دمنوش برای لاغری مزاج بلغمی | دمنوش لاغری برای مزاج سرد و مرطوب

بلغمی مزاج ها؛ با این دمنوش ها لاغر شوید!

A
۰

بلغمی مزاج ها بهتر است از راهکارهایی برای کاهش وزن استفاده کنند که باعث سردی و رطوبت رسانی به معده نشوند. در ادامه با بهترین دمنوش های گیاهی برای کاهش وزن مزاج بلغمی آشنا می شوید.

مزاج بلغمی نوعی از طبایع چهارگانه است که بدن این افراد دارای طبع سرد و مرطوب می باشد. به طور کلی اشخاصی که مزاج بلغمی دارند؛ از ناحیه شکم و پهلو دارای اضافه وزن بوده و به طور همیشگی از سردی معده رنج می برند. به همین دلیل برای کاهش وزن باید از مواردی استفاده کنند که سردی معده را دوچندان نکرده و باعث بیماری های گوارشی نشوند که در ادامه اینفوگیاهی چند دمنوش لاغر کننده مفید برای افراد بلغمی مزاج معرفی می کند.

دمنوش لاغری برای مزاج بلغمی

مزاج بلغم یکی از مزاج های چهارگانه است که دارای طبع سرد و مرطوب است و در صورت مصرف بیش اندازه مواد خوراکی و نوشیدنی با طبع سرد افراد دچار غلبه بلغم و اضافه وزن و حتی مشکلات گوارشی و قلبی خواهند شد. یکی از راه های دفع بلغم و کمک به کاهش وزن در این افراد استفاده از دمنوش های مناسب این مزاج است. در اینجا چند نمونه دمنوش مناسب افراد بلغمی آورده شده است:

دمنوش به لیمو

این دمنوش دارای طبع گرم و خشکی است و یک پیشنهاد مناسب برای افرادی است که مزاج بلغمی دارند. این دمنوش علاوه بر کمک به کاهش وزن برای درمان گلو درد، تب، مشکلات گوارشی و کم خوابی نیز استفاده می‌شود. گیاه به لیمو حاوی ترکیباتی به نام فنول است که می تواند به پاکسازی بدن و از بین بردن رادیکال‌های آزاد کمک کند. این دمنوش همچنین حاوی مقادیر بسیار بالایی آنتی‌اکسیدان است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک کند و همچنین با کاهش اشتها می تواند در کاهش وزن افراد بلغمی نیز موثر باشد.

  • برای تهیه این دمنوش در یک فنجان آب جوش مقداری به لیموی خشک بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد سپس این دمنوش را به همراه یک قاشق عسل مصرف کنید. بهتر است این دمنوش را قبل از وعده غذایی مصرف کنید.

بیشتر بخوانید:مزاج بلغمی یا سرد و تر چیست؟

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه دارای طبع گرم و خشک است که می تواند با کم کردن میزان بلغم در کاهش وزن افراد دارای مزاج بلغمی تاثیر مثبتی داشته باشد.

  • برای تهیه این دمنوش گل بابونه را همراه با یک لیوان آب جوش داخل قوری ریخته و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد و سپس دمنوش خود را با مقدار کمی نبات یا عسل طبیعی میل کنید. این دمنوش در کنار رژیم غذایی لاغری برای طبع بلغمی توصیه می‌شود و بهتر است دو بار در روز قبل از وعده های غذایی این دمنوش را مصرف کنید. البته در دوران بارداری منع مصرف دارد.

دمنوش دارچین

دمنوش دارچین یکی از دمنوش های دارای طبع گرم و معطر است که علاوه بر خاصیت لاغری و کمک به کاهش وزن خاصیت پاکسازی و ضدعفونی کنندگی نیز دارد. با مصرف مداوم این دمنوش افراد بلغمی می توانند از تجمع بلغم جلوگیری کنند.

  • افراد بلغمی برای تهیه این دمنوش می توانند دو تکه چوب دارچین را با ۳ فنجان آب جوش برای به مدت ۳۰ دقیقه دم کنند و در نهایت این دمنوش را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی مصرف کنند.

دمنوش بادرنجبوریه

بادرنجبویه یکی از گیاهان مفید در طب سنتی است که دارای طبع خشک و گرم است. کارشناسان طب سنتی مصرف این گیاه را به صورت دمنوش برای لاغری افراد بلغمی‌ و برای غلبه بر طبع سرد و تر توصیه می کنند.

  • برای تهیه این دمنوش گیاهی یک قاشق غذاخوری بادرنجبویه را داخل قوری بریزید و ۲ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دمنوش گیاهی خوش عطر شما دم بکشد. این دمنوش را باید یک ساعت قبل از غذا میل کنید. اگر دمنوش بادرنجبویه را همراه با عسل و یا نبات ترکیب کنید، تاثیر بیشتری روی طبع سرد و تر و غلبه بر بلغم دارد.

بیشتر بخوانید:از کجا بفهمم طبع بدنم چیه؟

دمنوش بهارنارنج

بهارنارنج یکی دیگر از دمنوش‌ های پرمصرف و رایج است که به افراد بلغمی توصیه می‌شود. این دمنوش گیاهی معطر دارای طبع گرم و خشک است که می تواند در کاهش وزن همه افراد موثر باشد.

  • برای درست کردن این دمنوش یک قاشق غذاخوری از این گیاه را به همراه دو لیوان آب داخل قوری بریزید تا به جوش بیاید. سپس زمان بدهید تا دمنوش شما دم بکشد و این دمنوش را یک بار در روز قبل از ناهار همراه با عسل یا نبات مصرف کنید.

منبع: جهان شیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها