بروز مسمومیت در اثر مصرف این نوع میوه ها در کودک، بهتر است تا دو روز هیچ نوع میوه ای به وی داده نشود و در صورت شدت مسمومیت از سرم های خوراکی و در نهایت سرم های تزریقی استفاده شود.

مصرف میوه ها به ویژه میوه هایی چون آلبالو و گیلاس که سرشار از ویتامین ها بوده و پیش ساز ویتامینA می باشد برای بدن بسیار مفید بوده و برای جبران کمبود آن می توان از آب چنین میوه هایی برای کودکان استفاده کرد.

کارشناسان توصیه می‌کنند اگر مادر باردار مبتلا به سنگ کلیه و مجاری ادراری است از خوردن گوجه سبز خودداری کند، زیرا در ترکیب این میوه اسید اگزالیک وجود دارد که می‌تواند در بدن برخی افراد باعث ایجاد سنگ‌های متبلور در مجاری ادراری شود.

همچنین کودکان از حدود سنین سه سالگی به بعد می‌توانند گوجه سبز به میزان کم بخورند، اما حتماً باید والدین از نداشتن حساسیت به این میوه در آن‌ها اطمینان داشته باشند. زیاده روی در مصرف گوجه سبز به دلیل مقادیر بالای اسید سیتریک موجود در آن می‌تواند باعث نفخ معده شود و به دلیل کال بودن و طعم ترش آن می‌تواند باعث فرسایش مینای دندان شود.

منبع: ایمنا
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها