انواع رژیم‌ های خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن | لاغری با خام گیاهخواری

A
۰

در رژیم خام گیاهخواری، هدف اصلی آن است که با جلوگیری از حرارت دادن خوراکی‌ ها تمام مواد مغذی این خوراکی‌ ها را حفظ نمایند.

رژیم خام گیاهخواری در قرن نوزدهم میلادی بین بسیاری از افراد رواج پیدا کرد و مورد توجه واقع شد. خام گیاهخواری یک برنامه غذایی جدید نیست اما در سال های اخیر، محبوبیت رو به رشدی را تجربه کرده است. در رژیم خام گیاهخواری ، هدف اصلی آن است که با جلوگیری از حرارت دادن خوراکی‌ ها تمام مواد مغذی این خوراکی‌ ها را حفظ نمایند. در این بین اگر نیاز بود برخی خوراکی‌ ها نیز پخته شوند، این اتفاق در دمای نزدیک به دمای محیط و کمتر از ۴۸ درجه‌ی سانتی‌ گراد صورت گرفته تا خواص آن از بین نرود.

پاکسازی بدن با خام گیاه خواری چیست؟

برون ریزی در خام گیاهخواری به معنی اختصاص رژیم غذایی روزانه شما به خوردن غذاهای فرآوری نشده و نپخته است. غذایی که خام در نظر گرفته می‌ شود، هرگز بیشتر از ۴۲ درجه سانتیگراد گرم نشده و ارگانیک و بدون مواد نگهدارنده است.

افرادی که از رژیم غذایی خام پیروی می‌ کنند بر این باورند که آنزیم‌ ها و مواد مغذی که به طور طبیعی در غذا یافت می‌ شوند با پختن از بین می‌ روند. ایده پشت سم زدایی خام گیاهخواری این است که تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را تازه و نپخته، بدون مواد افزودنی موجود در غذاهای فرآوری شده دریافت کنید.

رژیم تمام میوه

در زیر ابتدا سه تا پنج روز رژیم تمام میوه بگیرید. روزی سه وعده از میوه‌ های آب دار تازه مانند انگور، سیب، گلابی، پرتقال، گریپ فروت، خیار، هلو، طالبی، گرمک، هندوانه، خربزه، گیلاس، آلبالو یا از میوه جات فصل که در دسترس است به ترتیبی که آمده است میل نمایید. میوه هایی مانند سیب، گلابی و خیار که دارای پوست نازک است با پوست خورده شود. می‌ توانید از آب میوه هایی که قابل آب گرفتن است نیز استفاده نمایید.

در فواصل غذاها از آب به تنهایی یا همراه با لیمو ترش تازه فشرده شده به مقدار یک لیوان یا با کمی عسل استفاده کنید. در صورتی که احساس ضعف یا سرگیجه یا گرسنگی شدید کردید می‌ توانید مقداری خرما یا انجیر خشک، آلو یا کشمش خیس کرده یا زرد آلوی خشک یا مقداری بادام درختی و یا پسته در فواصل غذاها میل نمایید. برای ناهار یا شام یک ظرف سالاد بزرگ با یک لیوان از آب سبزیجات مختلف مانند آب هویج و شلغم، آب هویج و کرفس، آب هویج و کلم، آب هویج و چغندر، آب هویج و سیب و یا آب سبزیجاتی مانند هویج، کرفس، شلغم و کمی جعفری یا سیب زمینی خام میل نمایید.

رژیم گیاهخواری

رژیم پاکسازی بدن

(ده روز آزمایش رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن) این ده روز مقدمه ایست برای مطبوع شدن غذاهای خام و نیز راهی سریع و مؤثر است که دستگاه بدن شما را تمیز و پاک کند و وزن شما را کم نماید و حالت خوبی به شما بدهد.

روز اول

وعده غذای خود را یک ظرف بزرگ سالاد از سبزیجات فصل مانند کاهو، خیار، هویج، کمی جعفری یا شاهی، کرفس، شلغم، کلم، گل کلم، ریحان، ترخون، گوجه فرنگی، و غیره انتخاب کنید و آنهایی که دارای پوست سخت می‌ باشند رنده و بقیه را ریز کنید و در طرفی بریزید و با سس روغن زیتون تصفیه نشده و ليمو ترش تازه مخلوط نمایید و میل کنید.

روز دوم و سوم

رژیم میوه یکی از بهترین طریق برای پاک کردن دستگاه بدن است و روده‌ ها را تمیز می‌ کند. میوه به واسطه داشتن حالت قلیائی اکثر مواد زائد را که دارای حالت اسیدی است از بین می‌ برد. ممکن است در تمام مدت رژیم بدن شما واکنش‌ هایی از قبیل سردرد، درد مفاصل و عضلات، حساسیت، خستگی، عصبانیت و غیره داشته باشد. این یک پدیده زود گذر و نتیجه پاکسازی بدن از مواد زائد و مضر است. در روز های دوم و سوم فقط يك نوع میوه مانند سیب، گلابی، انگور، هندوانه، خیار و… انتخاب کنید و آن را سرتاسر روز مصرف نمایید مثلاً:

ناشتا : چند دانه لیمو ترش تازه فشرده شده + آب + یک قاشق چای خوری عسل جمعاً یک لیوان. با یک لیوان آب نارنج یا یک لیوان آب پرتقال یا یک لیوان آب خالص. صبحانه چند دانه سیب را خوب شسته و با پوست بخورید. ناهار و شام نیز سیب بخورید. فواصل غذاها فقط آب بنوشید. می‌ توانید روز اول را با سیب و روز دوم گلابی یا میوه دلخواه دیگر انتخاب و میل کنید.

روزهای 4، ۵، ۶، ۷، ۸

در مدت این پنج روز هم جریان پاک شدن بدن ادامه دارد، در حالی که مواد غذایی مورد نیاز به منظور نگهداشتن بدن در حالت تعادل، به سلول‌ های جدید می‌ رسند. هر روز صبحانه را با یک نوع میوه شروع کنید و تا ظهر چیزی نخورید تا کبد شما فرصت داشته باشد دفع سموم نماید و تقویت گردد.

ناهار : سالاد مخلوط از قبیل تربچه، تره فرنگی، کمی جعفری یا شاهی، گوجه فرنگی یا لیمو ترش، هویج، گشنیز، کاهو، خیار و غیره + چند حبه سیر، پیاز + روغن زیتون تصفیه نشده جمعاً یک کاسه رگ + حدود ۲ استکان جوانه گندم.

شام : انجیر شیرازی خیس کرده غلیظ حدود ۳-۲ استکان + چند مغز گردوی کامل داخل آن. دسر: یک یا دو دانه سیب. اگر باز هم اشتهای شدید داشتید فواصل غذاها را می‌ توانید از میوه ها نیز استفاده کنید.

سبزیجات

روز های نهم و دهم

دو روز آخر را می‌ توانید رژیم انگور یا یک روز رژیم انگور و یک روز دیگر رژیم آب هویج یا میوه دیگر بگیرید و یا مانند روزهای دوم و سوم عمل نمایید و یا رژیم پنج روزه را ادامه دهید.

رژیم پایه

صبحانه : جوانه گندم ۲ استکان + یک قاشق سوپ خوری عسل یا چند دانه خرما و با مقداری کشمش (بدون گوگردی) + یک بشقاب سبزی خوردن. دسر: یک یا دو دانه سیب. + یک ظرف سالاد از سه یا چهار نوع سبزی از قبیل کاهو، خیار، هویج، کرفس، شلغم، چغندر، ریحان، ترخون، شنبلیله، شوید، تره کوهی، تربچه، کمی جعفری یا شاهی، گوجه فرنگی با لیمو ترش، چند حبه سیر، پیاز، پیازچه و یا سایر سبزیجات فصل روغن زیتون تصفیه نشده جمعا به اندازه یک کاسه متوسط (سبزیجات با پوست سخت را رنده کنید و بقیه سبزیجات كاملاً ریز گردد) + حدود یک‌ استکان یکی از مغز های خام از قبیل گردو یا بادام زمینی یا بادام درختی یا تخم آفتابگردان مغز یا فندق به صورت طبیعی یا پودر آنها داخل سالاد مصرف نمایید. شام: انجیر شیرازی خیس کرده غلیظ یا به صورت خشک حدود ۳ - ۲ استکان + چند دانه خرما. دسر: یک یا گردد.

فواصل غذاها: در صورتی که احساس گرسنگی کردید، از برگه‌ های خیس کرده مانند هلو، زرد آلو و یا از میوه جات فصل مصرف کنید.

  • کسی که به رژیم پایه می‌ رسد و از دستورات آن پیروی می‌ کند باید مقدار مصرفی روزانه خود را طبق نیاز و فعالیت و تحرک بدن خود انتخاب و تنظیم نماید تا بتواند نیاز های فعالیت روزانه و تأمین انرژی و رشد و ترمیم بدن را بخوبی پاسخگو باشد و نیز سلامت کامل او را تضمین نماید.
  • هر مشکلی دارید علت را از پزشک یا متخصص درمان طبیعی که تحت نظر او این رژیم را انجام می‌ دهید سوال کنید.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها