روش تشخیص اسفرزه | کاربرد اسفرزه | تفاوت اسفرزه و بارهنگ

فرق اسفرزه و بارهنگ چیه؟

A
۰

اسفرزه و بارهنگ ظاهرشون تقریبا نزدیکه و تشخیص تفاوتشون سخته. تو این مطلب درباره تفاوت اسفرزه و بارهنگ گفتیم.

اسفرزه کاربرد زیادی در طب سنتی دارد و می تواند برای افرادی که روزه می گیرند؛ مفید نیز باشد. گاهی ممکن است از بارهنگ به جای اسفرزه استفاده کنید و تشخیص تفاوتشان برای شما آسان نباشد. اینفوگیاهی درباره تفاوت اسفرزه و بارهنگ‌‌‌٬ خواص و کاربردشان بیشتر توضیح داده است.

تفاوت بارهنگ و اسفرزه در چیست؟

مهم ترین تفاوت بارهنگ و اسفرزه شکل ظاهری این دو می‌باشد. بارهنگ دانه‌های تیره‌تر و بیشتر شبیه به تخم شربتی هستند در حالی که اسفرزه دانه های کشیده تر و روشن‌تری هستند.

بارهنگ

بارهنگ
بارهنگ

بارهنگ یک گیاه چند ساله است که ریشه‌ای کوتاه و برگ‌هایی ستبر دارد. گونه‌های مختلفی از این گیاه در طبیعت وجود دارد که بیش از ۲۰۰ نوع را شامل می‌شود. برگ‌های آن خاصیت ضدعفونی ‌کنندگی و ضد باکتریایی دارد. برگ‌های این گیاه به عنوان دم‌نوش مورد استفاده قرار می‌گیرند. دانه و ریشه آن نیز استفاده می‌شود. این گیاه در هند و کشورهای اروپایی پرورش می‌یابد و به داروی زندگی معروف است. قدمت بارهنگ بسیار طولانی است و خواص زیادی دارد.

اسفرزه

اسفرزه
اسفرزه

اسفرزه گیاهی است که در اکثر کشورها پرورش می‌یابد و می‌توان آن را در آسیا، اروپا و آفریقای شمالی پیدا کرد.

این گیاه دارای برگ ‌های تیز و بلندی است که دانه می‌دهد و از دانه‌های اسفرزه برای مصارف دارویی استفاده می‌شود. خواص اسفرزه باعث شده است تا از آن در طب سنتی بهره بسیار ببرند. داشتن فیبرهای غذایی و املاح معدنی از خصوصیات دانه‌های ریز اسفرزه است.

کاربرد اسفرزه و بارهنگ چیست؟

اسفرزه برای درمان یبوست و تقویت سیستم ایمنی کاربرد بسیار زیادی دارد. همچنین از اسفرزه برای مشکلات رحم و کبد می توانید استفاده کنید. داروی اسفرزه با ایجاد احساس سیری در شخص، باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود.

در حالی که بارهنگ بیشتر به عنوان یک درمان برای بیماری‌های معده مثل رفلاکس مهده، میکروب معده و … شناخته شده است.

منبع: گیاهینه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها