درمان خانگی فیبروم | دمنوش برای فیبروم | دفع فیبروم رحم

معرفی بهترین دمنوش های گیاهی برای از بین بردن فیبروم ها

A
۰

فیبروم از دسته بیماری های شایع میان زنان است. در این مطلب پرفایده ترین دمنوش های گیاهی برای دفع فیبروم ها را به شما معرفی کرده ایم.

این روزها فیبروم میان اکثر خانم ها شایع است و ممکن است شما هم به دنبال راه حلی برای درمان آن باشید. ایجاد فیبروم دلایل زیادی از جمله ژنتیک می تواند داشته باشد اما خبر خوب این است که اگر خوش خیم باشد به راحتی قابلیت درمان دارد. در این مطلب چند دمنوش گیاهی موثر برای دفع فیبروم را به شما معرفی کرده ایم.

دمنوش خار مریم

این گیاه که یک نوع آنتی اکسیدان قوی است، از بدن در برابر آسیب های سلولی ایجاد شده از رادیکال های آزاد محافظت می کند. ماده ای به نام گلوتاتیون(Glutathione) موجود در تخم خار مریم نقش عمده ای در سم زدایی کبد ایفا می کند ؛ کبد را وا میدارد که میزان بیشتری از استروژن را از خون پاک کند .

روش تهیه

 ابتدا آب را جوش آورده و پودر خار مریم را به آب جوشیده شده اضافه کنید و درب آن را بگذارید و اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد. پس از اینکه دم کشید آن را از صافی عبور دهید. می‌توانید برای شیرین کردن آن کمی عسل به آن اضافه کرده و نوش جان کنید.

دمنوش گزنه

استفاده از دمنوش گزنه به عنوان یکی از دمنوش های گیاهی موثر برای فیبروم رحم شناخته می‌شود. گزنه خاصیت ضد التهابی دارد که می‌تواند در تنظیم هورمون‌های غدد درون‌ریز تأثیرگذار باشد. فشارهای عصبی معمولاً عامل اصلی اختلال در عملکرد غدد درون‌ریز هستند. این گیاه دارویی می‌تواند به منظم شدن دوره‌های قاعدگی کمک کرده و خونریزی زیاد را کاهش داده و جریان خون به سمت رحم و منطقه لگن را تحریک کند. همچنین، گزنه نقش مهمی در سم‌زدایی بدن ایفا می‌کند که می‌تواند به درمان مشکلات رحمی از جمله کیست‌ها نیز کمک کند.

روش تهیه

 یک قاشق چای خوری گزنه خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و درب فنجان را بگذارید و اجازه دهید پنج دقیقه بماند؛ سپس دمنوش را از صافی بگذرانید و با نبات یا عسل میل کنید.

فیبروم

دمنوش رازیانه 

رازیانه یک گیاه دارویی است که ممکن است در حمایت از سلامت زنان نقش موثری ایفا کند. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف رازیانه می‌تواند به تعادل هورمون‌های زنان کمک کرده و از بیماری‌های دستگاه تناسلی جلوگیری کند.

روش تهیه

یک لیتر آب را در ظرفی ریخته و اجازه دهید بجوشد زمانی که شروع به حباب زدن کرد، دانه‌های رازیانه را داخل آب ریخته و سریع حرارت را خاموش نمایید. ظرف آب جوش و رازیانه را توسط یک سرپوش بپوشانید تا دم بکشد وسپس اجازه دهید چای به دمای اتاق برسد.  دمنوش رازیانه آماده است.

دمنوش برگ گردو

هورمون پروژسترون در درمان میوم موثر است ؛ برای اولین بار دانشمندان موفق به کشف هورمونی مشابه با هورمون پروژسترون در برگ های درخت گردو شدند ؛ برای ایجاد اثرات درمانی برگ گردو نباید جوشانده شود.

روش تهیه

می توانید 5 گرم آن را در آب ریخته و بگذارید مدت 12 ساعت بماند و یا در مخلوط کن 5 گرم برگ گردو را با یک لیوان آب مخلوط کرده ، و در 24 ساعت نصف تا دو سوم آنرا با کمی قند میل کنید ، این کاررا از روز پاک شدن یا 5 روز بعد از شروع قاعدگی تا 25 روز انجام دهید . همچنین از عرق برگ گردو می توانید استفاده کنید.

 

منبع: گیاهینه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها