خواص شنبلیله خشک | طریقه مصرف شنبلیله خشک

کاربرد فوق ‌العاده شنبلیله خشک در آشپزی و سلامتی

A
۰

شنبلیله خشک شده همانند سبزی تازه آن خواص درمانی زیادی مانند درمان سوزش معده و کنترل دیابت دارد. در ادامه روش خشک کردن شنبلیله و خواص درمانی آن را می خوانید.

شنبلیله مقدار زیادی آهن، منیزیم و کلسیم دارد که برای بدن مفید است و می تواند باعث تقویت حافظه شده و مشکلات تنفسی را برطرف کند. شنبلیله خشک شده نیز مانند تازه آن خاصیت های زیادی مانند بهبود مشکلات دستگاه گوارش دارد که در ادامه از مهم ترین خواص شنبلیله خشک شده می خوانید.

فواید شنبلیله خشک شده

افزایش شیر مادر

 مصرف شنبلیله خشک به صورت چای یا دمنوش یا به صورت کپسول، باعث افزایش شیر مادر می شود و این موضوع می تواند در کیفیت غذای کودک بسیار موثر باشد. همچنین ویتامین و منیزیم موجود در شنبلیله می تواند باعث شود که شیر مادر مغذی و با کیفیت شود و همین موضوع به تغذیه بهتر کودک کمک خواهد کرد.

کاهش مشکلات قاعدگی

مصرف منظم شنبلیله خشک باعث می شود که دردهای قاعدگی بسیار کمتر شده و قاعدگی تنظیم شود و چرخه قاعدگی منظم تر اتفاق بیفتد. همچنین این موضوع را باید بدانید که شنبلیله باعث از بین رفتن لکه بینی می شود و روند قاعدگی را بسیار راحت تر می کند.

کاهش مشکلات قلبی

شنبلیله خشک در کاهش سطح کلسترول خون بسیار موثر است و این موضوع باعث می شود که بیماری هایی قلبی مانند گرفتگی رگ ها، سکته قلبی و نارسایی های دیگری که بسیار خطرناک هستند، بسیار کمتر اتفاق بیفتند و تا حد زیادی از اتفاق افتادن آنها جلوگیری خواهد شد.

 کنترل دیابت

شنبلیله خشک در کنترل کربوهیدرات خون که همان قند است بسیار موثر است و این موضوع کمک می کند که بتوانید دیابت خودتان را کنترل کنید. در طی تحقیقات انجام شده بر روی این ماده غذایی، ثابت شده است که مصرف منظم شنبلیله می تواند در کنترل و کاهش دیابت بسیار موثر باشد و باعث می شود که بتوانید تا حد زیادی این بیماری را کنترل کرده و از بین ببرید.

شنبلیله خشک شده
شنبلیله خشک شده

رفع مشکلات گوارشی

شنبلیله یک منبع غنی از فیبر است که مصرف این ماده می تواند باعث شود مشکلات گوارشی و هضم غذا کاهش پیدا کنند. با مصرف منظم شنبلیله می توانید مشکلاتی مانند یبوست و سوء هاضمه را به راحتی درمان کنید و این ماده یک داروی طبیعی برای چنین مشکلی است.

کاهش اشتها

شنبلیله خشک دارای فیبر است که این ماده باعث می شود شما احساس سیری کاذب داشته باشید. این موضوع در مصرف غذای کمتر بسیار موثر است و به لاغری و تناسب اندام شما کمک می کند. به همین خاطر است که یکی از بهترین مواد برای کمک به لاغری شنبلیله است.

درمان سوزش معده

سوزش معده یکی از مشکلاتی است که واقعا دردناک و اذیت کننده است، به همین خاطر باید سریعا برای حل این مشکل راه حلی پیدا کنید. مصرف شنبلیله خشک به صورت دمنوش می تواند تاثیر زیادی در این زمینه داشته باشد و کمک می کند که مشکل معده برطرف شود

روش استفاده از شنبلیله خشک شده

  • شما می توانید این گیاه را به صورت دمنوش شنبلیله خشک مصرف کنید که این دمنوش می تواند خواص بسیار بی نظیری برای بدن داشته باشد و به رفع بیماری های زیادی کمک خواهد کرد.

  • همچنین این گیاه به صورت پودر در غذاهایی مانند قورمه سبزی و انواع سوپ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: با ما سالمین
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها