علائم کیست سینه | روش درمانی خانگی کیست سینه

کیست سینه را با این روش های درمانی کنترل کنید

A
۰

از بیماری های شایع و دردناک میان زنان می توان به کیست سینه اشاره کرد. اینجا درباره علائم این بیماری و روش های کنترل آن بیشتر بخوانید.

کیست سینه در واقع توده هایی است که در سینه جمع می شود و گاهی می تواند آزاردهنده باشد. خانم ها اگر به موقع متوجه کیست سینه نشوند و از نشان آگاهی نداشته باشند ممکن است منجر به سرطان شود. روش های خانگی برای درمان و کنترل کیست سینه وجود دارد که در ادامه توضیح دادیم.

کیست سینه چیست؟

کیست­ سینه (Breast Cysts) کیسه­‌هایی پر از مایع در داخل پستان هستند. آن‌­ها یکی از مهم‌­ترین دلایل ایجاد توده پستان‌­ها هستند و می‌­توانند در هر دو پستان ایجاد شوند. کیست‌­های سینه معمولاً غیرسرطانی و خوش‌خیم هستند و نیازی به درمان ندارند، مگر این­که کیست بزرگ، دردناک و آزاردهنده باشد.

کیست پستان در خانم‌­ها در هر سنی ممکن است دیده شود، اما معمولاً در بین خانم­های ۳۵ تا ۵۰ ساله شیوع بیشتری دارد. این کیست همچنین در زنان یائسه­‌ای که هورمون‌ درمانی انجام می ­دهند، رایج است. کیست سینه ممکن است تنها در یک سینه یافت شود و گاهی هم هر دو سینه را درگیر خود کند

علائم کیست سینه

  •  تورم، درد سینه یا تحریک­پذیر بودن آن، مخصوصاً در اطراف ناحیه­ای که توده در آن تشکیل شده است.

  •  وجود توده یا برآمدگی گرد یا بیضوی با لبه­‌های مجزا که به‌راحتی حرکت می‌­کند.

  •  ترشحات نوک سینه که ممکن است زردرنگ، قهوه­ای رنگ، شفاف یا کدر باشند

  •  افزایش اندازه کیست سینه و بالارفتن حساسیت سینه قبل از دوره عادت ماهیانه

  •  کاهش اندازه کیست سینه و برطرف شدن علائم پس از دوره عادت ماهیانه

روش های درمان خانگی کیست سینه

استفاده از زنجبیل برای کیست سینه

زنجبیل حاوی مواد ضدالتهابی است و می ­تواند در رهایی از کیست سینه و درد آن به شما کمک کند. روغن زنجبیل هم یکی از بهترین روغن‌­های ماساژ است. برای کیست سینه می­توانید ناحیه ­ی مبتلا را با این روغن ماساژ بدهید و سپس آن را گرم نگه دارید. این کار باعث می‌­شود که حجم کیست سینه کم شود. زنجبیل یکی از بهترین مسکن هاست و باعث کاهش جنبش خودبه‌خودی سلول­‌های توده می‌­شود.

زردچوبه برای کیست سینه

زردچوبه هم یکی از قوی­‌ترین ادویه‌­جات برای مبارزه با سلول‌­های سرطان پستان است. کورکومین که از گیاه زردچوبه استخراج شده است، در پیشگیری از برخی از سرطان‌­های تومورال تأثیر شگفت­‌آوری دارد.

روغن گل مغربی(Evening primrose oil) و کیست سینه

این روغن نوعی اسید چرب است که مصرف آن در دوران قاعدگی باعث کم شدن درد سینه ناشی از کیست سینه می‌­شود.

ویتامین ای در درمان کیست سینه

گاهی قرص ویتامین E برای بیماران مبتلا به کیست سینه تجویز می­‌شود که خاصیت درمانی ندارد و تنها باعث تسکین درد بیمار می‌­شود.

پوشیدن لباس زیر مناسب

لباس های زیر که از نظر اندازه و فرم مناسب باشند، تا حد زیادی احساس درد  ناخوشایندی ناشی از وجود کیست را کم می‌­کنند.

استفاده از کمپرس ­های سرد و گرم

چنانچه کیست سینه‌­تان دردناک و آزاردهنده است، از کمپرس­‌های سرد و گرم برای کاهش درد آن استفاده کنید.

 خودداری از مصرف کافئین

تاکنون، شواهدی مبنی بر ارتباط کافئین و کیست سینه مشاهده نشده است اما آزمایشاتی که بر روی خانم­‌های مبتلا به کیست سینه صورت گرفت. طی این آزمایشات، آن­‌ها کافئین را از رژیم غذایی خود حذف کردند و شدت علائم و درد ناشی از کیست سینه­‌شان کاهش چشمگیری پیدا کرد.

 

منبع: پذیرش ۲۴
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها