درمان کوفتگی در خانه | درمان خانگی ضرب دیدگی

بهترین روش های درمان خانگی کوفتگی در طب سنتی

A
۰

کوفتگی اغلب با درد و تغییر رنگ پوست همراه است. در این مطلب از روش های خانگی برای درمان ضرب دیدگی و کوفتگی را خواهید خواند.

ضرب دیدگی زمانی اتفاق می افتد که بدن ما به طور اتفاقی با جسمی سنگین برخورد کند که باعث درد و کبودی یا سرخی پوست شود. ضرب دیدگی علائمی مانند کبودی٬ ورم٬ احساس سرمای زیاد و حس ضعف دارد. در مواجهه با این علائم بهتر است به پزشک مراجعه کنید. در این مطلب چند روش خانگی برای درمان ضرب دیدگی پیشنهاد داده ایم.

راهکارهای خانگی برای کوفتگی

 حمام آب گرم

حمام آب گرم نقش بسیار مهمی را در تسکین درد عضلات و کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا ایفا می‌کند.

کمپرس یخ

کمپرس یخ، فعالیت عصبی بدن را به طور موقت کاهش می‌دهد و باعث کاهش بدن‌ درد می‌شود. تنها کافی است که یک بسته یخ را روی قسمت‌های دردناک بدنتان قرار دهید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی آن قسمت بگذارید و ۲ تا ۳ بار در روز این کار را تکرار کنید.

 زردچوبه

زردچوبه یکی از موادی است که دارای خاصیت ضد درد و ضدالتهابی است و یکی از بهترین روش‌های خانگی برای درمان دردهای بدن است. یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر داغ و مقداری عسل اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. این محلول را حداقل روزی یک‌بار و قبل از خواب مصرف کنید تا تأثیر آن را بر روی کاهش دردهای عضلانی‌تان ببینید.

ضرب دیدگی

دارچین

دارچین یکی از مواد شفابخشی است که دارای خاصیت ضدالتهابی و ضد درد است که آن را به یک ماده مناسب برای معالجه‌ی دردهای بدن تبدیل کرده است. یک قاشق چای‌خوری دارچین پودر شده را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و خوب هم بزنید. کمی عسل هم به آن اضافه کنید و این مخلوط را یک‌بار در روز بنوشید.

روغن خردل

روغن خردل دارای ترکیبی به نام «آلیل ایزو تیوسیانات» است که به کاهش درد ناشی از التهاب در بدن کمک می‌کند. مقداری روغن خردل را روی تمام بدن خود ماساژ دهید. بعد به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه آن را به همان حال بگذارید و بعد دوش بگیرید. اگر روزی یک‌بار این کار را تکرار کنید، بدن‌ دردتان به‌سرعت از بین خواهد رفت.

موز

در بیشتر موارد، دردهای بدن و ماهیچه‌ها ناشی از کمبود پتاسیم است. موز، منبعی سرشار از پتاسیم است و برای کاهش دردهای عضلانی و همین‌طور پیشگیری از وقوع آن‌ها، موز را در برنامه غذایی روزانه‌تان قرار دهید.

نمک اسپوم

نمک اسپوم نیز از موادی است که دارای خاصیت ضدالتهابی است و به همین دلیل باعث تسکین دردهای عضلانی می‌شود. یک لیوان نمک اسپوم را به وان حمام آب گرم اضافه کنید. اجازه دهید نمک ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در آن حل شود؛ سپس خود را در آن خیس کنید. در هنگام دچار شدن به دردهای عضلانی، یک‌بار در روز یا یک روز در میان این کار را تکرار کنید.

منبع: پذیرش ۲۴
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها