خوردن خاکشیر قبل از خواب | نحوه مصرف خاکشیر قبل از خواب

شب ها خاکشیر بخور تا بدون فکر و خیال بخوابی

A
۰

اغلب نوشیدن خاکشیر را صبح ها و زمانی که ناشتا هستید، توصیه می کنند تا برای کاهش وزن موثر باشد اما در این مطلب اینفوگیاهی از اثرات مصرف خاکشیر قبل از خواب می گوید.

خاکشیر از دانه های ریز قهوه ای است که با همان ذرات کوچک می تواند برای بدن معجزه کند. خاکشیر برای سنگ کلیه، کاهش فشار خون و مشکلات پوستی عالی است. همچنین با نوشیدن ناشتا باعث لاغری می شود. اما در این مطلب توصیه می کنیم که اگر مشکلاتی که در متن گفته ایم را دارید خاکشیر را قبل از خواب مصرف کنید.

علل مصرف خاکشیر پیش از خواب

خاکشیر، دانه‌ای ریز و قهوه‌ای رنگ با طعمی ملایم و کمی شیرین، به دلیل داشتن خواص متعدد برای سلامتی، به ویژه قبل از خواب، شناخته شده است. برخی از این خواص عبارتند از:

بهبود کیفیت خواب

خاکشیر حاوی مقادیر بالایی از منیزیم است که به آرامش عضلات و اعصاب کمک می‌کند و می‌تواند به القای خواب عمیق و آرام‌تر کمک کند.

افزایش سطح سروتونین

منیزیم همچنین به افزایش سطح سروتونین در بدن کمک می‌کند. سروتونین هورمونی است که نقش مهمی در تنظیم خلق و خو، خواب و اشتها دارد.

بیشتر بخوانید:خاکشیر ؛ قاتل کبد چرب + نحوه استفاده

کاهش استرس و اضطراب

خاکشیر به دلیل داشتن خواص آرامش‌بخش می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب که از عوامل اصلی بی‌خوابی هستند، کمک کند.

تنظیم سیستم گوارش

خاکشیر منبع خوبی از فیبر است که به تنظیم سیستم گوارش و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند. یبوست می‌تواند خواب را مختل کند، بنابراین مصرف خاکشیر قبل از خواب می‌تواند به داشتن خوابی راحت‌تر کمک کند.

کاهش فشار خون

خاکشیر به دلیل داشتن پتاسیم می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. فشار خون بالا می‌تواند عاملی برای بی‌خوابی باشد، بنابراین مصرف خاکشیر قبل از خواب می‌تواند به تنظیم فشار خون و بهبود کیفیت خواب کمک کند.

بیشتر بخوانید:ترکیب ترنجبین و خاکشیر٬ اکسیر جوانی پوست و مو

طریقه مصرف خاکشیر قبل خواب

معمولاً این گیاه دارویی به‌صورت شربت سرد یا گرم و یا حتی جوشانده‌شده مصرف می‌شود. البته گاهی دانه این گیاه بو داده می‌شود و همراه با عسل خورده می‌شود.

عوارض و مضرات خاکشیر

اگر این گیاه دارویی را در حد اعتدال مصرف کنید خطری برایتان ندارد؛ ولی برای برخی از افراد، مصرف زیاد آن ممکن است باعث سردرد یا استخوان‌درد شود. افرادی که دچار سردرد می‌شوند می‌توانند این شربت را به همراه کتیرا مصرف کنند.

افرادی که دچار استخوان‌درد می‌شوند یا بلغمی هستند و یا به بیماری‌های مثل روماتیسم دچارند، نباید از این گیاه استفاده کنند. طبع سرد و تر خاک شیر باعث بروز این مشکل می‌شود. این افراد نباید زیاد خاک شیر مصرف کنند.

 

منبع: دکتر تو
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها