خارش آبله مرغان | درمان خانگی آبله مرغان | رفع خارش زونا

برای خلاص شدن از خارش آبله مرغان این روش ها رو امتحان کن

A
۰

آبله مرغان نوعی بیماری ویروسی است که قدرت سرایت بالایی دارد. در صورت ابتلا به این بیماری از روش های گفته شده برای کنترل التهاب و خارش می توانید استفاده کنید.

روزهای بهار بیشترین امکان شیوع آبله مرغان وجود دارد. این بیماری به شکل دانه های قرمز در سراسر بدن ظاهر شده و حدودا ۱۰ الی ۲۰ روز فرد را درگیر می کند.در صورت ابتلا به آبله مرغان بهتر است به اندازه کافی استراحت کرده و از خاراندن پوست پرهیز کنید. در این مطلب چند روش برای درمان خانگی آبله مرغان گفتیم.

درمان خانگی خارش آبله مرغان

 روغن درخت چای

استفاده روزانه از ترکیب روغن درخت چای با آب، روغن زیتون یا اسطوخودوس در تسکین سوزش و خارش زونا بسیار موثر است.

می‌توانید چند قطره از روغن‌های اسطوخودوس و چای را در ماهیتابه روی حرارت قرار دهید و یک پارچه را به این مایع گرم آغشته کنید. این پارچه را به مدت ۱۵ دقیقه روی ناحیه درگیر زونا بگذارید تا به دمای بدن برسد.

عسل

قرار دادن ۲ قاشق چای‌خوری عسل در ناحیه درگیر با زونا به مدت ۱۵ دقیقه بسیار مفید است. شما می‌توانید این کار را ۳ بار در روز انجام دهید و سپس آن قسمت را با آب گرم بشویید.

XbwkDwTSZnlu

چای سبز و نعناع

مقداری برگ چای سبز و نعنا را خرد کنید و به مدت ۵ دقیقه در آب بجوشانید. با عصاره به دست آمده ناحیه آسیب‌دیده را به آرامی بشویید. اگر از این روش ۴ تا ۵ بار در هفته استفاده کنید به نتیجه بهتری خواهید رسید.

نمک اپسوم

نمک اپسوم را به آب وان اضافه کنید و قسمتی از بدن را که درگیر بیماری زونا است به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن بشویید. پس از گذشت این زمان آن ناحیه را با یک دستمال یا حوله نرم و تمیز خشک کنید.

روغن بابونه

روغن بابونه در کاهش التهابات پوستی و تسکین دردهای ناشی از زونا بسیار مفید و موثر عمل می‌کند. همچنین این روغن گیاهی باعث بازسازی سلول‌های پوستی می‌شود. روزانه چند قطره از این روغن روی ناحیه آسیب‌دیده بریزید تا زخم‌ها به سرعت بهبود یابند.

دوسین

یکی از موثرترین روش‌های درمان زونا در طب سنتی خوردن دوسین است. برای تهیه دوسین تنها باید یک واحد سیاه دانه را با سه واحد عسل ترکیب کنید.

منبع: پذیرش ۲۴
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها