رژیم میوه خواری و فواید آن

A
۰

رژیم میوه خواری یکی از سالم ترین رژیم ها و دارای مقادیر فراوانی مواد معدنی و انواع ویتامین‌ های مورد نیاز بدن می‌ باشند.

رژیم میوه خواری یکی از سالم ترین رژیم هایی است که می توانید امتحان کنید، چرا که میوه‌ های تازه یکی از بهترین مواد غذایی‌ هستند. میوه‌ ها دارای مقادیر فراوانی مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، سدیم، آهن و انواع ویتامین‌ های مورد نیاز بدن می‌ باشند که هر یک نقش حیاتی مؤثری در انجام وظایف‌ بدن ایفا می‌ کنند، بنابراین با پیروی از رژیم میوه خواری یا مصرف به اندازه میوه می توانید سلامت خود را بهبود بخشید. بدن شخص بیمار، همواره فاقد این عناصر معدنی لازم برای سلامت، حیات و حرکت است و هنگامی که تحت‌ درمان قرار گیرد و طبق رژیم میوه خواری فقط از میوه تغذیه کند علاوه بر آن که دستگاه‌ های مختلف بدنش از مواد سمی پاک می‌ شوند بعضی مواد‌ معدنی لازم نیز به بدنش می‌ رسد. به‌ طور کلی، تغذیه نقش مهمی در روند پاکسازی ایفا می‌ کند.

رژیم میوه خواری چیست؟

رژیم میوه خواری نوعی رژیم گیاه خواری مطلق است که تمام محصولات حیوانی از جمله لبنیات را حذف می‌ کند. در این رژیم عمدتا میوه‌ های خام مصرف می‌ شود. ( خام گیاه خواری ) سبزیجات، میوه‌ های خشک شده، آجیل و تخم‌ ها را نیز می‌ توان در حد اعتدال مصرف کرد. مصرف دیگر مواد غذایی مانند غلات و حبوبات شدیدا محدود بوده یا به طور کامل حذف می‌ شوند. مصرف هرگونه غذای پخته شده از جمله میوه پخته شده نیز ممنوع است.

فواید رژیم میوه خواری

میوه ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. انواع میوه ها در فصل های مختلف سال وجود دارند که می توانید با خوردن هر یک از آن ها، مواد مغذی زیادی به بدن برسانید. از دیگر مزایای خوردن میوه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش خطر بیماری های قلبی
  • کاهش بیماری های مربوط به قند خون
  • کاهش فشار خون در دراز مدت
  • کاهش وزن در افراد چاق
  • دفع اکسیدان های بدن به دلیل آنتی اکسیدان بودن میوه ها
  • از بین بردن نفخ
  • نخوردن روغن های مضر و همچنین غذا های سنگین
  • تامین ویتامین های مختلف بدن مثل ویتامین C و ویتامین A
رژیم میوه خواری

معایب رژیم میوه خواری

قطعا هر محدودیتی برای انسان، عوارضی نیز به همراه خواهد داشت. این عوارض ممکن است در طولانی مدت بسیار به بدن آسیب برسانند. از عوارض رژیم میوه خواری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عدم تامین آهن بدن
  2. عدم تامین پروتئین با کیفیت برای بدن
  3. عدم تامین کلسیم
  4. عدم تامین امگا 3
  5. کم خونی و کمبود ویتامین B12
  6. مشکلات استخوان و ماهیچه ها
  7. ضعیف شدن بدن در برابر بیماری های ساده
  8. ریزش مو و شکننده شدن ناخن ها
  9. افزایش مرگ سلولی و پیر شدن سلول ها

نکات قابل توجه در رژیم میوه‌ خواری

  • اگر می‌ خواهید به پاکسازی‌ بدنتان کمک کنید میوه‌ ها را با پوست و هسته‌ های داخل آن بخورید، چون هسته‌ های داخل آن مثل آنتی‌ بیوتیک عمل می‌ کنند و تلخی آن‌ ها برای پاکسازی‌ خون مفید است. به عنوان مثال پوست‌ پرتقال درمان‌ کننده یبوست است و پوست‌ سیب آنزیمی دارد که به هضم آن کمک می‌ کند.
  • برای جلوگیری از سردی‌ مزاج بایستی فرد میوه‌ ها را به همراه مصلح آن مصرف کند و یا تا حد ممکن از آجیل و یا مواد‌ غذایی گرم استفاده نماید.
  • در هر‌ حال، فرد باید از آگاهی لازم برخوردار باشد تا بتواند در طول درمان هر گونه عکس‌العمل شدیدی را تحمل نماید.
  • تغییر در برنامه‌ غذایی می‌ تواند تفاوت‌ های زیادی برای شخص ایجاد کند، حتی ممکن است فرد را از نظر روحی و روانی متحول سازد و در رفع مشکلات‌ روانی شخص بسیار تأثیر گذار باشد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها