سویا برای پوست | نحوه مصرف سویا برای پوست

تضمین همیشگی سالم موندن پوست با مصرف سویا

A
۰

سویا به دلیل داشتن مواد معدنی مفید برای پوست؛ خاصیت مرطوب کنندگی و جلوگیری از پیری زودرس پوست را دارد. در ادامه از خاصیت های سویا برای پوست می خوانید.

سویا از دانه هایی است مقادیر زیاد ویتامین، کلسیم و فسفر را در خود جای داده و برای جلوگیری از سرطان و مشکلات قلبی مفید می باشد. این دانه در حفظ سلامت پوست موثر بوده و خاصیت ضد پیری و مرطوب کنندگی را برای پوست به ارمغان می آورد. در ادامه این مطلب از خواص سویا برای پوست و شیوه مصرف آن بیشتر می خوانید.

خواص سویا برای پوست

مفید برای پوست

محصولات مراقبت از پوست غنی شده با سویا در جوان سازی پوست تاثیر دارند و حتی می‌ توانند تغییرات رنگ دانه ‌ای ناشی از عوامل هورمونی و آفتاب را کاهش دهند. سویا همچنین سرشار از اسیدهای آمینه، لیستین و ویتامین E است که برای سلامت پوست موثر هستند. پروتئین سویا با توزیع مناسب اکسیژن به هیدراته بودن پوست، جلوگیری از خشکی و پوسته شدن آن کمک می ‌کند.

بیشتر بخوانید:آشنایی با خواص سویا برای سلامت بدن

کاهش علائم پیری پوست

دانه های سویا می تواند علائم پیری پوست را کاهش دهد ، تغییر رنگ پوست ، چین و چروک پوست و نقطه های سیاه پوست توسط مصرف سویا کاهش پیدا می کند. زمانی که سن بالا می رود پوست بدن شروع به از دست دادن استروژن می کند. استروژن هورمون حیاتی برای قابلیت ارتجاعی پوست می باشد. استروژن گیاهی موجود در دانه های سویا باعث تولید استروژن بیشتر بد بدن و کاهش چین و چروک پوست می شود.

سویا مرطوب کننده پوست

یک پوست سالم باید هیدراته شود و مرطوب بماند. سویا به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست های ترکیبی استفاده می شود و همچنین به پوست برای خلاص شدن از خشکی و پوسته پوسته شدن کمک می کند. اگر پوست چرب دارید، می توانید از سویا برای حذف روغن بیش از حد پوست خود استفاده کنید

ضد پیری

سویا همچنین می ‌تواند نشانه های قابل رویت از پیری، مانند تغییر رنگ پوست، چین و چروک، لکه های تیره و خطوط را کاهش دهد. همان طور که سن بالا می‌ رود، بدن استروژن را از دست می ‌دهد که یک هورمون حیاتی برای حفظ الاستیک پوست است. فیتو استروژن های موجود در سویا به تولید بیشتر استروژن در بدن و کاهش چین و چروک و خطوط کمک می کند.

بیشتر بخوانید:خانم های یائسه؛ برای داشتن خواب آروم سویا بخورین

 سویا سرشار از ویتامین E

سویا حاوی ویتامین E است که می تواند به بهبود و ترمیم سلول های مرده پوست کمک کند و همچنین سلول های جدیدی را در پوست تشکیل دهد و کمک می کند تا جوان و پر انرژی به نظر برسید.

  • مقداری سویا را با آب ترکیب کنید و آن را روی صورت خود اعمال نمایید بعد از 20 تا 25 دقیقه صورت خود را با آب بشویید و از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید.

برای تقویت ناخن ‌ها

اگر ناخن‌ های شکننده‌ ای دارید، دانه سویا می ‌تواند بهترین خوراکی برایتان باشد. به ‌مدت شش ‌ماه، سویا را به رژیم غذایی خود اضافه ‌کنید. این کار ناخن‌ ها را تقویت‌ کرده و آنها را براق هم می ‌کند. دانه سویا به مرطوب‌ کردن ناخن و درمان عفونت‌ های قارچی آن هم معروف است.

عوارض و معایب سویا برای سلامتی پوست

در کنار فواید بالقوه سویا، لازم است که از عوارض جانبی و ملاحظات قبل از مصرف هم آگاه باشید. احتمال آلرژی یا حساسیت غذایی به سویا یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. سویا یکی مواد غذایی پرحساسیت است و برخی افراد نسبت به آن آلرژی دارند. بر اثر این حساسیت واکنش‌های آلرژیک مانند کهیر، خارش و تورم بروز می‌کند. اگر نسبت به سویا آلرژی دارید از مصرف محصولات مشتق شده از آن هم اجتناب کنید.

نکته دیگر، تأثیر سویا بر تعادل هورمونی بدن است. سویا حاوی ایزوفلاون‌هایی است که می‌توانند اثرات استروژنی در بدن ایجاد کنند. این ترکیبات در برخی افراد ممکن است با تعادل هورمونی تداخل کنند. به‌خصوص افرادی که دچار مشکلات هورمونی یا شرایط خاص هستند. برای مثال، افراد مبتلا به سرطان‌های حساس به استروژن باید مصرف سویا را محدود کنند. اگر دچار مشکلات هورمونی هستید قبل از مصرف سویا و محصولات آن با پزشک مشورت کنید.

همچنین بعضی از محصولات مرتبط با سویا پروسه فرآوری صنعتی دارند. این محصولات به دلیل داشتن مواد افزودنی و نگهدارنده، برای پوست مفید نیستند. برخی از محصولات فرآوری شده سویا مانند همبرگر سویا یا دسرهای مبتنی بر سویا سرشار از چربی‌های ناسالم و سدیم هستند.

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها