آلرژی های بهاری | درمان آلرژی در فصل بهار | علائم آلرژی در بهار

آشنایی با آلرژی های پوستی در فصل بهار و راهکار های درمانی

A
۰

با نزدیک شدن فصل بهار امکان ابتلا به آلرژی های پوستی بیشتر می شود. از انواع این آلرژی ها و راه حل های درمانی آنان گفته ایم.

با آغاز بهار افراد بیشتر در معرض ابتلا به آلرژی های پوستی قرار می گیرند. آلرژی در این فصل می تواند علائم زیادی داشته باشد و ممکن است در ابتدا این علائم را نادیده بگیرید. در این مطلب از اینفوگیاهی از انواع بیماری های پوستی که در اثر آلرژی در بهار پدید می آیند؛ توضیح داده ایم.

حساسیت پوستی فصل بهار

یکی از انواع آلرژی، حساسیت پوستی است، که افراد زیادی به آن مبتلا می‌شوند. حساسیت پوستی سه نوع دارد که هرکدام علائم متفاوتی دارند.

  اگزما

اگزما
اگزما

آتوپیک درماتیت یا اگزما یکی از انواع حساسیت‌های پوستی است، که بیشتر بین کودکان شایع است. علائم آن شامل قرمزی، خارش و خشک شدن پوست است. زمانی که یک عفونت در پوست اتفاق بیفتد ممکن است به شکل جوش‌های کوچک که یک مایع سفید رنگ یا زرد درون آن است روی پوست بدن ایجاد شوند.

روش های درمانی خانگی

لباس راحت و پنبه‌ای بپوشید

گرما و عرق محرک‌های جدی خارش هستند، بنابراین سعی کنید دمای بدن خود را تنظیم کنید. وقتی هوا گرم یا مرطوب است لباس‌های گشاد و قابل تنفس بپوشید.

 یک حمام بلغور جو دوسر بگیرید

بلغور جو دوسر کلوئیدی حاوی نرم‌کننده‌های طبیعی است که پوست قرمز و ملتهب را آرام کرده و تحریکات ناراحت‌کننده را کاهش می‌دهد. بلغور را پودر کنید و داخل وان بریزید و در آن حمام کنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل وان بخوابید و سپس آبکشی کرده و از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

 از سرکه سیب استفاده کنید

تحقیقات در مورد استفاده از سرکه سیب برای اگزما بسیار محدود است؛ اما برخی از کارشناسان می‌گویند که افزودن ۲ فنجان سرکه سیب به وان حاوی آب ولرم می‌تواند به کاهش ناراحتی شما کمک کند و یک درمان خانگی اگزما محسوب شود.

 کهیر

کهیر
کهیر

تاول‌های متورم و قرمز رنگ از علائم کهیر است. کهیر حاد در کمتر از ۶ هفته برطرف می‌شود ولی اگر بیشتر از ۶ هفته زمان ببرد کهیر مزمن است.

روش های درمانی خانگی

جو دوسر کلوئیدی

اگر خارش و تورم کهیر بسیار آزاردهنده باشد، سریع‌ترین روش برای تسکین آن دوش آب سرد است. این کار سبب کاهش ورم ناحیه و متوقف کردن سیگنال‌های مرتبط با خارش می‌شود. یکی از ترکیبات طبیعی که ممکن است به تسکین بیشتر علائم کمک کند، بلغور جو دوسر کلوئیدی است. بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که بلغور جو دوسر کلوئیدی که به‌صورت آسیاب شده، لوسیون و پماد در دسترس است، در آرام شدن التهاب پوستی تأثیر مفیدی دارد.

 درماتیت تماسی

درماتیت تماسی
نمونه درماتیت پوستی

علائم این نوع از حساسیت پوستی شامل سوزش، خارش، قرمزی و ایجاد تاول روی پوست است. در زمان تماس با یک ماده حساسیت زا ایجاد می‌شود‌ شامپو، تماس پوست با صابون و یا بیش از حد قرار گرفتن در معرض آب می‌تواند درماتیت تماسی را ایجاد کند.

روش های درمان خانگی

  • برای تاول‌ها، سه بار در روز به مدت ۳۰ دقیقه از کمپرس مرطوب سرد استفاده کنید.

  • مرطوب‌کننده‌ها را چند بار در روز روی پوست آسیب‌دیده قرار دهید تا به بازسازی لایه محافظ کمک کند.

  • به مدت ۲۰ دقیقه در حمام خنک پوست خود را خیس کنید.

  • ناخن‌های خود را کوتاه کرده تا از خراشیدن جلوگیری کنید.

  • دست‌های خود را بعد از شستن خشک نگه دارید، مرطوب کنید و دستکش بپوشید.

منبع: دکتر تو
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها