نارگیل | درمان بیماری با نارگیل | فواید نارگیل | خواص نارگیل

نارگیل برای بهبود چه بیماری هایی مفید است؟

A
۰

نارگیل یک میوه ی مقوی است که به علت آنتی‌اکسیدان بالا، ویتامین‌ E و ویتامین C ، تاثیر بسیار زیادی برای بهبود انواع بیماری ها دارد.

میوه نارگیل علاوه بر طعم و مزه ی خوبی که دارد، دارای خواص زیادی است و مصرف آن برای پیشگیری و بهبود بسیاری از بیماری ها مفید است؛ به همین دلیل در این مطلب از اینفوگیاهی قصد داریم به خواص نارگیل و بهبود بیماری ها با نارگیل بپردازیم. در فصل پاییز و زمستان که نارگیل فراوان است می توانید از خواص این میوه مقوی بهره مند شوید.

فواید مصرف نارگیل در بهبود بیماری ها

بهبود بیماری های التهابی

نارگیل دارای خاصیت ضد التهابی است، به همین علت در درمان بیماری های التهابی موثر واقع می شود. مطالعات انجام شده بر روی موش ها و برخی حیوانات حاکی از آن است که عصاره آب نارگیل می توانند ورم و التهاب ناشی از مقادیر بالای هیستامین (Histamine) یا سروتونین (Serotonin) را کاهش دهد. شایان ذکر است که این عصاره ها به طور سنتی در مناطقی از جنوب شرقی برزیل برای معالجه انواع آرتریت (التهاب مفاصل) و بسیاری از بیماری های التهابی دیگر استفاده می شود، اما همچنان به مطالعات بیشتری برای مصرف دارویی آن نیاز است.

دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد قارچی

پوست نارگیل در مناطقی از جنوب هند به عنوان مسواک متداول است. برخی مطالعات حیوانی نشان می دهد که نارگیل ها حاوی ترکیباتی می باشند که دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی هستند. البته برای تعیین میزان مصرف دارویی انسان از نارگیل برای به دست آوردن این فواید، مطالعات بیشتری لازم است.

پیشگیری از سرطان

آب و میوه های نارگیل حاوی ترکیبات زیادی از جمله فلاونوئیدها، ترکیبات فنولیک، برخی یون های معدنی و ویتامین هایی هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشند. این آنتی اکسیدان ها بدن را در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کرده و از بیماری های جدی مانند سرطان جلوگیری می کند. بر اساس تحقیقات انجام شده، عصاره های آب نارگیل خاصیت ضد سرطانی دارند.

بهبود سلامت قلب

یکی از مهمترین فواید میوه نارگیل کاهش میزان کلسترول بد خون می باشد که سبب بهبود سلامت قلب می شود. علاوه بر این، میوه نارگیل حاوی اسیدهای چرب اشباع شده ای مانند اسید لوریک (Lauric acid) است که باعث افزایش سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا (HD) در خون یا همان کلسترول خوب می شود. کلسترول خوب در خون سبب جلوگیری از انسداد عروق خونی و تصلب شرایین خواهد شد، در نتیجه احتمال بیماری های قلبی تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

سایر فواید نارگیل

سایر فواید درمانی نارگیل عبارتند از: کمک به درمان بیماری های عفونی (از جمله ایدز و عفونت های گوارشی)، کاهش فشار خون، مرض قند، کمک به درمان برخی از مسمومیت ها (خصوصا با سموم نباتی و حشره کش)، التیام زخم ها و عفونت های جلدی (مصرف موضعی)، کاهش استرس و خستگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش ریزش مو و کاهش وزن.

فواید نارگیل  در طب سنتی برای درمان بیماری ها

نارگیل در طب سنتی طبیعت گرم دارد که مقوی بدن بوده و جسم را فربه می کند. همچنین، حرارت غریزی بدن و قدرت تناسلی را زیاد می گرداند. نارگیل مواد سرد، مرطوب، بلغمی و سوداوی را از بدن دفع می نماید، از این جهت است که می تواند معالج استرخا و جنون و مالیخولیا (نوعی بیماری است که بیمار مرتب فکر و خیال بد می کند) باشد. علاوه بر این، نارگیل خوشبو کننده دهان و نفس است، ضعف کبد را برطرف نموده، کلیه ها را قوی و درد مثانه را (اگر از سردی مزاج آن باشد) ساکت می کند.

علاوه بر این، نارگیل در طب سنتی برای کمک به پیشگیری یا درمان خستگی مزمن، سردرد، بیماری های کیسه صفرا، بزرگی پروستات، سنگ مجاری ادراری، بیماری های التهابی پوست (از جمله پسوریازیس)، اختلالات التهابی روده (از جمله کرون)، اختلالات کبدی، پوسیدگی دندان، سفید شدن و ریزش مو ها، برونشیت، سوزش گلو، درمان سرماخوردگی، درد مفاصل، جوش (کنه)، گزیدگی حشرات استفاده می شود.

افرادی که به کم خونی مبتلا هستند و یا مقداری خون از دست داده اند می توانند مغز نارگیل و یا از شیر داخل پوسته ها بخورند یا پوست سوم آن را پودر کرده و با مقداری شکر و مختصری زعفران میل نمایند، که هم خون بدن را زیاد می کند و هم لاغری را از بین می برد. جهت مقاصد درمانی مقدار روغن نارگیل توصیه شده 2 تا 10 گرم در روز می باشد.

منبع: عطارک
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها