اسفرزه برای رفع تشنگی | خواص اسفرزه برای روزه داران | استفاده از اسفرزه در ماه رمضان

با اسفرزه عطش و تشنگی روزه را برطرف کنید + روش مصرف

A
۰

راه حل های زیادی برای جلوگیری از تشنه شدن در ماه رمضان وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از گیاه اسفرزه است.

با گیاه اسفرزه و خواص درمانی آن چقدر آشنایی دارید؟ این گیاه خواص زیادی برای سلامت بدن دارد اما به یکی از کاربردی ترین آنان می توان به استفاده از اسفرزه برای رفع تشنگی استفاده کرد. در این مطلب دلیل استفاده از اسفرزه و روش مصرف آن را گفته ایم.

اسفرزه برای رفع عطش

دانه‌های اسفرزه هنگامی که وارد آب یا مایعات دیگر می‌شود، حالت لعاب‌دار پیدا می‌کند. این دانه‌ها می‌توانند تا چند حجم خود، آب را در لعاب خود نگه دارند.

به همین علت وقتی وارد بدن می‌شوند، در طول روز به مرور این آب را به بدن پس می‌دهند و مانع از تشنگی و خشک شدن آب بدن در ماه رمضان می‌شوند.

اگر مقدار زیادی آب بنوشید، به یک باره وارد بدن شده و مقدار اضافی آن دفع می‌شود؛ اما مصرف بارهنگ در ماه رمضان و در شربت‌های مختلف باعث می‌شود تا به آرامی آب وارد بافت‌های بدن شود و در طول روز احساس کسالت و افت فشار به علت کم آبی بدن نکنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره خواص اسفرزه

اسفرزه
دانه اسفرزه

از طرفی حجم دانه‌های اسفرزه به آرامی و با از دست دادن آب کم می‌شوند، این عامل سبب می‌شود تا دیرتر معده‌تان خالی شود و احساس گرسنگی کمتری در طول روز داشته باشید.

این موارد باعث شده است تا اسفرزه یکی از دانه‌های بسیار عالی برای مصرف در ماه مبارک رمضان شناخته شود.

نکات مورد توجه برای استفاده از اسفرزه

چنانچه اسفرزه خورده شود و به ‌میزان کافی آب زیاد با آن نوشیده نشود، به جدار روده‌ها چسبیده و روده‌ها متورم و آب مدفوع کاملا جذب می‌‌شود، لذا نتیجه آن معکوس خواهد بود.

در ضمن با اینکه یبوست ناراحتی عمومی زنان باردار است ولی آنها باید از خوردن اسفرزه نظیر سایر ملین‌ها پرهیز کنند.

منبع: گیاهینه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها