شاهتره برای مشکلات گوارشی | طریقه مصرف شاتره برای گوارش

شاتره تازه رو بهار بگیر و برای کل سال سلامت معده و روده رو تضمین کن

A
۰

شاتره برای مشکلات گوارشی و از بین بردن میکروب های معده و روده خاصیت زیادی دارد. در ادامه خواص و نحوه مصرف شاتره برای دستگاه گوارش را می خوانید.

شاتره را اگر تازه می خواهید مصرف کنید باید در فصل بهار آن را تهیه کنید. این گیاه طبع سردی دارد و بهتر است همراه با مصلحاتش برای مشکلاتی مانند اختلالات گوارشی و بهبود سلامت قلب استفاده کنید. در ادامه درباره خواص شاتره برای سلامت دستگاه گوارش و رفع مشکلات مربوط به روده و معده بیشتر می خوانید.

خواص شاتره برای سلامت دستگاه گوارش

شاه تره خواص گوارشی متعددی دارد و می‌تواند در درمان برخی از مشکلات گوارشی کمک کند. در زیر، برخی از خواص شاهتره برای مشکلات گوارشی را شرح می‌دهیم:

 آرامش دهنده معده

شاهتره خواص ضدالتهابی دارد و می‌تواند به تسکین التهاب معده کمک کند. مصرف شاهتره می‌تواند به کاهش علائم ناراحتی معده مانند سوزش معده و درد معده کمک کند.

کاهش علائم سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS)

برخی مطالعات نشان داده است که شاهتره می‌تواند در کاهش علائم IBS مؤثر باشد، از جمله درد شکمی، تغییرات در عادات روده‌ای و نفخ.

 القای اشتها

شاهتره ممکن است به القای اشتها کمک کند و در مواردی مفید باشد که اشتها کاهش یافته است، از جمله در برخی مشکلات گوارشی که منجر به کاهش اشتها شده‌اند.

تسکین عفونت‌های روده‌ای

خواص ضدعفونی شاهتره می‌تواند در مبارزه با عفونت‌های روده‌ای و بیماری التهاب روده ای ناشی از باکتری‌ها و قارچ‌ها کمک کند. این خاصیت ممکن است در درمان عفونت‌های روده‌ای مثل دیارئه و التهاب روده مؤثر باشد.

تسکین از سوء هاضمه و نفخ

مصرف شاهتره می‌تواند به تسکین از علائم سوء هاضمه مانند سوزش معده، تپش قلب پس از وعده غذایی، احساس سنگینی و نفخ کمک کند.

مهم است بدانید که هرگونه تغییر در رژیم غذایی و استفاده از گیاهان دارویی مانند شاهتره برای مشکلات گوارشی، باید با مشورت پزشک صورت گیرد. همچنین، در صورتی که علائم شدید و طولانی‌مدت هستند یا بهبود نمی‌یابند، حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:اهمیت استفاده از عرق شاتره برای جوش های صورت

شاتره
شاتره

عوارض مصرف شاه تره

  •     مصرف شاتره در کودکان، بانوان باردار و شیرده منع شده است.

  •     بیماران صرع و مستعد به صرع نباید از آن استفاده کنند.

  •     شاتره اثر داروهای آلوپاتیک مورد استفاده برای فشار خون بالا را افزایش می‌دهد؛ بنابراین از مصرف هم‌زمان این داروها با شاتره خودداری کنید.

  •     مصرف شاتره در مقادیر زیاد دارای اثر سمی است و می‌تواند باعث اسهال شدید، گرفتگی عضلات و تنگی نفس شود. بنابراین برای مصرف آن با پزشک‌های گیاهی مشورت کنید.

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره شاهتره و خواص آن

نحوه مصرف شاتره برای دستگاه گوارش

تمام بخش‌های گیاه شاتره، به‌جز ریشه آن می‌توانند به‌عنوان داروی گیاهی استفاده شوند. این بخش‌ها در آغاز دوره گل‌دهی گیاه جمع‌آوری شده و خشک می شود .

روش تهیه دمنوش شاتره

برای تهیه دمنوش شاتره یک یا دو قاشق چای‌خوری شاتره خشک را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد و حدود ۳۰ دقیقه قبل از هر وعده غذایی آن را مصرف کنید. برای مصارف درمانی، اغلب سه فنجان دمنوش شاتره در روز توصیه می‌شود.

منبع: دیامگ
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها