ماسک های مفید برای پوست خشک

A
۰

ماسک برای پوست خشک می‌ تواند بسیار کمک‌ کننده باشد. پوسته پوسته شدن و خشکی پوست حتی ممکن است با استفاده از کرم مرطوب‌ کننده هم برطرف نشوند.

پوست خشک در مقایسه با انواع دیگر پوست به مواد مغذی بیشتر و مراقبت‌ های صحیح‌ تر و ملایم‌ تری نیاز دارد. برای همین، ماسک برای پوست خشک می‌ تواند بسیار کمک‌ کننده باشد. پوسته پوسته شدن و خشکی تکه‌ ای پوست حتی ممکن است با استفاده از کرم مرطوب‌ کننده هم برطرف نشوند. شاید یک راه کار مناسب برای این افراد، استفاده از ماسک صورت برای پوست خشک باشد. درمان خشکی پوست یکی از دغدغه‌ های افراد، به‌ خصوص خانم‌ هاست. خشکی پوست سبب می‌ شود که چهره‌ ای درخشان و پوست نرمی نداشته باشید. امروزه ماسک‌ های شیمیایی بسیاری برای درمان خشکی پوست پیشنهاد می‌ شود.

ماسک طبیعی برای پوست خشک

1- ماسک زرده تخم‌ مرغ

یک عدد زرده تخم‌ مرغ را به هم بزنید و چند قطره سرکه‌ سیب و کمی روغن‌ گیاهی به آن اضافه کنید.

2- ماسک لیمو ترش و سر شیر

این ماسک خانگی یک لایه بردار قوی است و به رفع مشکلات ناشی از خشکی پوست کمک می کند. مواد لازم این ماسک شامل 2 قاشق غذا خوری سر شیر و 1 قاشق غذا خوری آب لیمو است. مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیری یک دست شود. خمیر را بر صورت خود بمالید. بعد از 10 تا 15 دقیقه صورت خود را با آب بشویید و به آهستگی آن را خشک کنید.

3- ماسک هویج و عسل

اگر به دنبال ماسک خانگی برای لک صورت هستید، این مخلوط بهترین ماسک صورت برای شماست. ماسک عسل و هویج فواید زیادی برای پوست خشک دارد. این مخلوط پوست شما را مرطوب می‌ کند. همچنین، برای روشن شدن پوست و خلاصی از شر لک‌ های تیره بسیار مفید است و به پوست درخششی طبیعی می‌ بخشد. شما برای تهیه این ماسک به 2 قاشق غذا خوری هویج پوره شده و 1 قاشق غذا خوری عسل نیاز دارید. پوره هویج و عسل را با هم مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به طور یک‌ دست روی صورت خود بمالید. بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. سپس با آّب خنک آبکشی نمایید.

4- ماسک هلو

ماسک هلو، یکی از بهترین ماسک‌ ها برای پوست‌ خشک است. هلو به تنهایی و یا همراه با عسل ماسک خوبی می‌ سازد ک پوست را جلوه و جلا می‌ بخشد و لطیف می‌ کند. برای استفاده از هلو، پوستش را بگیرید و سپس آن را له کنید و به تنهایی با همراه با یک قاشق‌ غذا خوری عسل به مدت ۱۵ تا 2۰ دقیقه روی پوست بگذارید بعد با آب نیم‌ گرم بشویید. این ماسک تقویتی و آبرسان است.

۵- ماسک نارگیل

این ماسک برای کسانی که پوست خشک و ناحیه‌ ی تی (T-zone) چرب دارند، فوق‌ العاده است. گرد نارگیل را در شیر حل کرده، خوب به هم بزنید تا خمیری شکل شود، بعد آن را بر روی صورت مالیده بگذارید خشک شود و سپس صورت را با آب ولرم بشویید.

۶- ماسک خیار و شکر

خیار حاوی آنتی‌اکسیدان‌ ها و مواد مغذی فراوانی است. حدود 95% از وزن خیار را آب تشکیل می‌ دهد. از این رو به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می‌ کند. شکر نیز به عنوان یک لایه‌ بردار قوی برای پوست در نظر گرفته می‌ شود. خیار را خرد کرده، شکر را به آن اضافه کنید. بگذارید مدتی در یخچال بماند. سپس آن را روی صورت خود بگذارید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

۷- ماسک هویج و تخم‌ مرغ

یک زرده تخم‌ مرغ را خوب هم زده با آب‌ هویج مخلوط کنید و آن‌ را بر روی صورت و گردن بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب‌ ولرم بشویید و سپس کرم مرطوب‌ کننده به پوست بزنید.

۸- ماسک شیر با سیب‌ زمینی

برای برطرف کردن خشکی صورت یک عدد سیب‌زمینی را رنده کنید و در مقداری شیر بجوشاید. بعد از این که شیر کاملا پخت به طور نیم‌ گرم بر روی پوست صورت و گردن بمالید و بعد از یک ربع صورت را با آب‌ ولرم شسته، با گلاب ماساژ دهید.

ماسک برای پوست خشک و چروک

سیب تازه را خوب رنده کنید تا به صورت پوره درآید بعد یک قاشق روغن‌ زیتون به آن اضافه کنید. آن دو را خوب مخلوط کرده، به صورت و گردن بمالید، بعد از ۲۰ دقیقه با شیر پاک کنید و با آب‌ ولرم بشوید.

ماسک برای پوست خشک با مویرگ‌ های نمایان

اگر پوست خشکی دارید که دارای مویرگ‌ های نمایان است، باید از پوستتان بیشتر مراقبت کنید. ماسک جوانه گندم برای پوست شما مفید است و می‌ توانید ماهی یک بار از آن استفاده کنید .

ماسک موثر دیگر برای پوست شما، مخلوط آب یک فلفل‌ سبز کوچک با دو قاشق‌ غذا خوری عسل است. این ماسک را به مدت ده دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب نیم‌ گرم بشویید. پیش از گذاشتن ماسک، پوست را تمیز کنید و با مغز پرتقال مرطوب کنید و بعد ماسک را بگذارید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار مرتبط سایر رسانه ها