خواص نمک دریا | نمک دریا برای پوست | نمک دریا و درمان سینوزیت

خواص درمانی فوق العاده نمک دریا که درباره آن نمی دانستید!

A
۰

از خواص درمانی نمک دریا برای سلامت بدن غافل نشوید. فواید نمک دریا برای پوست و بدن را اینجا بخوانید.

نمک دریا از میان تمامی انواع نمک می تواند پرکاربردترین و بافایده ترین باشد. شاید شما هم از گروه افرادی هستید که از خواص درمانی نمک دریا برای سلامت بدن و پوست و مو اطلاعات کافی ندارید. در این مطلب همه آنچه که باید درباره نمک دریا بدانید به شما گفته شده است.

نمک دریا چیست؟

ما نمک دریایی، هزاران سال است که حتی توسط اجداد ما مورد استفاده قرار می‌گرفته و یک کالای گران‌بها به عنوان چاشنی غذا و همچنین تقویت سلامت محسوب می‌شده است. نمک‌های دریایی واقعی که به رنگ مشکی، خاکستری و صورتی هستند، می‌توانند فواید بسیار زیادی برای ما داشته باشند. ، نمک دریایی که از آب دریا به دست می‌آید، حاوی مواد معدنی طبیعی از جمله سدیم، منیزیم، پتاسیم و کلسیم است. در بسیاری از موارد از آن به عنوان چاشنی غذا نیز استفاده می‌شود؛ اما جالب است بدانید که می‌توانید نمک دریایی را در محصولات حمام و مراقبت از پوست نیز پیدا کنید. نمک دریایی حاوی خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی بوده و همچنین به شرط استفاده‌ی صحیح، می‌تواند لایه بردار مناسبی هم برای پوست شما باشد.

بیشتر بخوانید: مضرات مصرف زیاد نمک

خواص نمک دریا

لایه‌برداری طبیعی و مناسب برای پوست

 یکی از بهترین فواید نمک دریایی، برای افرادی است که به بیماری پوستی پسوریازیس مبتلا هستند. حمام کردن در محلول نمک که غنی از منیزیم است، به بهبود زبری پوست، قرمزی و حتی آبرسانی به پوست افرادی که دچار اگزما هستند، کمک خواهد کرد (البته توجه کنید که باید در این محلول حمام کنید و نه اینکه پوست‌تان را با آن شست‌وشو دهید).

 جذب کننده‌ی چربی اضافه‌ی پوست

نمک دریایی به پاکسازی عمیق منافذ روی پوست، متعادل کردن آن‌ها برای تولید چربی و خنثی کردن باکتری‌هایی که باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شوند، کمک زیادی می‌کند.

 درمان شوره‌ی سر

 آبی که حاوی نمک دریایی باشد، به شل شدن و از بین رفتن شوره‌ی سر کمک می‌کند. همچنین باعث ایجاد گردش خون در پوست سر می‌شود که در نتیجه به شما کمک می‌کند موهایی سالم‌تر و درخشان‌تر داشته باشید. علاوه بر همه‌ی این موارد، نمک دریا با جذب روغن و رطوبت اضافی، باعث جلوگیری از رشد قارچ نیز می‌شود.

 بهبود هضم غذا

نمک دریایی در هضم غذا که از دهان شروع می‌شود، نقشی بسیار ضروری دارد. آمیلاز بزاق، آنزیمی است که وظیفه‌ی تجزیه‌ی کربوهیدرات موجود در بزاق را دارد و این آنزیم توسط طعم نمک فعال می‌شود. همچنین، نمک دریایی نقش بزرگی در ساخت هیدروکلریک اسید ایفا می‌کند. این اسید در معده وجود دارد و وظیفه‌ی آن تجزیه‌ی مواد غذایی به خصوص پروتئین است. در بیشتر مردم، این اسید به مقدار کافی تولید نمی‌شود و این اتفاق باعث ایجاد مشکلات گوارشی زیادی مانند نفخ، سوزش معده و سوء هاضمه و حتی مشکلات روده می‌شود.

 جوان‌سازی و پوستی سالم

نمک دریایی به دلیل داشتن مواد معدنی قوی، دارای خواص ضد التهابی است که برای داشتن پوستی سالم، کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. همچنین نمک دریایی ویژگی سم‌زدایی و لایه برداری هم دارد؛ به همین دلیل در محصولات بهداشتی و مراقبتی از پوست می‌توانید آن را پیدا کنید. نمک دریایی به درمان بیماری‌هایی مانند آکنه و اگزما  کمک می‌کند و از پیری و چروک شدن پوست نیز جلوگیری می‌کند.

 از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند

هنگامی که الکترولیت بدن شما کم باشد، می‌توانید درد و گرفتگی عضلات و سندروم بیقراری پا را تجربه کنید. دلیل این اتفاقات، کمبود مواد معدنی هستند که از ریلکس شدن و شل شدن ماهیچه‌های شما جلوگیری می‌کنند و باعث ایجاد انقباضات و گرفتگی‌ها در عضلات شما می‌شوند. به همین دلیل است که نمک‌های حمامی که تشکیل شده از نمک دریایی اپسوم (Epsom Sea Salt) هستند، کمک بسیار زیادی به شما در این زمینه می‌کنند و در آرام شدن عضلات بدن شما تاثیر زیادی دارند. نمک‌های دریایی اپسوم از منیزیم، گوگرد و اکسیژن تشکیل شده است و در آب‌هایی که حاوی سطوح زیادی از منیزیم و سولفات هستند، یافت می‌شود.

شما را هیدراته نگه می‌دارد

 نمک معمولی، باعث کم آب شدن بدن شده و مانند زالو، مواد معدنی و مفید را از بدن می‌گیرد. همچنین باعث می‌شود که بیشتر میل به خوردن آن داشته باشید! بنابراین اگر از نمک معمولی استفاده می‌کنید، حتما مراقب میزان مصرف سدیم خود باشید و رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.

 درمان سینوزیت

از آن‌جایی که سینوس‌ها وظیفه‌ی تولید مخاط برای مرطوب نگه داشتن بینی را دارند، سینوزیت یکی از مشکلات شایعی است که در بسیاری از افراد ممکن است اتفاق بیفتد و باعث ایجاد خلط‌های عفونی شود. از سمتی دیگر، نمک دریایی به دلیل داشتن مواد معدنی فراوان، به حفظ تعادل الکترولیت در بدن، بهبود جریان خون کمک می‌کند و به دلیل خواص ضد باکتریایی، به افرادی که مبتلا به سینوزیت هستند، کمک زیادی می‌کند.

منبع: دیجی کالا مگ
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها