اسفرزه برای لاغری | نحوه مصرف اسفرزه برای لاغری | زمان مصرف اسفرزه برای لاغری

لاغری در کمترین زمان با مصرف اسفرزه | خواص اسفرزه برای کاهش وزن

A
۰

اسفرزه از دانه های گیاهی است که با مصرف درست آن و با رعایت رژیم غذایی به سادگی وزن کنید. نحوه صحیح مصرف اسفرزه را در این مطلب بخوانید.

اسفرزه نوعی گیاه دارویی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند کبد چرب٬ چاقی و قند خون مفید است. از دیگر خواص اسفرزه که ممکن است تا به حال نشنیده باشید؛ خواص لاغر کنندگی آن است که با استفاده درست به راحتی می توانید کاهش وزن را احساس کنید. در این مطلب نحوه صحیح مصرف اسفرزه برای لاغری را خواهید خواند.

چرا اسفرزه لاغر کننده است؟

پاکسازی روده

یکی دیگر از مهم‌ترین خواص اسفرزه برای لاغری، پاکسازی روده است. متابولیسم و سوخت و ساز بدن ما، تا حد زیادی تحت تاثیر عملکرد اندام‌های داخلی بدن است. فیبر محلول موجود در اسفرزه، بخشی از آب بدن را به سمت روده بزرگ هدایت می‌کند. در نتیجه، یبوست برطرف شده و روده پاکسازی می‌شود. بعد از پاکسازی روده، حرکات آن بهبود پیدا خواهد یافت و متابولیسم بدن تغییر می‌کند.

حاوی مقدار زیادی فیبر است

فیبر یکی از موثرترین و در عین حال ارزان‌ترین ماده موجود برای تناسب اندام و کاهش وزن است. این ماده مغذی، با کاهش دادن جذب قند خون در رگ‌ها و دادن احساس سیری به شما، در کنترل اشتهای ناشی از مشکلات هورمونی، مشکلات روانی و… و بالا بردن عملکرد دستگاه گوارش به شما در کاهش وزن بسیار کمک می‌کند. چیزی که اسفرزه را از بقیه فیبرها متمایز می‌کند، محلول بودن آن است. فیبر علاوه بر خواصی که ذکر کردیم، به زیاد شدن حجم مدفوع نیز کمک می‌کند و باعث می‌شود که شما دفع راحت‌تری در دوران رژیم خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید:تفاوت اسفرزه و بارهنگ

فاقد قند و چربی است

این گیاه عملا هیچ ماده مغذی دیگری مانند قند یا چربی ندارد. کالری این ماده‌ی پر ارزش بسیار پایین است و برخلاف سبزیجات می‌توانید آن را به صورت مکمل نیز مصرف کنید. اگر در رژیم غذایی خود از خوردن سبزیجات خسته شده‌اید و یا مصرف سبزیجات را دوست ندارید، پیشنهاد ما به شما مصرف مکمل اسفرزه (پسیلیوم) است.

اسفرزه

برطرف کردن احساس گرسنگی

همچنین، مصرف این گیاه برای کسانی که دائما دوست دارند دهانشان بجنبد و چیزی بخورند بسیار تاثیرگذار است؛ چرا که احساس گرسنگی آن‌ها را برطرف می‌کند. دوباره اینجا نیز پای فیبر درمیان است. فیبر موجود در این ماده، موجب دیر هضم شدن و در نتیجه احساس گرسنگی کمتر در شما می‌شود.

روش مصرف گیاه اسفرزه برای لاغری

میزان دو لیوان در روز، از مخلوط آب و گیاه اسفرزه استفاده کنید. به طور کل، بهتر است دقت داشته باشید که مصرف این گیاه نباید به بیش از ۸ گرم در روز برسد

میزان فیبر مورد نیاز برای لاغری به صورت روزانه

پزشکان میزان مصرف روزانه فیبر را ۲۵ گرم در روز مشخص کرده‌اند که این عدد می‌تواند پایین‌تر هم باشد. اما افرادی که علاقمند به کاهش وزن هستند می‌توانند حداقل ۳۰ گرم در روز و حداکثر ۵۰ گرم نیز از فیبر استفاده کنند. اما مقدار مورد نیاز هر فرد، به سن، فعالیت بدنی، وزن و قد او بستگی دارد. اگر روزانه پنج تا ده عدد میوه و سبزی مصرف کنید، به راحتی می‌توانید حداقل ۲۵ گرم توصیه شده را برآورده کنید. جالب است بدانید که حتی اگر ۲۵ گرم فیبر از غذاها دریافت کنید، باز هم مصرف گیاه اسفرزه می‌تواند به شما برای کاهش وزن کمک کند. پس مصرف گیاه اسفرزه را در طول دوره رژیم غذایی خود به هیچ وجه فراموش نکنید!

 

منبع: دکتر کرمانی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها