خواص درمانی میوه ها در بهبود رماتیسم

A
۰

خواص درمانی میوه ها حتی می تواند به درمان رماتیسم فصلی نیز کمک کند به همین دلیل ما به معرفی مفیدترین آن ها پرداخته ایم.

تابستان فصل انواع میوه های تازه است. اگر به آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی (RA) مبتلا هستید، از خواص درمانی میوه در تابستان برای درمان روماتیسم مفصلی استفاده کنید و مصرف میوه خود را افزایش دهید. خواص درمانی میوه ها در تابستان به این دلیل است که این میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها هستند که به کاهش استرس اکسیداتیو و مبارزه با التهاب کمک کرده و باعث درمان روماتیسم مفصلی نیز خواهد شد.

بسیاری از مردم فکر می کنند که باید از میوه ها به دلیل قند موجود در آنها اجتناب کنند. اما تفاوت زیادی بین یک تکه شکلات و یک واحد میوه وجود دارد. بله، هر کربوهیدرات به قند تجزیه می شود. با این حال، میوه ها دارای مواد مغذی مختلفی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و مواد مغذی گیاهی هستند که می تواند خطر التهاب را کاهش دهد و به درمان روماتیسم مفصلی نیز کمک کند.

تاثیر رژیم غذایی در بهبود رماتیسم

رعایت یک رژیم غذایی سالم و متنوع می‌ تواند به بهبود علائم رماتیسم کمک کند. برخی مواد غذایی مانند ماهی، سبزیجات، میوه‌ ها، آجیل و مغزها، زنجبیل، زعفران، آویشن و مرزنجوش می‌ توانند به کاهش التهاب و درد مفاصل کمک کنند.

از سوی دیگر، برخی مواد غذایی مانند گوشت قرمز، شیرینیها، نان سفید و غذاهای پرچرب و پرشور ممکن است علائم رماتیسم را تشدید کنند. بنابراین، رعایت یک رژیم غذایی سالم و متنوع می‌ تواند به بهبود علائم رماتیسم کمک کند.

گیلاس در درمان روماتیسم مفصلی

گیلاس منبع خوبی از پلی فنول ها و ویتامین C است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. خوردن گیلاس نشانگرهای استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. اگرچه قبلاً تصور می شد که فقط آلبالو این اثرات را ایجاد می کند، اما محققان دریافتند که گیلاس شیرین نیز مؤثر است.

سعی کنید آنها را فریز کنید و فقط به عنوان میان وعده بخورید یا یک پودینگ چیا (1 فنجان شیر بادام هندی، یک چهارم فنجان دانه چیا، 1 قاشق غذاخوری شربت افرا، 2 قاشق چایخوری پودر کاکائو) درست کنید و نصف فنجان گیلاس را در آن بریزید. شما همچنین فیبر را از دانه های چیا دریافت خواهید کرد.

هلو، میوه های هسته دار و مرکبات

میوه های هسته دار (هلو، زردآلو، آلو) و مرکبات (لیمو، پرتقال، لیموترش) مملو از آنتی اکسیدان و ویتامین C ضد التهابی هستند. طبق گفته بنیاد آرتریت، کنسرو هلو در شربت سبک در واقع حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به میوه تازه آن است که در درمان روماتیسم مفصلی بسیار کارآمد است.

اسموتی شیر فندقی را با استفاده از انواع این میوه ها درست کرده و مقداری از آب هلو را به آن اضافه کنید. یا فقط از یک سالاد میوه تازه، با کمی نعناع لذت ببرید. پوست مرکبات را دور نریزید. آنها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

انار در درمان روماتیسم مفصلی

انار می تواند "با کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو، عوارض روماتیسم مفصلی را مدیریت کند زیرا انار منبع سالمی از پلی فنول ها است که به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل می کنند. آنها همچنین حاوی ویتامین K هستند که برای کاهش تورم مفاصل و ساخت غضروف و استخوان مفید است.

میوه های تابستانی موثر در درمان روماتیسم

انواع توت ها و مویز

توت ها نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند، بلکه سرشار از چندین پلی فنل مانند آنتوسیانین (رنگدانه های موجود در گیاهان خاص که رنگ قرمز، آبی یا بنفش را تولید می کنند) و کورستین و انواع مختلف اسیدهای فنولیک که التهاب را کاهش می دهند، هستند.

آناناس

آناناس منبع عالی ویتامین C است، همچنین دارای آنزیم پروتئاز، بروملین است که در درمان روماتیسم مفصلی بسیار مفید است. این پتانسیل همچنین به کاهش التهاب، حمایت از سیستم ایمنی و به عنوان یک مزیت به هضم غذا کمک می کند. آناناس در کاهش خطر بروز برخی از انواع سرطانها مانند سرطان سینه، سرطان ریه و سرطان دستگاه گوارش موثر است.

هندوانه

این میوه سرشار از سیترولین، لیکوپن، پلی فنول ها و ویتامین های A و C است که همگی دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند و ممکن است به سلامت مفاصل و درمان روماتیسم مفصلی کمک کنند. هندوانه همچنین می‌ تواند به بیماریها و شرایط دیگر مانند دیابت، سرطان و چاقی نیز کمک کند.

انگور

انگورهای سفید و تیره هر دو منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها هستند. انگور قرمز و سیاه تازه حاوی رسوراترول یک پلی فنول طبیعی است که دارای خواص ضد التهابی و ضد سرطانی است و در درمان روماتیسم مفصلی نیز بسیار موثر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها