خواص تربچه برای قلب | فواید ترب برای قلب

با مصرف تربچه از قلبت محافظت کن

A
۰

ترب مقدار زیادی از اکسید نیتریک را شامل می شود که برای محافظت از قلب خواص زیادی دارند و برای پیشگیری از بیماری های قلبی مفید هستند.

تربچه از دسته صیفی جات است و شامل ویتامین های  C و K است. این ماده حتی ریشه و برگ هایش هم برای سلامت بدن مفید بوده و می توانند برای کاهش وزن و همچنین سلامت روده مفید باشند. در این مطلب از اینفوگیاهی درباره خواص تربچه برای قلب و علل آن توضیح دادیم.

دلیل استفاده از تربچه برای قلب

محققان معتقدند تربچه در تولید اکسید نیتریک، که یک تنظیم کننده مهم از عملکرد رگ های خونی است تاثیر دارد.

سلول های خونی یعنی سلول های اندوتلیال عروقی – اکسید نیتریک را تولید می کنند؛ هنگامی که این گاز به جریان خون منتقل می شود، باعث رفع گرفتگی عروق خونی می شود و فشار خون را کاهش می دهد.

تقریبا هر سلولی در بدن انسان اکسید نیتریک تولید می کند و این مولکول یکی از مهم ترین مولکول ها در سلامت رگهای خونی به شمار می رود. اکسید نیتریک گشاد کننده عروق است. این امر بدین معناست که وجود این مولکول سبب می شود عضلات داخلی عروق به در حالتی قرار گیرند که خون به راحتی در آنها جریان یابد. بدین صورت خون به درستی در بدن جریان می یابد و دیگر به فشار خون مبتلا نمی شوید. اکسید نیتریک نقش مهمی در سلامتی بدن بازی می کند. این ماده شیمیایی به گشادی عروق کمک می کند و سبب می شود عضلات داخل عروق سفت نباشند همین امر سبب می شود خون به طور موثر در بدن گردش یابد. گردش خون مواد مغذی و اکسیژن را به تمامی ارگان های بدن می رساند. اگر اکسید نیتریک به خوبی در بدن تولید شود خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و اختلالات نعوظ افزایش پیدا می کند.

اکسید نیتریک باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود. گاهی گلبول های قرمز و سفید به دیواره های رگهای خون متصل می شوند، که باعث افزایش خطر لخته شدن می شود. انتشار اکسید نیتروژن باعث جلوگیری از این اتفاق می شود.

آزمایشات محققان نشان می دهد تربچه های بزرگ اکسید نیتریک بیشتری را نسبت به تربچه های کوچک در بدن تولید می کنند.

ترایونلین موجود در تربچه باعث ایجاد یک آبشار مولکولی می شود که تولید را افزایش می دهد.

این ترکیب- ترایونلین- در قهوه و برخی از محصولات کشاورزی و دریایی همچنین درنخود فرنگی، دانه کنف، جو، و سیب زمینی یافت می شود.

این مواد غذایی همچنین برای جلوگیری از دیابت مفید است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها