مزایای پیاده روی | بهترین زمان پیاده روی

فواید باورنکردنی روزانه نیم ساعت پیاده روی برای بدن!

A
۰

پیاده روی ساده ترین و ارزان ترین فعالیتی است که می توانید انجام بدهید. درباره فواید پیاده روی برای سلامت بدن در این مطلب خواهید خواند.

پیاده روی کنید اگر فرصت و شرایط باشگاه رفتن و یا انجام ورزش های خاص را ندارید. پیاده روی از ورزش هایی است که نیاز به تجهیزات خاصی ندارد و هر جایی می توانید انجام بدهید و تنها وسیله ای که لازم است یک جفت کفش مناسب است. در این مطلب از خواص بی نظیر پیاده روی برای سلامت جسمانی گفتیم.

چرا باید پیاده روی کنیم؟

بیشتر شدن میزان انرژی

زمانی که روز‌تان را با پیاده‌روی شروع می‌کنید، انرژی بیش‌تری در طول روز خواهید داشت؛ به‌خصوص اگر پیاده‌روی در یک فضای باز و به مدت بیش از ۳۰ دقیقه انجام شود. selfdeterminationtheory در این‌باره نشان می‌دهد که اشخاصی که به مدت ۲۰ دقیقه در فضای باز راه می‌روند، در مقایسه با دیگر افراد، نشاط و انرژی بیش‌تری دارند.

دفعه بعدی که به تقویت انرژی صبح‌گاهی نیاز داشتید یا بعد از بیدار شدن، احساس خستگی زیادی کردید، لباس‌های ورزشی‌تان را بپوشید و برای چند دقیقه هم شده در فضایی باز پیاده‌روی کنید تا هم ذهن‌تان آرام شود، هم روزتان را با انرژی آغاز کنید.

روی رفتار شما تأثیر می‌گذارد

فواید پیاده روی از منظر فیزیولوژیکی بسیار زیاد است و راه رفتن ساده در اول روز می‌تواند این نتایج را به‌همراه داشته باشد:

  •     افزایش عزت نفس

  •     تقویت خلق‌ و خو

  •     کاهش استرس

  •     کاهش اضطراب

  •     کاهش خستگی

  •     کاهش علائم افسردگی

برای این‌که بتوانید به این نتایج دست پیدا کنید،‌ بهتر است حداقل ۵ روز در هفته و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، پیاده‌روی کنید.

یکی از دستورالعمل‌های فعالیت بدنی این است که بزرگ‌سالان حداقل ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته، ورزش کنند. یکی از فواید پیاده روی صبح‌گاهی این است که این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بدون صرف وقتِ زیاد و از دست دادن زمان برای کار، مدرسه یا کلاس‌هایی که دارید، فعالیت روزانه‌تان را انجام دهید.

پیاده‌روی صبح‌گاهی، آن هم برای ۵ روز در هفته به‌مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند تمام نیازهای بدن‌تان را فراهم کند، فرایند متابولیسم‌تان را بهبود ببخشد و روی سلامتی‌تان تأثیر مثبتی بگذارد.

پیاده روی

وزن کم می‌کنید

صبح‌ها، بدن شرایط بهتری برای سوزاندن چربی و کاهش وزن دارد و پیاده‌روی در این زمان شما را به این هدف نزدیک‌تر می‌کند. یک راه رفتن ساده با سرعت متوسط به مدت ۳۰ دقیقه باعث می‌شود تا ۱۵۰ کالری بسوزانید. این فعالیت در کنار یک رژیم غذایی سالم در طولانی مدت کاهش وزن بسیار خوبی را برای شما به‌همراه خواهد داشت.

شرایط سلامتی بهتر

پیاده‌روی فواید بسیار زیادی برای سلامتی ما دارد، از تقویت سیستم ایمنی بدن گرفته تا پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف. ncbi نشان می‌دهد که ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در روز می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را تا ۱۹ درصد کاهش دهد. اگر دیابت دارید، با پیاده‌روی می‌توانید سطح قند خون‌تان را کم‌تر کنید.

راه رفتن صبح‌گاهی حتی می‌تواند روی افزایش طول عمر و خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان هم تأثیر داشته باشد

تقویت عضلات

اگر به‌دنبال تقویت عضلات بدن، به‌خصوص پاهایتان هستید، با سرعتی متوسط رو به‌ تند پیاده‌روی کنید. جدا از این موضوع، اگر می‌خواهید سطح استقامت پیاده‌روی‌تان را بیش‌تر کنید، در سطحی شیب‌دار پیاده‌روی کنید یا پله‌های مختلف را بالا و پایین بروید تا عضلات مختلف بدن‌تان درگیر شوند.

افزایش قدرت ذهنی

یکی از فواید پیاده روی صبح‌گاهی این است که وضوح ذهنی و تمرکز‌تان در طول روز بیش‌تر می‌شود. مطالعه‌ای به‌تازگی نشان داده که در میان سالمندان، کسانی که روز خود را با پیاده‌روی شروع می‌کنند، عملکرد شناختی بیش‌تری در مقایسه با سالمندانِ کم‌تحرک دارند.

پیاده‌روی همچنین می‌تواند سطح خلاقیت اشخاص را بیش‌تر کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که پیاده‌روی امکان ایده‌پردازی بیش‌تر را برای هر شخص فراهم می‌کند و قدرت حل مسئله را افزایش می‌دهد. اگر جلسه‌ ایده‌پردازی‌ای برای کسب‌وکار یا محلی که در آن کار می‌کنید، دارید، پیشنهاد می‌کنیم صبح‌تان را با یک پیاده‌روی سریع شروع کنید تا با دستِ پر به جلسه بروید.

خواب بهتر

یک تحقیق در سال ۲۰۱۷ که روی افرادی با بازه سنی ۵۵ تا ۶۵ سال انجام شده بود، نشان می‌داد که افرادی که صبح‌ها ورزش‌های مختلفی مثل پیاده‌روی را انجام می‌دهند، در مقایسه با افرادی که تحرک کافی را ندارند یا عصرها ورزش می‌کنند، کیفیت خواب بهتری دارند.

زمان مناسب برای پیاده روی

بهترین زمان پیاده روی، پیاده روی صبحگاهی است. پایین بودن سطح قند خون یکی از دلایل این است که صبح‌ها بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی است. وقتی قند خون بدن پایین باشد، بدن برای تامین انرژی وسوخت و ساز مورد نیاز برای پیاده روی به سراغ چربی‌های اضافی بدن می‌رود.

دلیل دیگر این است که در هنگام صبح، میزان هورمون‌هایی که باعث تسریع چربی سوزی در بدن می‌شود مانند هورمون کورتیزول زیاد است. اکثر ما صبح‌ها چون خواب کافی داشته‌ایم انرژی و نشاط زیادی برای ورزش کردن داریم. به همین خاطر می‌توان قبل از صبحانه حدود ۳۰ الی ۶۰ دقیقه پیاده روی کرده و سپس بعد از یک دوش آب گرم به سراغ صبحانه‌ای مفید برویم. حتی کسانی که به سرکار می‌روند می‌توانند صبح‌ها پیاده به محل کار خود بروند و این ورزش را انجام دهند.

تحقیقات نشان داده است کسانی که صبح را برای ورزش و پیاده روی انتخاب می‌کنند، اغلب به برنامه‌ی ورزشی خود پایبندتر هستند. بعضی از افراد صبح‌ها وقتی ناشتا هستند نمی‌توانند ورزش کنند. این افراد حتماً اول صبحانه بخورند و حداقل نیم ساعت بعد از صبحانه ورزش و پیاده روی را شروع کنند.

منبع: لیمومی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها