سندرم تنبلی تخمدان | دمنوش برای تنبلی تخمدان | درمان خانگی تنبلی تخمدان

به کمک این دمنوش ها با تنبلی تخمدان خداحافظی کنید + معرفی دمنوش

A
۰

تنبلی تخمدان بیماری شایع است که این روزها بین خانم ها رواج دارد. دمنوش های گیاهی می توانند از انتخاب های مناسب برای درمان این سندرم باشند.

تنبلی تخمدان یا سندروم پلی کیستیک از جمله بیماری های شایع این روزها میان بانوان است. از نشانه های تنبلی تخمدان جوش های پوستی و یا موی زاید صورت است. روش های درمانی زیادی برای این مشکل وجود دارد اما آسان ترین . کم خطرترین راه آن می تواند استفاده از دمنوش های گیاهی باشد. در این مطلب چند دمنوش مناسب برای تنبلی تخمدان را به شما معرفی کرده ایم.

معرفی تنبلی تخمدان

این وضعیت باعث بی نظمی در عادات ماهیانه، ظاهر شدن جوش های چرکی، چرب شدن پوست، رشد بیش از حد موهای زائد بدن یا ریزش موهای سر می شه. در حالت پیش اومده حاملگی یا بارداری زن با مشکل مواجه شده و زن به سختی باردار می شه. در بیماران پلی کیستیک کارکرد تخمدان ها طبیعی نبوده و تولید تستوسترون بیش از حد می شه. در حالت عادی تخمدان زنان مقدار کمی تستوسترون تولید میکنه.

تستوسترون هورمونی مربوط به مردانه که بر اثربیماری این هورمون در زنان تولیدش بیشتر شده و بر ساختار و کارکرد تخمدان تاثیر منفی می ذاره. در تعریفی دیگه می شه گفت سندرم پلی کیستیک وضعیتیه که بر اثر اختلال، در سیستم درون ریز، اختلال در سیستم متابولیسم و اختلال در سطح هورمون های جنسی ظاهر می شه، این وضعیت منجر به نابالغ شدن تخمک در تخمدان شده و از تخمک گذاری جلوگیری می کنه. در نتیجه باعث ایجاد کیست هایی در تخمدان می شه. تنبلی تخمدان یه مشکل هورمونیه که در طول زمان فرزندآوری زنان یعنی بین سنین 15 تا 45 سالگی پیش میاد. در 2.2 درصد تا 26.7 درصد این گروه سنس ممکنه به این سندرم مبتلا بشن.

تنبلی تخمدان

دمنوش های موثر در کنترل تنبلی تخمدان

 دمنوش دارچین

محققان دریافتن دارچین با ترکیبات گیاهی غنی می تونه به بهبود چرخه ی قاعدگی زنان کمک کنه. همچنین تأثیر اون در کاهش مقاومت به انسولین تایید شده هست.

دمنوش رازیانه

رازیانه یه گیاه دارویی با خواص شناخته شده ست. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدانه و خواص دیورتیک، ضد درد و التهابه. عصاره  رازیانه برای درمان اختلالات هورمونی استفاده می شه، در درمان تنبلی تخمدان تاثیر زیادی داره، دمنوش اون دارای خواص آرامبخش، درمان استروژن و ضد التهابیه.

دمنوش نعناع

ترکیبات موجود در نعناع خاصیت ضد التهابیه و می تونه علایم سندرم پلی کیستیک رو از بین ببره. می شه گفت دمنوش یا همون چای نعناع یکی از دمنوش های موثر در رفع تنبلی تخمدان است

دمنوش پونه

پونه گیاهی پر کاربرد در طب سنتیه، بیشتر بصورت ترکیب با شیرین بیان به کار می ره، پونه بطور قابل توجهی روی سطح پروژسترون تاثیر می ذاره و سطح آندروژن رو کاهش می ده. این گیاه به تنظیم و تثبیت چرخه ی قاعدگی کمک می کنه.

 

منبع: مجله کا اچ پرو
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها